Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanomistajat, uskaltaisitteko päästää remppamiehet/putkarit yleisavaimella sisään ilman että olette itse vahtimassa?

Vierailija
04.04.2018 |

Mua vähän sapettaa, kun taloyhtiö tilasi viemärien sukituksen ja firmasta ilmoitettiin EDELLISENÄ ILTANA, että he tulevat seuraavana päivänä välillä 7-18. Meillä on kaksi kissaa jotka on todella nopeita livahtamaan, toinen on kerran päässyt jopa meiltä ulos vahingossa, vaikka ollaan varovaisia.

Nyt joudun sitten odottelemaan kotona koko päivän ja olemaan töistä pois, koska en vain luota siihen, että putkimiehet olisi riittävän huolellisia. Tiedän että ulko-ovea myös pidetään auki työn aikana.

Uskaltaisitteko te luottaa putkimiehiin tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kissat hiekkalaatikkoineen väliaikaisesti toiseen huoneeseen ja oveen varoituslappu.

1) Ihmisiä asuu kissoineen myös yksiöissä ja tässä ap:n tapauksessa niitä ei voi sinne vessaan/kylppäriinkään vissiin sulkea, kun on putkirempasta kyse, 2) aika suuri osa kissoista osaa avata itse niitä ovia ja 3) osa kissoista stressaa todella paljon outoja ihmisiä ja ääniä reviirillään - jopa enemmän silloin, kun ovat suljetussa tilassa, jossa eivät näe äänen lähdettä ja josta eivät pääse pakenemaan sinne, minne haluaisivat.

Vierailija
22/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on niin arka että luikkii varmasti pakoon, mutta toinen on just sellanen huomionkipeä kiehnääjä, ois kiva olla kärpäsenä katossa näkemässä antaako se huoltajien tehdä yhtään rauhassa töitään. 

Ei varmasti anna :D no ei varsinaisesti hauska tarina mutta kerronpa kuitenkin, oma kissani on samanlainen utelias ja huomionkipeä, ja aikoinaan mun kotiin tuli poliisit tekemään kotietsinnän ja mitä tekee kissa.. Pyörii puskemassa kaikkien poliisien jalkoja ja hyppää kaappiin mitä yksi poliisi penkoo.. Hetken ne jakso mutta sitten pyysi että voitko ottaa ton kissan syliin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita kissat hiekkalaatikkoineen väliaikaisesti toiseen huoneeseen ja oveen varoituslappu.

1) Ihmisiä asuu kissoineen myös yksiöissä ja tässä ap:n tapauksessa niitä ei voi sinne vessaan/kylppäriinkään vissiin sulkea, kun on putkirempasta kyse, 2) aika suuri osa kissoista osaa avata itse niitä ovia ja 3) osa kissoista stressaa todella paljon outoja ihmisiä ja ääniä reviirillään - jopa enemmän silloin, kun ovat suljetussa tilassa, jossa eivät näe äänen lähdettä ja josta eivät pääse pakenemaan sinne, minne haluaisivat.

^ Jep, meillä ainakin stressaa ja saattaa oireilla useamman päivän ns. poikkeustilanteen jälkeen. Ja tosiaan vessa on kokonaan poissa käytöstä putsauksen aikana, samoin keittiö. 

Edellisessä kämpässä asennettiin tuulikaapin ovenkahva aukeamaan ylöspäin, mutta nykyisellään asutaan vuokralla eikä meillä ole väliovia, joten ei viitsi alkaa säätämään kahvoja. 

Ap

Vierailija
24/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko vuokralla vai omistusasunnossa? Vuokraisännän velvollisuus on ilmoittaa 2 viikkoa etukäteen vuokralaiselle ennen kuin asuntoon tullaan. Itse kun asuin vielä vuokralla, seisautin pienimuotoisen rempan kun meinasivat tulla päivän varoitusajalla. Kalliiksi se kai tuli vuokraisännälle, mutta en saanut tuossa ajassa järjestettyä vapaata tai koiraani hoitoon.

Vierailija
25/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko vuokralla vai omistusasunnossa? Vuokraisännän velvollisuus on ilmoittaa 2 viikkoa etukäteen vuokralaiselle ennen kuin asuntoon tullaan. Itse kun asuin vielä vuokralla, seisautin pienimuotoisen rempan kun meinasivat tulla päivän varoitusajalla. Kalliiksi se kai tuli vuokraisännälle, mutta en saanut tuossa ajassa järjestettyä vapaata tai koiraani hoitoon.

Vuokralla. Viemärien sukitus on siis nyt menossa koko meidän rapussa, kiertävät asunnosta toiseen yhden päivän aikana.

Huvittavaa on, että firma ilmoitti jo pari kuukautta sitten, että he tulevat "huhtikuun 2.-14.". En tiedä mitä hyötyä tuostakaan ilmoituksesta on, miten ihmeessä ei voida sopia jo heti yhtä päivää. Ei varsinaisesti mitään hyvän käytännön mukaista. 

Ap 

Vierailija
26/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ilmoitetut päivät voivat olla ihan viittellisiä. Meillä oltiin 2 kk valmiudessa, että herrat tulevat mittailemaan remonttia jälkeen mittauksia (tulivat milloin sattui aikaa muilta remonteilta olemaan). Joka päivä siis piti herätä ajoissa (en halunnut, että nukkuessani joku tulee yleisavaimella sisään) jne.

Lopulta totuin, että lemmikki on sen armoilla, että on erikseen ilmoitettu siitä työnjohdolle ja ovessa on kanssa merkintä. Ihan hyvin meni, tosin meidän vanha herra ei kova karkailemaan olekaan, mutta mistä sitä tietää.

Vierailija
27/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista mitä säätöä. Putkarit tulivat, aloittivathommat, kunnes huomasivat että heiltä puuttuu joku tärkeä varaosa (väärän mallinen avain). Jättivät kaikki leväälleen, viemäreitä ei saa käyttää. Nyt he ilmoittivat että he lähtevät hakemaan varaosaa ja käymään syömässä samalla, ja viemäreitä ei sitten saa käyttää väliaikana. Voi lol, ei sitten tule mieleen pitää mitään kiirettä..

Ap

Vierailija
28/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen on niin arka että luikkii varmasti pakoon, mutta toinen on just sellanen huomionkipeä kiehnääjä, ois kiva olla kärpäsenä katossa näkemässä antaako se huoltajien tehdä yhtään rauhassa töitään. 

Ei varmasti anna :D no ei varsinaisesti hauska tarina mutta kerronpa kuitenkin, oma kissani on samanlainen utelias ja huomionkipeä, ja aikoinaan mun kotiin tuli poliisit tekemään kotietsinnän ja mitä tekee kissa.. Pyörii puskemassa kaikkien poliisien jalkoja ja hyppää kaappiin mitä yksi poliisi penkoo.. Hetken ne jakso mutta sitten pyysi että voitko ottaa ton kissan syliin :D

Miksi teille tehtiin kotietsintä?

Itse en päästä meille remppamiehiä ilman, että olen vahtimassa. Olen aikanaan tullut kotiin kesken remontin (eri koti, eti kissa) ja kaikki ovet ovat olleet selkosen selällään. Onneksi kisu oli sängyn alla piilossa ja turvassa. Nämä nykyiset kissat ovat mieluiten remppamiesten sylissä :)

Vierailija
29/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista mitä säätöä. Putkarit tulivat, aloittivathommat, kunnes huomasivat että heiltä puuttuu joku tärkeä varaosa (väärän mallinen avain). Jättivät kaikki leväälleen, viemäreitä ei saa käyttää. Nyt he ilmoittivat että he lähtevät hakemaan varaosaa ja käymään syömässä samalla, ja viemäreitä ei sitten saa käyttää väliaikana. Voi lol, ei sitten tule mieleen pitää mitään kiirettä..

Ap

Tässä kohtaa olisin pitänyt tiukan puhuttelun.

Vierailija
30/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hah hah. Ehkä parin viikon kuluttua tulevat takaisin. Toivottavasti asutte lähellä huoltista tms.

Vierailija
31/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika rohkea ja hellyydenkipeä kissa. Kerran oli nuohooja työssään olohuoneen takan luona ja aivan yhtäkkiä kissa oli kiivennyt tämän harteille istumaan kuin papukaija ja tosi tyytyväisen näköisenä pörisi. Nuohooja jähmettyi ihmeelliseen kyyryasentoon kädet levälleen. Olin paikalla enkä ole varmaan ikinä joutunut niin paljon pinnistelemään pitääkseni nauruni kurissa. Nostin katin pois ja siirsin kylpyhuoneeseen oven taa, sieltä se sitten kovaäänisesti mutisi ja jupisi tällaista kohtelua.

Vierailija
32/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. En kyllä muutenkaan, en hirveän paljon luota noihin remppareinoihin.

Vierailija
33/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että päätin jäädä kotiin. Äsken kuulin oven läpi, kun yläkerran mummo kävi ihan kasuaalisti hengailemassa meillä sisällä ja juttelemassa putkareille. Eli toisin sanoen ulko-ovi on koko ajan leväällään. 

Ruokareissultaan tulivat 1,5 tunnin odottelun jälkeen. 

Ap

Vierailija
34/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika rohkea ja hellyydenkipeä kissa. Kerran oli nuohooja työssään olohuoneen takan luona ja aivan yhtäkkiä kissa oli kiivennyt tämän harteille istumaan kuin papukaija ja tosi tyytyväisen näköisenä pörisi. Nuohooja jähmettyi ihmeelliseen kyyryasentoon kädet levälleen. Olin paikalla enkä ole varmaan ikinä joutunut niin paljon pinnistelemään pitääkseni nauruni kurissa. Nostin katin pois ja siirsin kylpyhuoneeseen oven taa, sieltä se sitten kovaäänisesti mutisi ja jupisi tällaista kohtelua.

Voin niin nähdä tämän tilanteen! Meilläkin on selässä istuja :D Ap

Vierailija
35/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Anna palautetta asiasta. Tuollaisesta pitää ilmoittaa ajoissa ja samalla antaa puhelinnumero, johon voi soittaa ja sopia ajasta jos on eläimiä tai muuta. Itse teen aina näin ja joku on aina kotona.

Vierailija
36/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että päätin jäädä kotiin. Äsken kuulin oven läpi, kun yläkerran mummo kävi ihan kasuaalisti hengailemassa meillä sisällä ja juttelemassa putkareille. Eli toisin sanoen ulko-ovi on koko ajan leväällään. 

Ruokareissultaan tulivat 1,5 tunnin odottelun jälkeen. 

Ap

Just! Naapurikin pääsee tutkimaan..

Vierailija
37/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikkunaremontin yhteydessä annettiin ensin epämääräisen pitkällä haarukalla viikkonumerot, joiden aikana työ tapahtuu ja sitten tuli tieto että seuraavana päivänä on mun asunnon vuoro. Pakkasin kaksi kissaani autoon ja ajoin niiden kanssa mökille pois tieltä vain huomatakseni takaisin tullessa ettei mitään oltukaan tehty. Seuraavana päivänä sama järjestely uudestaan. Huoh.

Vierailija
38/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta tänään lähti valitus remppamiehille mm. ulko-oven pitämisestä avoinna niin että naapuri pääsi sisään (mieti jos en olisi ollut kissojen kanssa kotona!) ja remppamies rupesi syyttämään työkaveriaan! Huoh..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi