Sisko änkeää TAAS kauhukakaroineen kylään, koska ”lapsilla on tylsää”!
Varmasti syynä on oikeasti se, että ei jaksa niitä lapsia.
Minkä takia on tehnyt 4 lasta pienellä ikäerolla! Nuorin on 5kk, seuraava 1v10kk, sitten on 3- ja 5-vuotiaat. Hän on lasten kanssa päivät kotona. Me ollaan päivät töissä ja lapsi eskarissa.
Sisko halusi tarkoituksella lapset pienellä ikäerolla, että ”niillä on seuraa toisistaan”, mutta nyt heillä onkin ”aina tylsää”. Olen ymmärtänyt, että kolme isointa tappelee keskenään koko ajan.
He eivät tottele mitään ja kirjaimellisesti hyppivät seinille. Joka kerta kun ovat käyneet meillä, meidän tyttö itkee: ”Äiti, mä JUST siivosin mun huoneen! TAAS ne sotki!”. Ja aina me siivoamme heidän jäljet. Ymmärrän todella hyvin tyttäreni turhautumisen. Hän ei tykkää yhtään sotkusta ja on luonteeltaan rauhallinen.
Siskolle tulee aina yhtäkkiä kiire ja hän ”kyllä jäisi siivoamaan, mutta ei millään ehdi”.
Joskus olen ehdottanut, että menisivät äidille, mutta äiti onnistuu aina puhumaan niin, että eivät mene. No siellä ei ole leluja eikä tekemistä jne.
Just alkoi arki ja just lomalla siivottiin. En jaksaisi nyt sitä hullunmyllyä.
Sisko aina tyrkkää vauvan mulle syliin ja kuvittelee että olen ihan innoissani, vaikka olen tehnyt selväksi, että en erityisemmin välitä vauvoista.
HELP!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähkää jossain leikkipuistossa, luistelemassa, uimassa tai hoplopissa. Saavat kakarat "hyppiä seinillä" luvan kanssa.
He ”eivät voi ulkoilla, kun heillä ei ole sopivia ulkoiluvaatteita ja lapset karkaavat” jne. Selityksiä löytyy aina.
Ap
Ei ihme että hyppivät seinillä jos eivät ulostaan pääse.
Korjasin.
Koeta oikeasti saada nuo elämänkoululaissukulaisesi pois sotkemasta omaa elämääsi. Tuolla tavalla oma parisuhteesi ajautuu vielä avioeroon.
Ei meille tule kukaan luvattani. Miksi teille tulee? Etkö osaa kieltää?
No ainakaan vaatteita ja leluja ei tarvitse antaa automaattisesti eteenpäin. Äidille voi ihan suoraan todeta, että te olette tehneet yhden lapsen, jonka elämän pystytte kustantamaan, eivätkä siskon lapset ja heidän vaatettamisensa ole teidän vastuullanne. Sisko on ihan itse tehnyt lapsensa.
Siskolta voit kysyä suoraan, mihin kellonaikaan hän on lähdössä, ja sitten puoli tuntia ennen määräaikaa käskeä hänen lapsensa siivoamaan. Siskonlapset voi myös istuttaa pöydän ääreen ja antaa kyniä ja paperia ja käskeä piirtelemään ja sanoa, että mitään muuta ei saa tehdä ja jos ei onnistu, he lähtevät juuri sillä sekunnilla.
Ikävä tilanne, mutta tuosta sotkusta... Minkä verran pitäisi alle parivuotiaan ja kolmevuotiaan osata siivota? Sen ikäiset nyt on sotkijoita. 5v. voisi jo olettaa pistävän lelut järjestykseen.
Oletko ihan tossu? Sanot suoraan ettet halua heitä kylään, piste. Ja jos äitisi yrittää syyllistää, sanot hänelle, että ottakoon itse apinalauman luokseen sotkemaan.
Sitten et yksinkertaisesti vain vastaa puheluihin/viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.
Toisaalta teidän ainokaisella ei isona ole muuta "omaa" sukua kuin nuo serkut....kannattaa ehkä yrittää olla väleissä.
Ei auta, vaikka sanoisin ei. Hän ei hyväksy kieltävää vastausta. ”Ei siitä/meistä/niistä vaivaa ole” ja ”teillä olis muutenkin... samalla se/ne menee”. Aina sama! Ollut lapsesta saakka samanlainen. Lellipentu! Hän on mua 8 vuotta nuorempi. Ja yleensä kun sanon ei, hän kantelee äidille ja äiti soittaa: ”Etkö nyt vois... taas aiheutit pahaa mieltä siskolles... sulla on vaan se yksi sisko... miten olit TAAS noin ilkee...”
ARGH!
Ap
Siskosi on ehkä lellipentu, mutta sinä ole vellipe*se. Minä kyllä pystyn sanomaa sisaruksilleni, jos ei ole sopiva vierailuaika. Ja siihen ei vaikuta pätkääkään mitä vanhempani sanovat. En ole enää alaikäinen.
Tämä ongelma johtuu täysin siitä, että sinä olet saamaton kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.
Toisaalta teidän ainokaisella ei isona ole muuta "omaa" sukua kuin nuo serkut....kannattaa ehkä yrittää olla väleissä.
Pöh, mulla neljä serkkua ja kaikki ärsyttäviä. Enpä nää niitä kovin usein.
Just niin suomalaista meininkiä. Olisin niin ilonen,jos mun sisko kävis lapsensa kanssa useemmin meillä. Välillä pitää oikein pyytää kylään. Ja mieluusti otan ja hoidan siskon lasta tässä omien lisäks. Musta on ihanaa olla täti. Ja toivon, että ihmiset osais enempi arvostaa sitä sukulaissuhdetta, jos nyt vaan haittana on se ettet kestä sotkua.. ja miks et vois antaa ylijäämävaatetta pois? Me ollaan annettu ilmasiks puolitutuille ”merkki”lastenhoitotarvikkeet jne
Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.
Ei auta, vaikka sanoisin ei. Hän ei hyväksy kieltävää vastausta. ”Ei siitä/meistä/niistä vaivaa ole” ja ”teillä olis muutenkin... samalla se/ne menee”. Aina sama! Ollut lapsesta saakka samanlainen. Lellipentu! Hän on mua 8 vuotta nuorempi. Ja yleensä kun sanon ei, hän kantelee äidille ja äiti soittaa: ”Etkö nyt vois... taas aiheutit pahaa mieltä siskolles... sulla on vaan se yksi sisko... miten olit TAAS noin ilkee...”
ARGH!
Ap
Pakko nauraa, mun sisko on ihan samanlainen!
Ollaan molemmat jo muutettu pois vanhempien luota, tosin sisko menee joka viikonloppu vanhemmilla käymään yökylässä. Itsellä on jo oma elämä, omat tavat ja avomies.
Siskoni suuttuu helposti, ja silloin aina soittaa äidille ja valittaa, äiti taas soittaa mun perään ja jatkaa valittamista. Erittäin rasittavaa, kun eipä meidän väliset asiat äidille kuulu.
Äiti ja täti kirjoitti:
Just niin suomalaista meininkiä. Olisin niin ilonen,jos mun sisko kävis lapsensa kanssa useemmin meillä. Välillä pitää oikein pyytää kylään. Ja mieluusti otan ja hoidan siskon lasta tässä omien lisäks. Musta on ihanaa olla täti. Ja toivon, että ihmiset osais enempi arvostaa sitä sukulaissuhdetta, jos nyt vaan haittana on se ettet kestä sotkua.. ja miks et vois antaa ylijäämävaatetta pois? Me ollaan annettu ilmasiks puolitutuille ”merkki”lastenhoitotarvikkeet jne
Surullista.
Jos homma on vastavuoroista niin hienoa. Oma siskoni lypsää apuja koko ajan lähisuvulta. Ystäviä kyllä käy auttamassa, mutta oma suku saa vain avunpyyntökäskyjä ilman ainuttakaan vastapalvelusta. Siinä äkkiä katoaa auttamis- ja välittämishalut.
Sanoisin että nyt ei ole hyvä hetki kun just saatiin siivottua ja tyttökin järkkäs huoneensa. Mutta jos me tullaan teille?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, mutta tuosta sotkusta... Minkä verran pitäisi alle parivuotiaan ja kolmevuotiaan osata siivota? Sen ikäiset nyt on sotkijoita. 5v. voisi jo olettaa pistävän lelut järjestykseen.
Jos lapset on niin pieniä etteivät itse saa siivottua niin kyllä se lasten vanhempi sitten siivoaa jäljet, ei sitä vaan mennä sotkemaan toisten asuntoja ja laiteta asukkaita siivoamaan..
Teepä naseva lasu niin siskosi saa apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset on niin pieniä etteivät itse saa siivottua niin kyllä se lasten vanhempi sitten siivoaa jäljet, ei sitä vaan mennä sotkemaan toisten asuntoja ja laiteta asukkaita siivoamaan..
Tästä olen samaa mieltä, mutta ap nimenomaan valittaa, kun ei tuo kauhukakara yksivuotias siivoa, vaan sotkee.
Ymmärrän kaiken muun mitä sanoit, mutta en tuota ettet voi antaa lapsellesi pieniä vaatteita siskollesi, vaikka ette itse niitä enää tarvitse.. Vai säästätkö pikkusisarukselle?
Minusta tuo on todiste sun itsekkyydestäsi ja vei maun koko aloituksesta. Että ei sen vertaa voi auttaa lähisukulaista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaiken muun mitä sanoit, mutta en tuota ettet voi antaa lapsellesi pieniä vaatteita siskollesi, vaikka ette itse niitä enää tarvitse.. Vai säästätkö pikkusisarukselle?
Minusta tuo on todiste sun itsekkyydestäsi ja vei maun koko aloituksesta. Että ei sen vertaa voi auttaa lähisukulaista.
Voi hyvä luoja teitä jeesustelijoita. Mitä jos ap antaa ne jollekin toiselle? Näin itse teen. Aluksi annoin siskolle, mutta sitten, kun sieltä alkoi tulla vaatimuksia ostaa vihreä haalari kun heidän Jemina tykkää vihreästä ja kaatikosta, johon laitoin pieniä vaatteita alkoi kadota tavaraa laitoin lopun. Ikinä ei edes kiittänyt, se oli vaan automaatio, että multa saa ja vaatimuksia voi esittää. Nykyään annan suurimman osan kaverilleni ja sisko ostakoon itse sitä mikä miellyttää, mun lapsille ostetaan heitä miellyttäviä vaatteita.
Onpa rajatonta. Ei ole hyväksi sinun lapsellesi. Hänellä on oikeus omaan yksityiseen tilaansa, kuten jokaisella paitsi wt ei sellaisesta välitä.
Voi käydä että välit katkaistessa myös äitisi suuttuu sinulle. Kunpa miehesi tukisi sinua.
Sinä päätät kodistasi, ei äiti tai tämän suosikki. He eivät rajoja aseta, se on sinun tehtävä.
Jos suurin ongelma on tytön huone joka sotketaan, siirtäkää muutama lelu sieltä pois ja se ovi lukkoon.
Ei ihme että hyppivät seinillä jos eivät uloskaan pääse.