Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun kautta tehtävä rahankerjäys alkaa kyllästyttämään

Ei heru
04.04.2018 |

On nenäpäivää, nälkäpäivää milloin mitäkin hyväntekeväisyysjuoksuja.

Hyväntekeväisyysjuoksussakin oli oikein maininta, että osallistujat saavat rannekkeen ja diblomin. Miltä sitten tuntuu näistä lapsista joiden perheet eivät halua/voi osallistua ja eivät saa ranneketta yms. Tuntuu painostukselta.

Minkälaiseen asemaan keräys voi lapset koulussa laittaa? Osa ei ehkä pysty osallistumaan keräyksiin ja osa perheistä ei välttämättä halua. On ihan omat hyväntekeväisyyskanavat joihin osallistumme.

Eikö tuon koulujen kautta tehtävän rahankerjäyksen voisi jo lopettaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aikanaan keskusteltiin pojan koulun vanhempainillassa. Monikin tuntui olevan sitä mieltä, että osallistuu tuohon ruinaukseen vain sosiaalisesta pakosta. Kukaan ei halua että se on juuri se oma lapsi kenellä ei olekaan mitään laitettavaa keräyslippaaseen, kun ei tiedä kuinka pienestä se kiusaaminen ja nimittely alkaa. Siis kukaan ei olisi oikeasti halunnut näihin koulun ulkopuolisiin mutta kouluajalla järjestettäviin keräyksiin osallistua, mutta kaikki silti osallistuivat kun eivät halunneet ainoana jättää maksamatta.

Vierailija
2/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin arvaan ap:n taustakehyksen ja puoluekannan tuosta diBlomista.

Kuule ap, jätä osallistumatta, jos sulle on oma napa noin tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri! Tuntuu jo todellakin painostukselta. Sen varjolla kerätään rahaa. Wilman kautta tuli vielä oikein muistutusviestiä.

Mitä rehtori oli mieltä asiasta? Taidan ottaa myös puheeksi.

Ap

Vierailija
4/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kamalaa kun jotkut kerää luokan lapsille rahaa. Meilläkin niillä saatiin koko luokalle ekstratekemistä leirikouluun ja yksi Lintsi-päivä. Törkeetä.

Ja kyllä, voisin maksaa vain omani, mutta olen leiponut ja järkännyt ihan vaan jotta tulee yhteistä kivaa. Enkä tiedä kuka osallistuu ja kuka ei, ei kiinnosta.

Vierailija
5/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia kerätä luokkaretkeen rahaa kuin sponssata näitä jatkuvia kerjäystapahtumia joissa rahat menevät ”yhdistykselle tai säätiölle”

Vierailija
6/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia kerätä luokkaretkeen rahaa kuin sponssata näitä jatkuvia kerjäystapahtumia joissa rahat menevät ”yhdistykselle tai säätiölle”

Kuka niihin osallistuu? En ole osallistunut koskaan.

4

Vierailija
7/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kamalaa kun jotkut kerää luokan lapsille rahaa. Meilläkin niillä saatiin koko luokalle ekstratekemistä leirikouluun ja yksi Lintsi-päivä. Törkeetä.

Ja kyllä, voisin maksaa vain omani, mutta olen leiponut ja järkännyt ihan vaan jotta tulee yhteistä kivaa. Enkä tiedä kuka osallistuu ja kuka ei, ei kiinnosta.

Ei meillä luokkaretkikassasta naristu. Ongelman muodostivat nämä kaikenkarvaiset Nenäpäivät ja muut keräykset joissa kerätään koulun ulkopuoliselle kohteelle, ja joihin kyllä voi osallistua vapaa-ajalla.

Vierailija
8/11 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaretkikassaan ollaan kyllä annettu rahaa. Hyväntekeväisyyteen osallistumme myös, mutta valitsemme kohteet huolella. Lapset voisi jättää ulkopuolelle tästä rahankerjäyksestä.

Ap

Vierailija
9/11 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ajateltu, että antamalla lapselle pari euroa vietäväksi keräykseen voi opettaa rahan arvoa ja kertoa siitä ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.

Vierailija
10/11 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt. Törkeää kerätä rahaa johonkin hyväntekeväisyyteen sosiaalisen painostamisen avulla kouluissa, vanhemmat kuitenkin itse päättää ja on päättänyt itse hyväntekeväisyyskohteensa.

Vierailija
11/11 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksvärkkipäivän keräys maksaa kolmelta lapselta  15 € x 3 = 45€, Nälkäpäivä 10 € x 3 = 30€, Unisef kävelyn summaa en muista ja tässä ei ollut vielä kaikki keräykset! Näissä keräyksissä oikein  lukee summat joita odotetaan! Meidän koulu laittaa vielä saatteet, että Taksvärkkipäivän saa olla muualla , jos maksaa vähintään 15€! Yms.

Lahjoitamme paljon hyvää tavaraa, joita kasvavilta lapsilta jää, emmekä edes yritä myydä niitä itse, kun aika ei riitä. Eli tosi hyvää ja osittain merkkituotteitakin ja tästä syystäkään ei tekisi mieli laittaa puhdasta rahaa keräyksiin näin paljoa vain lasten kautta! 

Juuri lahjoittamani tuotteet näkyvät olevan Kontissa myynnissä yhteensä 160 €:lla ja lisäksi vaatelahjoituksista saatava summa. Esim iltapuvusta saa varmasti hyvän summan. Aloin kokoamaan taas uutta vaatelahjoitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi