Vaaditteko yli 18v kotona asujilta enemmän osallistumista kotona?
Minä olen yh. Lapsi käy IB lukiota, joka on aika vaativa verrattuna kansalliseen. Opintotukea saa vajaa 90€/kk. Tuosta summasta maksaa bussikorttin 30€, muuten käyttää rahansa miten haluaa.
Kotitöitä en kauheammin vaadi, kun koulu vie niin paljon aikaa vapaaehtoistöineen, päivät ovat pitkiä.
Nyt ensimmäisen kerran ei saanut kesätöitä, joitain koulujuttuja pitää kesälläkin tehdä, mutta sanoin sitten, että kodinhuolto ruoanlaittoineen kuuluu kesällä hänelle, koska itse olen töissä. Onko liikaa vaadittu? Ex-anoppi nimittäin hyökkäsi kimppuuni kun kuuli tästä. Huoh.
Kommentit (24)
Toki voit sanoa lapselle että välillä tekisi mutta älä oleta että joka päivä.
Kyllä meillä kotona olevat teinit (14+) hoitavat kesäisin kodin silloin kun aikuiset on töissä. Käyvät kaupassa, laittavat ruuan, pesevät osan pyykeistä, hoitavat koiran ulkoilutukset, tekevät yleissiivouksen ettei talo ole pommin jäljiltä...
Ei noihin tosiaan aikaa mene päivässä kuin ehkä max tunti, kun sovussa jakavat hommat. Muun ajan joutavat lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä kotona olevat teinit (14+) hoitavat kesäisin kodin silloin kun aikuiset on töissä. Käyvät kaupassa, laittavat ruuan, pesevät osan pyykeistä, hoitavat koiran ulkoilutukset, tekevät yleissiivouksen ettei talo ole pommin jäljiltä...
Ei noihin tosiaan aikaa mene päivässä kuin ehkä max tunti, kun sovussa jakavat hommat. Muun ajan joutavat lomailla.
Järkyttävä perhe
18 vuotias ei ole lapsi.
Toinen vaihtoehto on se että se maksaa markkinahintaisen vuokran, maksaa sähköt, vedet ja ostaa omat ruokansa.