Isäksi huijaaminen ja palstan kaksoisstandardit
Lueskelin tuota ketjua isäksi huijatuista ja se oli mielenkiintoinen.
Huomioni kiinnittyi siihen, miten monet painottivat miesten omaa vastuuta ja sitä, että tyhmyydestä ns. sakotetaan. Näitä viestejä yläpeukutettiin paljon.
Rupesin miettimään, miten tuo toiminta eroaa olennaisesti joidenkin mielenvikaisten miesten harjoittamasta stealthingista? Vai saako nainen syyttää itseään, jos on jättänyt ehkäisyn miehen vastuulle ja mies sitten ottaa salaa kondomin pois kesken seksin?
Tähän voi suhtautua kahdella koherentilla tavalla. Joko tuomita molemmat tai todeta molemmissa tapauksessa uhreille että "tyhmyydestä sakotetaan".
Kommentit (16)
No ihan nyt vain tuohon yksityiskohtaan: kondomi on ainoa ehkäisy, joka suojaa sukupuolitaudeilta. Sille ei ole vaihtoehtoa. Joten nainen ei käytännössä voi itse varautua tähän mahdollisuuteen. Sen sijaan mies voi omalla toiminnallaan ehkäistä raskauden harrastaessaan seksiä.
Huijaaminen on väärin, riippumatta siitä kuka niin tekee. Olen sitä mieltä että jollei haluta lapsia, ehkäisyn käyttö on vähintäänkin suotavaa. Maailmassa ei voi luottaa kuin itseensä. Pillerit voivat pettää tai "pettää", kumi voi mennä rikki tai "rikki", yksinkertaisinta on että molemmat ehkäisevät.
Vierailija kirjoitti:
No ihan nyt vain tuohon yksityiskohtaan: kondomi on ainoa ehkäisy, joka suojaa sukupuolitaudeilta. Sille ei ole vaihtoehtoa. Joten nainen ei käytännössä voi itse varautua tähän mahdollisuuteen. Sen sijaan mies voi omalla toiminnallaan ehkäistä raskauden harrastaessaan seksiä.
Harva pariskunta suojautuu taudeilta. Yhdenillan jutuissa kondomin pois otto toki mahdollistaa tautien tarttumisen kumpaakin osapuoleen. Mutta kun tarkoitus on vain ehkäistä raskautta, niin on sama asia poistaa kondomi kuin valehdella pillereistä.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan mies voi omalla toiminnallaan ehkäistä raskauden harrastaessaan seksiä.
Ei voi.
Kondomi ei ole minkään tutkimuksen mukaan 100% varma. Nykytieto asettaa sen jonnekin 97-98% tuntumaan.
Eli vaikka mies ajelisi kumilla joka kerta, niin 2-3 naista raskautuu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
On vaihtoehtoja. Nainen voi pitää jonkinlaista kelmua alapäässään joka estää peniksen koskemasta naista.
Lisäksi, newsflash, nainen voi pidättäytyä seksistä! Se on laissa sallittua. Jos saa taudin, voi ihan itseltään kysyä että miksi otan riskin ja harrastan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaihtoehtoja. Nainen voi pitää jonkinlaista kelmua alapäässään joka estää peniksen koskemasta naista.
Lisäksi, newsflash, nainen voi pidättäytyä seksistä! Se on laissa sallittua. Jos saa taudin, voi ihan itseltään kysyä että miksi otan riskin ja harrastan seksiä.
Piti vielä lisätä, että miksi ihmeessä nainen ei ota vastuuta, että kondomi ON miehellä kokoajan? Onko seksissä pakko maata kuin nukkuvana silmät kiinni selällään? Missä naisen vastuu omasta kehostaan?
Näkisin että kondomi tulee ehkäisyksi miehen ja naisen väliin,joten sen käyttäminen on molempien vastuulla. Vaikka se mieheen kiinnitetään, niin se on yhteinen ehkäisy, eikä mikään "oisit käyttänyt kortsua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan mies voi omalla toiminnallaan ehkäistä raskauden harrastaessaan seksiä.
Ei voi.
Kondomi ei ole minkään tutkimuksen mukaan 100% varma. Nykytieto asettaa sen jonnekin 97-98% tuntumaan.
Eli vaikka mies ajelisi kumilla joka kerta, niin 2-3 naista raskautuu kuitenkin.
Koska kumi menee rikki aina joskus harvoin.
Taidatte päästä helpommalla kun jätätte panemisen niille, jotka osaavat ehkäistä. Kukaan siinä toisessa ketjussa ei kertonut, miksi mieluummin jättää ehkäisyn naiselle ja valittaa riskeistä kuin käyttää kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Naisillekin on kondomi.
Aaaand here we go again...
Kannataisiko jakaa mielipiteensä johonkin jo tuhanteen aiempaan ketjuun. Ei se ole sen tärkeämpi kuin muidenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huijaaminen on väärin, riippumatta siitä kuka niin tekee. Olen sitä mieltä että jollei haluta lapsia, ehkäisyn käyttö on vähintäänkin suotavaa. Maailmassa ei voi luottaa kuin itseensä. Pillerit voivat pettää tai "pettää", kumi voi mennä rikki tai "rikki", yksinkertaisinta on että molemmat ehkäisevät.
Mutta tämä ei tietenkään päde isyyden varmistamiseen? Se on niin verinen loukkaus.. itku tuota naisten lohiikkaa
Huijaaminen ei musta ole mitenkään päin oikein, mutta osa näistä tapauksista on sellaisia että mies on ajatellut yhden yön jutussa että kyllä se nainen hoitaa ja hänen ei itse tarvitse välittää tai ottaa vastuuta mistään, kun ei ne kondomit vain oo kivoja. Tai että ehkäisy on pettänyt, jolloin kyseessä ei oikeasti ole mikään huijaaminen. Tällaisille ihmisille haluaisin sanoa, että aikuistukaa, ottakaa edes joskus vastuuta älkääkä valittako jälkeenpäin ja syyttäkö jotakuta muuta.
Jos on sovittu ehkäisystä jonka nainen on salaa jättänyt pois, se on huijaamista ja tällaisten ihmisten valituksen ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Naisillekkin on kondomeja joten surkea esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei pidä tukea tuollaista pettämistä.
Nythän juuri yhteiskunta luo sen ongelman. Nainen huijaa miehen isäksi ja sitten yhteiskunta laittaa miehen maksamaan elatusmaksuja.
Miesvauva