Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuolen tulee pitää parempaa huolta miehensä lapsista edellisestä liitosta kuin omistaan. ov

Vierailija
21.04.2006 |

Perustelut:

Miehen lapset edellisestä liitosta ovat kokeneet av(i)oeron ja heillä on moni asia muutenkin vaikeampaa kuin lapsilla, joiden molemmat vanhemmat asuvat yhdessä.

Siksi äitipuolen tulee osoittaa enemmän huomiota miehen lapsille kuin omilleen, jotta etävanhemman lapset kasvavat yhtä itsevarmoiksi ja tasapainoisiksi kuin äitipuolen biologisesti omat lapset.

Äitipuolen tehtävä on hoivaamisellaan kompensoida se mahdollinen paha olo, mitä lapsilla saattaa esiintyä.

Sitten kun ollaan taas perheen kesken, niin sitä hellyyttä ja huomiota voi osoittaa ihan vapaasti omillekin lapsille, mutta lapsipuolien paikallaollessa tällaisella on turha provosoida heitä mustasukkaisiksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tulee aina olla tasapuolinen ja osoittaa yhtä paljon huomiota. Näin jokaisella lapsella on hyvä olla, eikä kukaan tunne itseään syrjityksi.

Miksi näin karkea kannanotto äidinpuoleen? Mikäs on isän vastuu lapsiensa hyvinvoinnista?

Vierailija
2/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-äitipuolten ajattelumaailmasta ja kommenteista :) .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet äitipuolet täällä kirjoittavat kuinka VIHAAVAT miehen lapsia eivätkä voi sietää heidän läsnäoloaan hetkeäkään kun he kyläilevät heidän kotonaan.

Syyttömiä ne lapset siihen tilanteeseen ovat, älkää niihin sitä pahaa oloanne purkako.

Vierailija
4/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteeni heihin on lämmin ja läheinen. Meillä halitaan ja suukotellaan (siis hyvän yön pusut) ja soitellaan, kun ikävöidään. Pidän heitä ihan samalla lailla lapsinani kuin omaa tytärtänikin, vaikka en heidän biologinen äiti olekaan.

Vierailija:

Monet äitipuolet täällä kirjoittavat kuinka VIHAAVAT miehen lapsia eivätkä voi sietää heidän läsnäoloaan hetkeäkään kun he kyläilevät heidän kotonaan.

Syyttömiä ne lapset siihen tilanteeseen ovat, älkää niihin sitä pahaa oloanne purkako.

Vierailija
5/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lasten äiti on sanonut, ettei minua saa pusuttaa, rakastaa tms. muutakaan mitä VIERAIDEN ihmisten kanssa ei tehdä. Kurjaa mutta kun ei niin ei. Ymmärrän että lasten on pakko olla lojaaleja äidilleen.

Vierailija
6/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päteä sillä että vain häntä saavat hänen lapsensa halata. Kai nyt äitipuolestaan saa tykätä. Ihme käytöstä äidiltä..

Vierailija
7/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en jaksanut käydä hämmentämään soppaa tuon enempää, totesin vain lapsille, että jos äiti loukkaantuuu, niin antaa olla. Olen sitten antanut tekojen puhua puolestani. Lapset tosin ovat kovasti ihmetelleet, miksi äitinsä on niin kateellinen minulle suunnilleen kaikesta ja vähättelee minua lapsille.

Vierailija
8/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä lapsesta tai voisin jopa sanoa inhoavani häntä. Silti minun kuuluu aikuisena kätkeä nuo tunteet lapselta. Minusta lapsia tulee kohdella tasa-arvoisesti. Tosin, kun miehen tyttö on meillä, yritän keksiä aina jotain erikoista tekemistä. Silloin me käydään uimassa, leffassa, teatterissa tai tehdään jotain muuta mukavaa, sellaista mitä tyttö ei normaalisti tee. Uskon itse, että lapsi ei minun tunteitani tiedä ja ainakin hän tulee tänne mielellään ja on tyytyväisenoloinen.

Vierailija
9/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin " olla samaa mieltä" Huomasin miten helpottunut poika oli, kun oli saanut " luvan" . Äiti kyllä sihautteli alkuaikoina toisinaan hampaittensa välistä juttuja tyyliin " muista että minä ole X:n ainoa äiti" tms.

Ei todella ole helppoa äitipuolilla. Olit sitten sadun ilkeä äitipuoli tai kiltti ja ystävällinen, saat aina paskat niskaan.