Markettihiusväri, mikä vahingoittaisi vähiten hiuksia?
Onko ihan ruokakaupassa saatavilla sellaisia hiusvärejä, jotka vahingoittais mahdollisimman vähän omaa hiusta? Aikaa sitten ostin jonkin hiusvärin ja sen jälkeen hiukset oli kun hamput pitkään, kunnes kaikki oli kasvanut pois.
Kommentit (26)
Castingia käytin vuosi4kaudet, ja hiukset pysyivät hyvänä. Sitten kävin kampaajalla "vaihtamassa väriä", ja lopputulos oli ihan hamppu! Kaupan kevytvärit ovat hoitavia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaaja nro 9 kysyy: miten te L'Oreal Casting Creme Glossin käyttäjät olette onnistuneet saamaan sen hiuksistanne pois? Mä menin siihen halpaan, että uskoin sen lähtevän viimeistään, kun n. 28 pesua (n. 10 vk) on kulunut.
No eihän suoravärikään vaaleista hiuksista lähde kokonaan, vaan tukka jää haalistuneeksi ja siitä voi nähdä että on ollut vaikka sinistä väriä aiemmin. Askorbiinihapolla voi saada väriä pois hiuksista. Googlella löytyy esim Saara Sarvaksen postaus.
Käytin vuosia L’Orealin ja Garnierin kastanjanpunaisia kestovärejä ja hiukset ja päänahka kestivät hyvin vaikka olen herkkänahkainen (kemikaaleista tulee herkästi ihottumaa). Nyt ohimot harmaantuneet eivätkä markettituotteet tartu kunnolla. Käytän nyt Wella Professional Color Touchia joka tarttuu paremmin (astetta tyyriimpi tuote). Sitä saa eri sävyissä Stokkan verkkokaupasta ja on hyvin tarttuvaa ja pitää hiukset hyvässä kunnossa.
Oma sävy on aina ollut harmaanruskea ja hiuslaatu karhea luonnonkihara. Värjäämättä näyttää harmaavarpuselta ja juurikasvua pitää värjätä tiuhaan. Värjääminen maksaa pääkaupunkiseudulla 120e kampaajalla ja siihen ei ole ollut varaa, joten noilla on saanut kivan sävyn halvemmalla.
Ei ne markettivärit vahingoita sen enempää kuin kampaamoväritkään. Itse asiassa kampaajilla on vahvemmat hapetteet.
Nykyiset hiusvärit on hellävaraisia. Garnierin olia värejä kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne markettivärit vahingoita sen enempää kuin kampaamoväritkään. Itse asiassa kampaajilla on vahvemmat hapetteet.
Nykyiset hiusvärit on hellävaraisia. Garnierin olia värejä kannattaa kokeilla.
Vaalennus kuluttaa hiusta joka kuukausi tehtynä. Hiukset paremmassa kunnossa nyt kun olen ollut värjäämättä lähes 3 kk. Vähitellen siirtynyt asteittain tummempaan sävyyn, lähelle omaa väriä mutta nyt juurikasvu puskee läpi koska viimeisin sävy hieman omaa maantienharmaata vaaleampi. Olisiko Casting tai Tints of nature hieman hellävaraisempia. Haluaisin löytää viileän sävyn joka vähän sävyttäisi hiuksia mutta jota ei tarvitsisi niin usein käyttää.
Mieluummin kirkas punainen tai ainakin lähempänä sitä kun oranssia
ap