Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheksi sukupuolensa korjannut synnytti ensimmäistä kertaa Suomessa

Vierailija
04.04.2018 |

Mitä ajatuksia herättää?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005628271.html

Suomessa on syntynyt tiettävästi ensimmäinen miehen synnyttämä lapsi, kertoo Lännen Media.

Lapsen synnyttänyt isä on käynyt läpi sukupuolen korjausprosessin. Hän oli keskeyttänyt tilapäisesti hormoniterapiansa, jotta pystyi kokeilemaan lapsen hankkimista puolisonsa kanssa.

Kommentit (386)

Vierailija
381/386 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tutkimuksen mukaan ilmiöllä biologinen tausta kuten homoseksuaalisuudellakin. Muutokset tapahtuvat jo sikiökaudella, ei siis ole kyse mielisairaudesta.

http://helihamalainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/88717-bbc-geeneettinen-y…

Äh siis. Tuo tutkimus on vuodelta 2008, eikä siinäkään mitään varmuutta saatu. On vain arvailua "saattaa vaikuttaa..", eikä kaikilla transsukupuolisilla sitten taas edes ole tuota geeniä. Mitään uudempaa tutkimusta en itse näin äkkiseltään löytänyt. Ja jos tämä ei olisi sairaus, niin sitä ei tarvitsisi hoitaa kuten ei homouttakaan. Mutta nythän sitä juurikin hoidetaan..

Asiaa ei luultavasti ole tutkittu vielä paljoa, mutta se tiedetään että itse ilmiö on yhtä vanha kuin ihmiskuntakin. Moneen muuhunkaan asiaan ei ole vielä saatu tarkkaa vastausta, kuten siihen mikä tekijä naisen kehossa käynnistää synnytyksen.

Vierailija
382/386 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsyuko tämä syntynyt lapsi synnyttäjäänsä isäksi vai äidiksi?

Vastasyntyneet osaavat harvemmin puhua.

Sitten, kun oppii puhumaan, tietty. Kummaksi kutsuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/386 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsyuko tämä syntynyt lapsi synnyttäjäänsä isäksi vai äidiksi?

Vastasyntyneet osaavat harvemmin puhua.

Sitten, kun oppii puhumaan, tietty. Kummaksi kutsuu?

Eipä nuo isä ja äiti taida olla mitään universaaleja käsitteitä siinä mielessä, ettei lapselle voisi opettaa vaikka isi-sanaa. Varsinkin, kun toinen näyttää mieheltä ja elää miehen roolissa.

Vierailija
384/386 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oo ainakaan kutsunut tässä ketjussa transeja friikeiksi, vaan harhoista kärsiviksi, joilla on mielen sairaus. 

Mutta tuntuu että ne itse haluavat olla friikkejä, koska jotenkin kaipaavat huomiota osakseen.

Tulee mieleen vain se, että ovat surullisia, haluavat rakkautta, kuvittelevat sitäö saavansa kun olisivat jotain mitä eivät ole jne. Säälin.

Jos mietin itseäni olisi kiva kuulla millä lailla olen harhainen. Olen aina tiedostanut omistavani todennäköisesti xx-kromosomit, emättimen ja kohdun ja että minut oli merkitty väestörekisteriin naisena. Sehän oli kiistaton fakta. Tiedoston myös nuoresta lähtien voivani henkisesti paremmin pojan roolissa. Tässä olin myös oikeassa, hormonien myötä aloin voida huomattavasti paremmin. Psykologin ja psykiatrin tutkimusten mukaan en kärsinyt mielenterveysongelmista, ja kai nyt luotan tähän havaintoon enemmän kuin jonkun random-palstailijan.

Kohtuni poistatin siksi, etten halunnut herättää huomiota papa-kokeissa miehennäköisenä. En ymmärrä miksi haluaisin herättää huomiota, tässä asenneilmapiirissä todellakin olen vain hiljaa, muuten saan kuula olevani miestä esittävä nainen.

Mielenkiintoista, mielenkiintoista... vuosi 2018 kutsuu, mikä ihme on "pojan rooli"?

Kommenttiani ei näköjään julkaistu? Pojan rooli on ihan vaan sitä, että jos joku muistaa nimeni väärin nimi on vaikka Mikko eikä Minna kuten ennen kuin joku muisti nimeni väärin. Tai vaikka voin istua kaverini luona ilman, että tyttöystävä tulee mustasukkaiseksi tai miehet uskaltavat kertoa mulle härskejä vitsejä.

Tämä kommentti jotenki vahvistaa siyä kuvaa minkä alkuperäsestä lehtikirjotuksesta sai. Eli "trans"ihmisillä on traumoja siitä, et niitten elinpiirissä on ollu liian tiukat sukupuoliroolit, joita ne ei oo pystyny täyttämään. Eli se ei oo mikään synnynnäinen juttu, vaan ympäristön aiheuttama trauma. Jota pitäis näin ohi mennen hoitaa ihan muuten kun menemällä leikkiin mukaan..

Itse olen todella naisellisennäköinen nainen ja onnellinen siitä, että tosiaan olen nainen. Silti oon aina ollu vähän "poikatyttö" esim. tykkään enempi tappeluleikeistä ku barbeista, teen nyt aikuisenaki mielellään "miesten töitä", kaverit on enimmäkseen miehiä, jotka kertoo härskejä vitsejä jne. Mun on vaan aina annettu olla tämmönen.

Minä, jolle vastasit, olen aina lapsesta saakka saanut olla täysin vapaasti poikamainen, ja ihan millainen vaan, lesbo ym, mutta kun itseäni kiihottaa ainoastaan penis jalkovälissä, oma penis, seisten kuseminen ja rakastelu omalla peniksellä ja naisille flirttailu. Eli olet täysin väärässä. Mutta et kuitenkaan usko mitään, joten en paljoa jaksa vastata enää.

Tarkoititko kirjoittaa "kiinnostaa" eikä "kiihottaa". Meinaan jos koet peniksestä jonkinlaista kiihotusta, eikö ole mahdollista että sinulla on jonkinlainen penisfetissi? Näin miehenä se oma penis on niin itsestäänselvä, ettei sitä ajattele että "jes, minun penis sitä ja tätä". Jos seksiäkin saa niin en ajattele että jes minun penis sai vaan minä sain.

Tarkoitukseni oli kirjoittaa "kiihottaa". Itse kiihotun nykyisin myös omasta kropastani, jossa rasvojen sijoittuminen on muuttunut ja takamukseni on miehinen ja litteä rintakehä. Ennen ns.naisena en pystynyt ajattelemaan tätä kroppaa millään lailla.

Mielenkiintoista. Tuossa on varmaan jotain fetissiä miehisyyttä kohtaan. Miehenä sitä tietysti itsekin joskus on pettynyt oman kroppansa tilaan, mutta ei ole mitään mitä ei voisi esim. lihasharjoittelulla muokata miellyttävämmäksi.

Et itse teininä huomannut, kuinka pojat yleensä aluksi kiihottavat omasta kropastaan ja sitten vasta naisista? Kuten heteron kehitys yleensä menee.

Vierailija
385/386 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisesti synnyttänyt henkilö oli kuitenkin nainen. Ihmisissä vain naaraat lisääntyvät. Sillä ei ole merkitystä miksi itsensä kokee, vaikka kokisi joulukuuseksi.

Vierailija
386/386 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei tietääkseni ole kohtua, joten se siitä. Toki nainen voi leikkiä olevansa mies, vähän kuin sellainen lapsen leikki ja pukeutuu poikien vaatteisiin ja piirtää itselleen viikset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä