Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen idea on sukupuoliroolien yhdistäminen?

Kuka keksi
04.04.2018 |

.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole ongelma älykkäille ihmisille, jotka kykenevät erottamaan toisistaan sellaiset käsitteet kuin ihmisyys, elämä ja lisääntymisbiologia.

Vain tolvanat luulevat, että sukupuoli on niin tärkeä asia, että sitä pitää joka käänteessä korostaa ja alleviivata.

Vierailija
22/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse yhdistää edes rooleja. Riittää kun asuu sinkkuna ja joutuu tekemään yksin kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mies ja oli nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen idea on sukupuoliroolit?

Peniksen ja emättimen.

Miksi ja millä logiikalla noiden elinten toimintaperiaate määrittäisi kaiken muun?

Enemmän ainakin minä aivojani käytän esim. työelämässä ja arjen askareissa.

Sukupuolella ei juuri olekaan väliä mainitsemissasi työelämässä tai kotitöissä. Monessa muussa asiassa kylläkin.

Missä muussa kuin lisääntymisessä? Kaikki muu on alkeellisten ajattelijoiden keksimää.

Vierailija
24/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo roolit ole aina olleet lähinnä "sovittuja" asioita. Subjektiivinen asia.

Sanokaa mitä sanotte mutta miehissä ja naisissa on eroja ja roolit ovat syntyneet niiden pohjalta alunalkaen.

Mies ei luonnosyaan laita ruoka ja hoida lapsia. Jos mies laittaa ruokaa ja on lasten kanssa, se on vähintään oltava homo. Myöskään nainen ei luonnostaan hanki elantoa ja elätä perhettään. Jos nainen ansaitsee rahaa ja tekee työtä sen eteen, sen on vähintään oltava lesbo. Tätäkö tarkoitit?

Vierailija
25/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munat mekossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio enää kertoa lasteni sukupuolta, jos joku kysyy. Mitä väliä sillä on, he ovat henkilöitä.

Pahoitat varmaan mielesi, jos joku kutsuu sinua isäksi tai äidiksi eikä vanhemmaksi.

Ja sinä pahoitat siitä, ettei naapuri kerro lastensa sukupuolta, kun podet pakkomiellettä niiden sukuelimiin.

Vierailija
26/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen kans molemmat nautitaan roolien sekoittumisesta ja vaihtelusta. Kumpikin saa olla niin feminiininen tai maskuliinen kun huvittaa milloin huvittaa ja se on toiselle ok (sekä tilanteen tullen myös seksyä). Kannattaa vaan vapauttaa oma mieli ja nauttia elämästä! Itse koin aikaisemmat kumppanit tylsiksi ja ei-syvällisiksi, nyt on ihanaa kun on sukupuolirooleissa joustava mies joka ymmärtää myös mun joustavuutta :) vakka löysi kantensa <3 :)

Meillä sama juttu! Eikö ole upeaa!

Vierailija
27/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mies ja oli nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen idea on sukupuoliroolit?

Peniksen ja emättimen.

Miksi ja millä logiikalla noiden elinten toimintaperiaate määrittäisi kaiken muun?

Enemmän ainakin minä aivojani käytän esim. työelämässä ja arjen askareissa.

Aivoista ei tule vauvoja aivan hei ulos, vaan se vauva tulee emättimestä ulos, vaikka ajatus voi olla siellä aivoissa ja miehillä nupissa.