Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
481/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka varaton töissäkäyvä sai 80_luvulla pankista rahaa sijoituksiin?

Tulen köyhästä perheestä..sanan sijoitus kuulin ekan kerran 10v sitten

Olen elättänyt itseni yrittäjänä 20v..ja en saa olla katkera kun tuun nippanappa toimeen.

Av_mammat haukkuu itsekkääksi tyhmäksi bimboksi?

Se yrittäjä joka ei käy kampaajalla

Vierailija
482/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää itsepetosta, kun ei lasketa REHELLISESTI niitä todellisia kuluja. Jätetään esim laskematta mukaan se mitä aikuiset syö lounaaksi. Ei muka osteta normitarvikkeita kuten leipää, voita, leivänpäällisiä, kasviksia... Mitä järkeä on huijata itseään noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää itsepetosta, kun ei lasketa REHELLISESTI niitä todellisia kuluja. Jätetään esim laskematta mukaan se mitä aikuiset syö lounaaksi. Ei muka osteta normitarvikkeita kuten leipää, voita, leivänpäällisiä, kasviksia... Mitä järkeä on huijata itseään noin?

Mä ainakin syön lounaan edellisen päivän päivällisen jämistä, joten mun lounaskulut on mukana laskelmissa. Samoin kaikki muutkin ruokakustannukset. Mulla tosin meneekin enemmän kuin 300. Eli 468€ kuussa. T. 490

Vierailija
484/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin syön lounaan edellisen päivän päivällisen jämistä, joten mun lounaskulut on mukana laskelmissa. Samoin kaikki muutkin ruokakustannukset. Mulla tosin meneekin enemmän kuin 300. Eli 468€ kuussa. T. 490

Mutta tuolla aiemmalla on 5 lasta ja kaksi aikuista perheessä ja syövät kahtena päivänä päivälliseksi sitä makaronilaatikkoa. Yksi laatikko jaettuna 7:lle jaettuna kahdelle päivälle ei tee kuin reilut 70g päivässä per ruokailija! Ja laskin tuon sen mukaan että laatikkoa on yhteensä kilon verran.

Ei siitä jää lounaaksi kahdelle aikuiselle kahdelle päivälle...

Vierailija
485/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin viimeiset kommentit. Minkälaisessa perheessä menee viikossa yksi pyykinpesuainepullo? Meillä viisi henkilöä, pyykkiä pestään lähes joka päivä, joskus monta koneellista päivässä. Vaatteet pestään joka käytön jälkeen ja harrastusvaatteita tulee paljon päälle. Annosteluohjetta noudattaen pesuainetta ostetaan ehkä kerran kuussa tai muutaman viikon välein, huuhteluaineena etikka tai ei mitään. Pienemmistäkin pulloista riittää 20 pesuun. Mitä ihmettä pestään kolme kertaa päivässä vai onko annostelu vapaalla kädellä? Voisiko pyykkiä pestä enemmän kerralla?

Entä mihin tarvitaan pyllypyyhkeitä kokoajan? Eikö kestopyyhkeiden pesu menisi muun pyykin seassa?

Säästyneillä vajaalla parillakympillä saa jo jotain ravitsevaa ruokaa tilalle tai vuositasolla vaikka talvitakin tms. Säästyneen rahan käytön varmasti osaa itse kukin ilman neuvoja :)

Oikeasti ihmettelen miten ihmisille tarjotaan rahaongelmiin ratkaisuksi aina vain säästöä. Sillä on rajansa ja jatkuva säästäminen on henkisesti kuluttavaa. Mieluummin voisi keksiä miten ansaita vaikka parisataa euroa kuussa enemmän. Voisiko avustaa jotakin henkilöä pari kertaa kuussa? Tehdä sivutoimisesti käsitöitä, taidetta (jos kykyjä on)? Pitää lastenvaatekutsuja? Siivota? Pitää verkkokauppaa kotona? Tarjota neuvoja johonkin erityisalaan osaamisen mukaan?

Onko jollain hyviä ideoita?

Vierailija
486/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä viitannut sinuun tuolla viestillä. Tarkoitin tuota jolla 5 lasta. Teillä ilmeisesti 2?

Vierailija
487/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa nipistä jonkun muutamasta kympistä ruokalaskussa. Pointti taisi olla se että siihen ruokaan ei tartte laittaa 800e kuussa. Ihan järkevä suunnitelma.

Jos haluaa syödä ravintoloissa, lounasravintoloissa jne, ei kannata napista kuluista;)

Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
488/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuolla aiemmalla on 5 lasta ja kaksi aikuista perheessä ja syövät kahtena päivänä päivälliseksi sitä makaronilaatikkoa. Yksi laatikko jaettuna 7:lle jaettuna kahdelle päivälle ei tee kuin reilut 70g päivässä per ruokailija! Ja laskin tuon sen mukaan että laatikkoa on yhteensä kilon verran.

Mistä te tiedätte minkä ikäisiä pennut on? Vauva ja pikkulapset ei syö suuria määriä.

Tossa oli 1e+1e+4e eikö?

Euro makaroniin, kolme pussia

1e kananmuniin

Oletan että 4e on jauheliha.

Kyl tosta aika iso loota tulee. Riittää hyvin lounaaksi.

Vierailija
489/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte minkä ikäisiä pennut on? Vauva ja pikkulapset ei syö suuria määriä.

Tossa oli 1e+1e+4e eikö?

Euro makaroniin, kolme pussia

1e kananmuniin

Oletan että 4e on jauheliha.

Kyl tosta aika iso loota tulee. Riittää hyvin lounaaksi.

No vaikka olisi 2 kilon satsi niin sen kun jakaa 7 hengelle kahdeksi päiväksi ja vielä kahdelle hengelle kahden päivän lounaaksi, annoskooksi jää 111g...

Vierailija
490/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pitäisi luopua kaikesta oikeasti ylimääräisestä..

Irtoripset, tukat, kynnet, solkut, kampaajat jne

Sen jälkeen kotieläimet ja kalliit harrastukset..

Jos ei oo rahaa niin ei ole, ei yhteiskunnan tarvitse niitä maksaa tukina.

Vierailija
491/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Ohiksena totean että jos aikuiset syövät lounaaksi päivällisen tähteitä niin ei se nosta kustannuksia. Eikä leipä ole normitarvike kaikille kuten ei leivänpäällisetkään joita ei siis tarvita jos ei syödä leipää.

Vierailija
492/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elättänyt itseni yrittäjänä 20v..ja en saa olla katkera kun tuun nippanappa toimeen.

Sulla on sitten liiketoimintasuunnitelmassa ja liikeideassa fiba jos hädintuskin pidät pääsi pinnalla. Kannattaisko  tarkistaa ideat tai mennä vieraalle töihin jos oma bisnes ei kannata? Fiksu yrittäjä kasvattaa firman pääomaa jotta voi  nostaa sieltä  osinkoja. Pääomaa voi  käyttää sijoituksiin joista firmakin saa osinkoja jotka kasvattavat firman pääomaa.

Vierailija
493/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Ohiksena totean että jos aikuiset syövät lounaaksi päivällisen tähteitä niin ei se nosta kustannuksia. Eikä leipä ole normitarvike kaikille kuten ei leivänpäällisetkään joita ei siis tarvita jos ei syödä leipää.

Kertokaa mulle kuinka tehdään 6 eurolla niin iso makaronilaatikko, josta saadaan yhteensä 18 annosta, joista saa mahansa täyteen. (7x2 + 2x2)

Vierailija
494/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole samassa jamassa. Miksi?

Aina olen pitänyt suun säkkiä myöden ja säästänyt pienistä ekonomin tuloistani sijoituksiin. Välillä myös velkavivulla, sijoitusasuntoja ja osakkeita haalien. Nykyään ansaitsen pääomatuloja enemmän kuin palkkaa.

Ota opiksesi!

Olen 50v..nytkö alan raivokkaasti sijoittaa?

Kannattaa se tuossakin iässä.Parempi  niin kuin ettet sijoittaisi lainkaan. Ei tartte tyhmä olla. Koskaan ei ole liian myöhäistä  hankkia passiivista tuloa.

ohis

Vierailija
495/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi ruokakulujen 300e mahdollisuutta?

Kyllä se onnistuu, eikä kukaan näe nälkää.

Viikossa tehdään kolme isoa ruokaa: makrulaatikko, kalasoppa, tonnikalavuoka jne.

Yhtenä päivänä viikossa syödään jotain kertakäyttöistä, tacoja esim.

Leivätkin ostamme valmiina, kakkuja ja pannareita kyllä leivon. Munat ja jauhot ei ole kalliita.

Mitä emme osta kuin toisinaan?

Karkit, sipsit, valmisruoat ja ennen kaikkea alkoholia.

Ehkä kerran parissa kuussa vien kaikki lapset johonki hutturavintolaan, Rosso jne.

No probs.

Ja kyllä, vaipat, pesuaineet ja pyllypyyhkeet ovat mukana kauppakuluissa:)

Pyllypyyhkeet ovat täysi turhake ja ruokavaliossa ei  näy  kasviksia lainkaan. Onpa yksipuolista.Säälin lapsia. Ostaisit sillä pyllypyyherahalla lapsille vihanneksia !!

Vierailija
496/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen köyhästä perheestä, ymmärsin sijoittamisesta ja osakekaupasta tarpeellisen jo vuonna 80-luvun alussa ollessani 10-vuotias. Jos sinä olet niin sivistymätön että vasta 2010-luvun paikkeilla ensimmäisen kerran kuulet sijoittamisesta, vaikka jo 2 pörssihuumaa on sitten 80-luvun jälkeen tuohon mennessä ollut, niin et voi kyllä syyttää ketään muuta kuin itseäs. Minäkin tulen nippanappa toimeen, mutta silti minulla on muutamia kymppejä kuukaudessa sijoituksiin laittaa. Ja jo nyt kuukausittain tulee saman verran extraa sijoituksista kuin mikä on ttt:n perusosa.

Vierailija
497/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ittes!

Vierailija
498/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllypyyhkeet ovat täysi turhake ja ruokavaliossa ei näy kasviksia lainkaan. Onpa yksipuolista.Säälin lapsia. Ostaisit sillä pyllypyyherahalla lapsille vihanneksia !!

Kait koulussa ja tarhassa on vihanneksia ja hedelmiä sen verran kun kersat niitä ees syö?

Monissa perheissä lapset saa vain yhden lämpimän ruuan päivässä.

Keitossa taitaa olla juureksia?

Että turha vetää hernettä nenään ja mennä mäkkäriin ;)

Vierailija
499/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyllypyyhkeet ovat täysi turhake ja ruokavaliossa ei näy kasviksia lainkaan. Onpa yksipuolista.Säälin lapsia. Ostaisit sillä pyllypyyherahalla lapsille vihanneksia !!

Kait koulussa ja tarhassa on vihanneksia ja hedelmiä sen verran kun kersat niitä ees syö?

Monissa perheissä lapset saa vain yhden lämpimän ruuan päivässä.

Keitossa taitaa olla juureksia?

Että turha vetää hernettä nenään ja mennä mäkkäriin ;)

En käy mäkkärissä, osaan valmistaa paremmat purilaiset itse kotona, ihan sämpylöitä ja majoneesia myöten.

Mitä tulee laitosruokaan, lapset eivät niitä kasviksia paljonkaan koulussa/tarhassa syö eikä  mikään etikkakurpitsa oikein riitä kasvikseksi. Sillä  rahalla jotka pyllypyyhkeisiin tuhlataan saa ihan kivasti kauden kasviksia.Ja fiksummat ihmiset toki miettivät lapsiluvunkin etukäteen elatuskykynsä kannalta ettei  lasten tarvitse tyytyä pelkkään makaroonilaatikkoon.

Vierailija
500/976 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ruoka koulussakin säännösteltyä: 2kalapuokkoa, 2lasia maitoa

Jne.

Nykyään on joku itseisarvo että jääkaappi on täynnä paskaa mitä kersat syö kun on vanhemmat koko päivän poissa.

Miksi on lihavia lapsia nykyään näinki paljon?

Ohmisen ei pidä syödä enempää kuin tarvitsee. Tuossa 300e näytti olevan kaikki millä aikuinen ja lapsi elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä