Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset vievät kynttilöitä yms. tuntemattomille?

Vierailija
26.05.2024 |

Miksi suomalaiset vievät kynttilöitä ja muita esineitä heille tuntemattomien ihmisten kuolinpaikoille?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat TYHMIÄ, siksi!

Vierailija
2/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttiläfirma tekee tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään suomalainen juttu, vaan maailmalta tänne rantautunut tapa.

Vierailija
4/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa osaltaan heitä käsittelemään sitä järkytystä ja ahdistusta, jonka toisen ihmisen tragedinen kuolema aiheuttaa. Kyllä te kaikki sen ymmärrätte.

Vierailija
5/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään suomalainen juttu, vaan maailmalta tänne rantautunut tapa.

Vain Venäjällä ihmishenki ei ole minkään arvoinen.

Vierailija
6/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taloyhtiössä liputetaan, vaikka kukaan ei tuntenut kuollutta naapuriaan?

Vierailija
7/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä siirtää valoa. Siirtää myös hämärään tai pimeään valoa, tai positiivisia ajatuksia. Puhdistaa. Tulee elämän liekki. Kunhan ei ole sokean reitillä vaarallisesti tai eläin mene siihen.

Vierailija
8/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitetaan myötätuntoa uhrin omaisia kohtaan ja otetaan osaa suruun.

Vierailija
9/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elää laumamentaliteetissa, se antaa hyväksyntää ja yhteenkuuluvuuden tunnetta että puidaan ihan tuntemattomien ihmisten asioita yhdessä. 

Mä en mene siihen sanomaan  mitään onko se oikein vai väärin mutta en mä sitä itse kyllä tee

Mä en pysty tajuamaan sitä, että miksi ihmiset, keitä ei kiinnosta sun olemassaolo ollenkaan, ovat kiinnostuneita sun kuolemasta?

Vierailija
10/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset elää laumamentaliteetissa, se antaa hyväksyntää ja yhteenkuuluvuuden tunnetta että puidaan ihan tuntemattomien ihmisten asioita yhdessä. 

Mä en mene siihen sanomaan  mitään onko se oikein vai väärin mutta en mä sitä itse kyllä tee

Mä en pysty tajuamaan sitä, että miksi ihmiset, keitä ei kiinnosta sun olemassaolo ollenkaan, ovat kiinnostuneita sun kuolemasta?

Ehkä olemassaolosikin kiinnostaa, mutta et ole julkisuudessa, joten sinua ei voi tietää. 

Vierailija
11/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se auttaa osaltaan heitä käsittelemään sitä järkytystä ja ahdistusta, jonka toisen ihmisen tragedinen kuolema aiheuttaa. Kyllä te kaikki sen ymmärrätte.

Ei kaikesta voi eikä tarvitse ahdistua!

Onhan tuo vähän kuin mediasurua, mutta parempaa kuin ne ristit mitä ennen näki enemmän. 

Vierailija
12/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyys?

Oletko joskus kuullut?

Vierailija
13/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valolla ja lämmöllä voitetaan pimeyttä pois. Tuodaan valoa paikkaan tai poismenneelle.

Vierailija
14/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan osoittaa kunnioitusta ja myötätuntoa uhria ja omaisia kohtaan. Ihan kaunis tapa.

Vierailija
15/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä on pieni, kaunis ele eikä pitäisi haitata ketään. Vaikkei olisi jotakuta tuntenut,voi silti tuntea myötätuntoa ja surua siitä mitä toiselle on käynyt, ja mitä joutunut kokemaan. Kyllä ketä hyvänsä järkyttää väkivalta, varsinkin jos se tapahtuu ihan lähellä.

Vierailija
16/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset surevat muiden suruja, kun omat ovat liian isoja käsiteltäviksi. Tuntuu ehkä oma oleminen helpommalta, kun voi kollektiivisesti surra muita eikä miettiä omia asioita.

Vierailija
17/17 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei toivo toisille pahaa,vaan sitä hyvää elämää ja olemassaoloa, vaikka ei tuntisi tai pahemmin tietäisi.

Rikosten ja onnettomuuksien uhrit ovat kokeneet jotain kauheaa ja tietenkin suurimmalla osalla se nostattaa esiin tunteita, varsinkin jos tapahtuu omalla kotiseudulla. Että tämä turvallinen idylli, täällä kävi näin? Tässä näin? Sitä on vaikea käsittää.

En tajua millaisen ihmisen tarvitsee tälläistä ihmetellä ja kysellä.