Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun molemmat vanhemmat kotona, kinaatteko kumpi hoitaa lasta?

Vierailija
21.04.2006 |

Tai no kinata on väärä sana... Minä oon kotona päivät ja hoidan lasta, mut kun mies tulee kotiin niin melkeen joka asiasta pitää " neuvotella" että kumpi tekee. Ois helpompi et jompi kumpi vaan tekis ettei tarvis aina siitä keskustella. No mies yleensä hoitaa iltasyötön tai nukkumaanlaiton, joskus molemmat, monesti pyytämättä. Ihan kai vaan periaatteesta(???) pitää kinata, kun eihän se lapsen hoitaminen nyt niin vaativaa ole tai mitenkään epämieluista.

Onko kellään muulla tällaista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäs vissiin alkaa iltatoimiin...jne, ku toivois sen joskus ryhtyvän ihan ilman kehotusta ja vinkkejä... Blaah..

Vierailija
2/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina joutuu sanomaan, että voisitko.. viitsisitkö.. pitäisikö..

Kyllä mies sitten tekee, mutta kun joutuu pyytämään, se suututtaa. Tulee sellainen nalkkufiilis.

Miksei mies voi tehdä oma-aloitteisesti. Ne miehet, hohhoijaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee ruokaa/siivoaa/hoitaa lapsia, kummalla juuri sillä hetkellä on aikaa (ja jaksamista) tehdä tarvittava homma.

Tuntuu kummalliselta, miten aika monet parit väittelevät lapsen hitamisesta, kumpi tekee. Esim. yksi ystäväpariskunta väittelee joka hiton kerta, oli kyse sitten vaipan vaihdosta, lapselle vesimukin ojentamisesta, iltatoimista, mistä tahansa.

Lapsi on nyt 3-vuotias, miltäköhän lapsesta tuntuu kuunnella, kun vanhemmat kinaavat, kumman PITÄÄ hoitaa häntä? Mahtaa olla tärkeä ja rakastettu olo lapsella, jota kummatkaan vanhemmat eivät halua hoitaa ilman riitaa :(

Vierailija
4/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies makaa sohvalla tai on tietokoneella, jos nyt sattuu olemaan iltaisin kotona. Eilenkin tuli töistä klo 17 vaihto vaatteet, lähti harrastamaan ja oli kotona 23. Että näin..

Vierailija
5/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin kumpi hoitaa. Nyt kun lapsia on kaksi kysytään yleensä vaan, että kumman sä otat. Jotenkin tunnelma on nyt leppoisampi.

Vierailija
6/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii siis tapella.

Kotihommista saatetaan vääntää että kumpi laittaa pyykit ja kumpi tyhjää astianpesukoneen.

Sillon ku mä olin lasten kans kotona, minä tietysti hoidin lapset ja kodin koska mies oli töissä.

Vierailija
7/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä hyvä isä ja tosiaan ei aina edes tarvitse " kinata" , mutta silti... Kai sitä molemmat vaan on niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia luonteeltaan (minäkin siis) että siksi pitää neuvotella sellasestakin asiasta kuin vaipanvaihto... Ois vaan kiva että opittaisiin toimimaan saumattomasti yhteen.

t.ap

Vierailija
8/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on viisi lasta, joten molemmilla on tietty kädet täynnä työtä. En muista, että meillä olisi koskaan kyllä silloinkaan kinattu mistään, kun lapsia oli vähemmän. Jos mies menee keittiöön ja huomaa, että tiskikone pitää tyhjentää ja laittaa sinne uudet tiskit, hän tekee sen. Jos lapsella on kakat, mies vaihtaa vaipat. Joka asiassa sama juttu, tehdään se, kumpi ehtii, toisella on joka tapauksessa muuta hommaa jo meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän