Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen idea on sukupuoliroolien yhdistäminen?

Kuka keksi
04.04.2018 |

.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valloittajan.

Vierailija
2/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen idea on sukupuoliroolit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peniksen ja emättimen.

Vierailija
4/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin kehittää sellainen ihminen joka jo syntyessään ei ole kumpikaan sukupuolinen?

Vierailija
5/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo roolit ole aina olleet lähinnä "sovittuja" asioita. Subjektiivinen asia.

Vierailija
6/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ja ihmisen aivot ovat sukupuolien mosaiikkia. Miehen ja naisen aivoissa on eroa

mutta silti voidaan sanoa että aivot on sukupuolien mosaiikkia. Joillain naisellisuus tai miehellisyys

korostuu aivoissa enemmän kuin toisilla. Kyse on biologian ja ympäristön yhteistyöstä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että toinen näistä välttämättä hallitsee enemmän kuin toinen. Koska jokaisen aivot ovat uniikkeja mosaiikkeja omine "erityisominaisuuksineen."

Vierailija
7/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo roolit ole aina olleet lähinnä "sovittuja" asioita. Subjektiivinen asia.

Sanokaa mitä sanotte mutta miehissä ja naisissa on eroja ja roolit ovat syntyneet niiden pohjalta alunalkaen.

Vierailija
8/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun, joka kieltää biologian ja hormonit. Eikä sillä, etteikö setä saisi elää kuin täti ja toisin päin, jos siltä tuntuu.

Vierailija
9/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jonkun, joka kieltää biologian ja hormonit. Eikä sillä, etteikö setä saisi elää kuin täti ja toisin päin, jos siltä tuntuu.

Ei sukupuolirooleilla ole mitään tekemistä biologian tai hormonien kanssa. Ne ovat kulttuuriset. Joku lapsen kantaminen tai imettäminen ei edes liity niihin suoraan, on vaan toiminut lähtökohtana niiden kehitykselle.

Vierailija
10/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mitä sanotte mutta miehissä ja naisissa on eroja ja roolit ovat syntyneet niiden pohjalta alunalkaen.

Kyllä. Roolit ovat alunalkaen syntyneet niin, että miehet ovat alistaneet naiset, koska pystyivät siihen, ja sitten määritelleet kummankin roolit oman etunsa mukaisiksi.

Vierailija
11/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aio enää kertoa lasteni sukupuolta, jos joku kysyy. Mitä väliä sillä on, he ovat henkilöitä.

Vierailija
13/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kans molemmat nautitaan roolien sekoittumisesta ja vaihtelusta. Kumpikin saa olla niin feminiininen tai maskuliinen kun huvittaa milloin huvittaa ja se on toiselle ok (sekä tilanteen tullen myös seksyä). Kannattaa vaan vapauttaa oma mieli ja nauttia elämästä! Itse koin aikaisemmat kumppanit tylsiksi ja ei-syvällisiksi, nyt on ihanaa kun on sukupuolirooleissa joustava mies joka ymmärtää myös mun joustavuutta :) vakka löysi kantensa <3 :)

Vierailija
14/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sukupuolirooleilla ole mitään tekemistä biologian tai hormonien kanssa. Ne ovat kulttuuriset. Joku lapsen kantaminen tai imettäminen ei edes liity niihin suoraan, on vaan toiminut lähtökohtana niiden kehitykselle.

Minua hymyilytti palstalla juttu, jossa tyttö peitteli autot nukkumaan ja poika pisti barbiet nyrkkeilelemään. Vähän provosoivasti sanottu, mutta totuutta ainakin toinen puoli.

Vierailija
15/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio enää kertoa lasteni sukupuolta, jos joku kysyy. Mitä väliä sillä on, he ovat henkilöitä.

Pahoitat varmaan mielesi, jos joku kutsuu sinua isäksi tai äidiksi eikä vanhemmaksi.

Vierailija
16/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mies ja oli nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peniksen ja emättimen.

Miksi ja millä logiikalla noiden elinten toimintaperiaate määrittäisi kaiken muun?

Enemmän ainakin minä aivojani käytän esim. työelämässä ja arjen askareissa.

Vierailija
17/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hymyilytti palstalla juttu, jossa tyttö peitteli autot nukkumaan ja poika pisti barbiet nyrkkeilelemään. Vähän provosoivasti sanottu, mutta totuutta ainakin toinen puoli.

Ei pidä olla liian naiivi siitä kuinka varhain ja kuinka nopeasti lapset alkavat oppia kulttuurista sellaisia asioita, joista aikuiset eivät edes aina ole tietoisia.

Vierailija
18/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla näkyy olevan tatti otsassa, ellei sitten vekki silmien välissä.

Vierailija
19/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin marketan.

Vierailija
20/27 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mies ja oli nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peniksen ja emättimen.

Miksi ja millä logiikalla noiden elinten toimintaperiaate määrittäisi kaiken muun?

Enemmän ainakin minä aivojani käytän esim. työelämässä ja arjen askareissa.

Sukupuolella ei juuri olekaan väliä mainitsemissasi työelämässä tai kotitöissä. Monessa muussa asiassa kylläkin.