Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen mieheni olevan narsisti, miten saan hänet hoitoon?

Vierailija
04.04.2018 |

Rakastuin miehessäni hänen kohteliaisuuteensa ja charmiinsa. Myöhemmin, kun deittailimme, osti hän monesti (kalliita!) lahjoja minulle, ja naivina olin ihan mennyttä tyttöä. Menimme sitten naimisiin, ja olin hetken aikaa onnellinen. Viimevuoden aikana ovat nämä narsistiset piirteet alkaneet näkyä. Ensinnäkin hän on sairaalloisen mustasukkainen ja kontrolloiva. Et saa mennä kavereidesi kanssa, et mene mökille ilman minua, hyvä kun roskat saan viedä yksin! Hänhän tietysti kuninkaana saa kuitenkin tehdä mitä lystää.Lisäksi hänellä on tapana piilov*ttuilemalla ja mollaamalla nostaa itseään ja liian suurta egoaan. Saan kuulla liian usein haukkuja ja lyttäämistä. Jos joskus erehdyn mainitsemaan asiasta hänelle, saa hän raivarin, joko paiskoo tavaroita tai aloittaa mykkäkoulun marttyyriasenteella. Vasta viimeiltana tajusin, ettei tämä voi jatkua näin. Ero on otettava. Muutenhan asia olisi sillä selvä, mutta jos vain pakkaan kamani ja häivyn, saa liian moni viaton nainen kokea saman kohtalon, niin lipevä mies osaa olla. Tahtoisin siis passittaa hänet jonnekin hoitoon, ehkä hän parhaassa tapauksessa paranee narsismistaan. Kuten sanoin, mies saa raivokohtauksen, jos sanon halaistua sanaa hänen ongelmistaan, joten kysymys kuuluu: Kuinka saan (huijattua) hänet menemään jonnekin tutkimuksiin/psykologille/millelie? Kaikista vinkeistä on apua!

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsismista ei parannuta eikä siihen ole hoitoja olemassa.

Vierailija
2/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itku :( No, sitten ovat kaikki muut vaarassa, mutta ei kai sille mitään voi. Kiitos kuitenkin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Paljon tietoa maailman vakavimmasta mielisairaudesta.

Vierailija
4/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobotomia oli yks konsti, mutta nykyään hoitomuotoa ei enää käytetä.

Vierailija
5/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ei voi parantua, kun empatiapalikka puuttuu. Narsisti voi esittää lipevää ja pätevää, mutta on kuitenkin täysin kehityskelvoton.

Mitä kauemmin tuhlaat aikaasi, sitä vaikeampi on päästä eroon. Tähän jos mihin sopii: Jätä se sika.

Vierailija
6/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internointileiri olisi omiaan narsisteille. Saisivat keskenään siellä pohtia kuka heistä on maailman napa.

Vierailija
7/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internointileiri olisi omiaan narsisteille. Saisivat keskenään siellä pohtia kuka heistä on maailman napa.

Tämä on hauska: jokainen niistä kokee olevansa maailman napa, mutta ovat kuitenkin keskenään aivan samanlaisia.

Oikein massapaskaa.

Vierailija
8/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti tuo  ei ole sairaus johon olisi saatavilla hoitoa.

Vierailija
9/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kompakysymys? Ei narsismista voi parantua, se on persoonallisuushäiriö, joka hyvin vahvasti peittää itse itseään.  Ainoa keino narsistin hoitamiseksi on se, että hän joutuu jonkun muun psyykkisen oireen takia hoitoon, ja siellä ollessaan hoitohenkilökunta huomaa myös narsismin, jolloin se otetaan potilaan kanssa puheeksi, ja esitetään että monet potilaan ongelmista johtuvat tästä nimenomaisesta persoonallisuushäiriöstä. Tässä hetkessä jos narsisti tajuaa mikä on, ja miten se on vaikuttanut hänen menneisyyteensä negatiivisesti (onhan hän psykiatrian osastolla) ja että sama tulee jatkumaan tulevaisuudessakin, voi narsisti alkaa työstää tätä puolta itsessään. En silti laskisi liikoja tuon varaan, olen nimittäin itse työskennellyt psyk. osastolla 15 vuotta, ja sinä aikana olen tavannut kaksi potilasta, jotka helpottuivat kuullessaan mahdollisen syyn tietyntapaiselle käytökselleen, ja olivat sitten halukkaita ottamaan tarjottuja keinoja ja apuja käyttöönsä.

Vierailija
10/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kompakysymys? Ei narsismista voi parantua, se on persoonallisuushäiriö, joka hyvin vahvasti peittää itse itseään.  Ainoa keino narsistin hoitamiseksi on se, että hän joutuu jonkun muun psyykkisen oireen takia hoitoon, ja siellä ollessaan hoitohenkilökunta huomaa myös narsismin, jolloin se otetaan potilaan kanssa puheeksi, ja esitetään että monet potilaan ongelmista johtuvat tästä nimenomaisesta persoonallisuushäiriöstä. Tässä hetkessä jos narsisti tajuaa mikä on, ja miten se on vaikuttanut hänen menneisyyteensä negatiivisesti (onhan hän psykiatrian osastolla) ja että sama tulee jatkumaan tulevaisuudessakin, voi narsisti alkaa työstää tätä puolta itsessään. En silti laskisi liikoja tuon varaan, olen nimittäin itse työskennellyt psyk. osastolla 15 vuotta, ja sinä aikana olen tavannut kaksi potilasta, jotka helpottuivat kuullessaan mahdollisen syyn tietyntapaiselle käytökselleen, ja olivat sitten halukkaita ottamaan tarjottuja keinoja ja apuja käyttöönsä.

Narsistit on kyllä ihan sekopäitä. Jokainen on myös väkivaltainen, ja narsistisen raivokohtauksen saadessaan voivat olla myös harhaisia ja psykoottisiakin. Ja raivokohtaus voi tulla mistä tahansa pikkuasiasta.

Vierailija
11/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismin pitäisi riittää pakkohoitopäätökseen.

Vierailija
12/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi itku :( No, sitten ovat kaikki muut vaarassa, mutta ei kai sille mitään voi. Kiitos kuitenkin!

Ap

Hannu Lauerman mukaan suurin osa perhesurmaajista ovat narsisteja, joilla "napsahtaa" viimeisen kerran. Muut ovat tosiaan aina vaarassa kun narsisti ryhtyy riehumaan.

Vierailija
13/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja olivat sitten halukkaita ottamaan tarjottuja keinoja ja apuja käyttöönsä.

Mitä keinoja ja apuja?

Vierailija
14/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismin pitäisi riittää pakkohoitopäätökseen.

Halvemmaksi tosiaan tulisi yhteiskunnallekin, koska kyseessä on kuitenkin erittäin vakava ja parantumaton mielisairaus. Narsistit kuitenkin tuhoavat elämänsä aikana useita ihmisiä.

Vierailija
15/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa mielisairaudessa ulkokultaisuuden määrä ei ole niin suuri kuin narsismissa.

Vierailija
16/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olivat sitten halukkaita ottamaan tarjottuja keinoja ja apuja käyttöönsä.

Mitä keinoja ja apuja?

Et kai oikeasti kuvittele saavasi vastausta?

Vierailija
17/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattua? Kuka se narsisti onkaan?

Mustasukkaisuus on monesti lopputulos

Huono itsetunto tai sitten turvattomasti kiinnittynyt+ rakkaus=menettämisen pelko> ilmenee mustasukkaisuutena.

(lapsuudessa turvattomasti vanhempiin kiintynyt, kiintyy myös parisuhteessa "turvattomasti"). Lue http://www.amitavattavissa.fi/mentorointi/parisuhdeongelmat/

Itse olen tuo takertuvasti kiintynyt, valitettavasti 😔, tokihan terapia voi auttaa, mutta ei sille pysty itse päättämällä mitään tekee.

Esimerkiksi tuo mustasukkaisuus, ainoa keino jolla mun ahdistua(menettämisen pelko) pysyy hallinnassa on se että mies ei mene yksin tilaisuuksiin jossa pettäminen olisi helppoa (esimerkiksi baarit). Mä en sitä pois saa sitä pelkoa , mikään järkeily ei auta.

Se ei kuitenkaan kumpua mistään negatiivisesta tunteesta, vaan pelosta. Jota puoliso voi pahentaa tai lieventää. Jos tuntuu että mies haluaa mua ja rakastaa mua, niin silloin mun pelko on pienempi ja samoin pelkoa seuraava ahdistus laimenee.

Vastaavasti jos mies alkais valittais mulle että oon kauhee kun ei pääse baariin jne mun pelko menettämisestä kasvaisi ja olisin todennäköisesti vielä rasittavampi.

jos mun mies olisi mustasukkainen, olisi se lottovoitto, kokisin että mies pelkäisi mun menettämistä= silloin ei taatusti hylkää mua. Jos ei oo mistään mustasukkainen, ei voi kyllä sanoa että välittää puolisostaan.

Mitä tulee tohon muuhun,oletko varma että teidän puolelta sinä et oo esimerkiksi torjunut miestä seksuaalisesti?

Mun mies torjui mua seksuaalisesti monta vuotta, ei suostunut hakee apua, ei suostunut puhuu asiasta. Loppupeleissä, mä en enää halunnut miestämun lähelle koska mä en kestänyt enää yhtään torjuntaa, samalla jäi pois läheisyys, yms. Ja mun pahaolo kasvoi entisestään ja kyllä voin myöntää että joka päivä kun odotin että mies tekee ongelmalleen jotain, joka kerta kun puhuin asiastaja vastassa oli : en tiedä... *hiljaisuus*

Joka kerran mies olisi yhtä hyvin voinut lyödä nyrkillä , tulin koko ajan vihaisemmaksi ja kyllä loukkasin miestä takas osin tietoisesti osin vaan tuli sanottua pahasti.

Että kyllä seksuaalinen torjunta voi satuttaa niin paljon että toisesta tulee vihainen. Mulla se oli ainoa keino kestää tilannetta 😢

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_parisu…

Tuo olisi auttanut meitä ! Eli menkäähän pariterapiaan (tunnekeskeiseen)

Vierailija
18/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lähtenyt suhteesta, jossa mies oli narsisti. Hoitaa sitä ei voi, eikä parantaa, sillä narsisti on sairaudentunnoton, omasta mielestään loistoyksilö. Toimii täysin omista tarkoitusperistään, ei kykene asettumaan toisen asemaan. Lähde ap heti kun voit.

Vierailija
19/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi auttanut meitä ! Eli menkäähän pariterapiaan (tunnekeskeiseen)

Narsistia ei saa terapiaan, koska hän ei näe mitään ongelmaa.

Vierailija
20/136 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luepa kirja Sata tapaa tappaa sielu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi