Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko änkeää TAAS kauhukakaroineen kylään, koska ”lapsilla on tylsää”!

Vierailija
03.04.2018 |

Varmasti syynä on oikeasti se, että ei jaksa niitä lapsia.

Minkä takia on tehnyt 4 lasta pienellä ikäerolla! Nuorin on 5kk, seuraava 1v10kk, sitten on 3- ja 5-vuotiaat. Hän on lasten kanssa päivät kotona. Me ollaan päivät töissä ja lapsi eskarissa.

Sisko halusi tarkoituksella lapset pienellä ikäerolla, että ”niillä on seuraa toisistaan”, mutta nyt heillä onkin ”aina tylsää”. Olen ymmärtänyt, että kolme isointa tappelee keskenään koko ajan.

He eivät tottele mitään ja kirjaimellisesti hyppivät seinille. Joka kerta kun ovat käyneet meillä, meidän tyttö itkee: ”Äiti, mä JUST siivosin mun huoneen! TAAS ne sotki!”. Ja aina me siivoamme heidän jäljet. Ymmärrän todella hyvin tyttäreni turhautumisen. Hän ei tykkää yhtään sotkusta ja on luonteeltaan rauhallinen.

Siskolle tulee aina yhtäkkiä kiire ja hän ”kyllä jäisi siivoamaan, mutta ei millään ehdi”.

Joskus olen ehdottanut, että menisivät äidille, mutta äiti onnistuu aina puhumaan niin, että eivät mene. No siellä ei ole leluja eikä tekemistä jne.

Just alkoi arki ja just lomalla siivottiin. En jaksaisi nyt sitä hullunmyllyä.

Sisko aina tyrkkää vauvan mulle syliin ja kuvittelee että olen ihan innoissani, vaikka olen tehnyt selväksi, että en erityisemmin välitä vauvoista.

HELP!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan ei.

Toisaalta teidän ainokaisella ei isona ole muuta "omaa" sukua kuin nuo serkut....kannattaa ehkä yrittää olla väleissä.

Vierailija
2/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee päästää sisälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mepäs tullaan vaihteeksi teillä piipahtamaan! Ja et kuuntele mitään vastaväitteitä :D

Vierailija
4/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että teillä on kihomatoja.

Vierailija
5/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele sanomaan ei.

Toisaalta teidän ainokaisella ei isona ole muuta "omaa" sukua kuin nuo serkut....kannattaa ehkä yrittää olla väleissä.

Ei auta, vaikka sanoisin ei. Hän ei hyväksy kieltävää vastausta. ”Ei siitä/meistä/niistä vaivaa ole” ja ”teillä olis muutenkin... samalla se/ne menee”. Aina sama! Ollut lapsesta saakka samanlainen. Lellipentu! Hän on mua 8 vuotta nuorempi. Ja yleensä kun sanon ei, hän kantelee äidille ja äiti soittaa: ”Etkö nyt vois... taas aiheutit pahaa mieltä siskolles... sulla on vaan se yksi sisko... miten olit TAAS noin ilkee...”

ARGH!

Ap

Vierailija
6/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähkää jossain leikkipuistossa, luistelemassa, uimassa tai hoplopissa. Saavat kakarat "hyppiä seinillä" luvan kanssa.

Vierailija
7/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele sanomaan ei.

Ei auta, vaikka sanoisin ei. Hän ei hyväksy kieltävää vastausta. ”Ei siitä/meistä/niistä vaivaa ole” ja ”teillä olis muutenkin... samalla se/ne menee”. Aina sama! Ollut lapsesta saakka samanlainen. Lellipentu! Hän on mua 8 vuotta nuorempi. Ja yleensä kun sanon ei, hän kantelee äidille ja äiti soittaa: ”Etkö nyt vois... taas aiheutit pahaa mieltä siskolles... sulla on vaan se yksi sisko... miten olit TAAS noin ilkee...”

ARGH!

Ap

Katkaise sinä edes napanuora ja ole piittaamatta äidin toruista :D

Vierailija
8/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä esimerkki on se, kun äiti sanoi joskus, että siskolla ei ole varaa ostaa lapsille vaatteita ja kun meillä kaksi työssä käyvää ihmistä ja on varaa ostaa lapselle kalliita vaatteita, niin mehän voimme lahjoittaa ne pieneksi jääneet vaatteet siskoni lapsille. Kun kieltäydyin, äiti alkoi syyllistää: ”ethän sä voi kattoa vierestä ku A kulkee liian pienissä vaatteissa! Et voi olla niin itsekäs että annat pienen lapsen kärsiä... ette te niitä vaatteita tarvii.., yritä nyt olla vähän ymmärtäväisempi” jne.

Ap

Vierailija
9/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähkää jossain leikkipuistossa, luistelemassa, uimassa tai hoplopissa. Saavat kakarat "hyppiä seinillä" luvan kanssa.

He ”eivät voi ulkoilla, kun heillä ei ole sopivia ulkoiluvaatteita ja lapset karkaavat” jne. Selityksiä löytyy aina.

Ap

Vierailija
10/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele sanomaan ei.

ARGH!

Ap

Sanot sille että ETTE tule- ja luuri kiinni.

Et avaa ovea siskolle ja jos äitee soittaa sanot että sulle riitti, tule toimeen ilman sekä tuota siskoa etät äitiä jos ei sana mene perille. Sisko on aikuinen, sä et ole enää äidillesi vastuussa siitä jos et sen kanssa leiki. Sulla on lupa vaikka laittaa välit poikki. On muuten vapauttava tunne!

Vierailija
11/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit ap ratkaista tilanteen..? :D

Ei kai tällä palstalla jaksa antaa vinkkejä kun sä (tai sun sisko) torppaat vinkit. Mitä jos ratkaisisit asian ihan itse ja annat tänne vinkkejä miten temppu tehdään.

Vierailija
12/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ”eivät voi ulkoilla, kun heillä ei ole sopivia ulkoiluvaatteita ja lapset karkaavat” jne. Selityksiä löytyy aina.

Ap

Sun ei tartte kuunnella. Sanot että otat nyt vuoden (12kk) aikalisän ja toivot siskon aikuistuvan sillä aikaa.Jos ei aikuistu jatketaan aikalisää kolmella vuodella.

Punainen luuri on puhelimessa siitä syystä että sillä saa puhelun poikki. Testaapa.Muista laittaa numero estoon, ei noiden rajattomien tapausten kanssa tule muuten toimeen.

Vierailija
13/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään meidän "kauhukakaroiden" kanssa kylään ihan kutsusta. Onneksi meidän sukulaiset haluaa nähdä lapsia vaikka ei niin kiltisti sohvalla aina hiljaa istukaan. En yhtään ihmettele miksi joillain on huonot välit sukulaisiin. Jos ei kestä lapsivieraita niin silloin on todellakin varmaan parasta sanoa suoraan että nyt ei halua vieraita tai vaikka kutsua itsensä kylään sinne lasten omaan kotiin.

Vierailija
14/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten he eivät voi tulla teille kun te olette juuri lähdössä ulos. Lupasit lapselle, joten et voi peruakaan.

Voi  myös kysyä onko lasten levottomuuden ja ulkovaatteettomuuden välillä siskosi mielestä yhteys....

Vierailija
15/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ovi lukkoon.

Vierailija
16/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku aikuinen todellakin olla noin epäitsenäinen, ettei osaa puolustaa omaa henkistä ja kotinsa reviiriä ihan asiallisesti sanomalla, että ei käy. Ihan sama, mitä äitisi sanoo, sinä saat päättää kodistasi ja elämästäsi (myös ansaitsemistasi rahoista) ihan itse. Oliko ihan uusi tieto?

Väität, että siskollasi ja äidilläsi löytyy aina selityksiä, mutta olet ihan samanlainen, sinulla löytyy selityksiä koko ajan, miksi et voi sanoa ei.  Ihan turha valittaa, jos ei osaa pitää normaalilla tavalla itsestään huolta. Nyt olisi kyllä selvästi aika opetella taito, joka pitäisi jo osata.

Vierailija
17/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot viestissä että ette oo kotona. Jos taas joku on niin hullu, että pukee 4 lasta autoon ja ajelee tarkastamaan ovatko jotkut oikeasti kotona, niin huh huh.

Lähtekää ulos perheen kans kahvilaan, istukaa kotona katsomassa leffaa (puhelimet kiinni). Ei ole myös teidän homma vaatettaa siskosi lapsia. Monilla kyllä sukulaisten kesken vaatteet yms kiertää, niin ei tarvi ostaa kaikkea uutena.

Vierailija
18/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä niillä siskon ja äidin selityksillä? Et suostu, koska et halua. Jos mieluummin kärsit koska et uskalla loukata niin eihän sille mitään voi, mutta kieltäytyminen on täysin ok. Sano vaikka että haluat omaa aikaa perheen kesken, joten ei sovi tulla, piste.

Vierailija
19/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin näkyy löytyvän sultakin.

Jos et halua siskosi pesuetta kotiisi riehumaan, teet siitä lopun.

Mutta haluat vain valittaa.

Vierailija
20/46 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huoneen ovi kiinni.  Ei ne kauaa viihdy.

Jaan sun näkemyksen, tosin lellipentusiskoni vain 6v mua nuorempi ikisinkku, mutta avioliiton ja lastenkasvatuksen superasiantuntija. Piloille lellitty. Aina soittaa mun miehelle jonka pitäisi korjata sen tietokone ja kämppä. Tai meidän veljelle. Aivan avuton 40v nainen!

Vastapalveluksia ei saa koskaan! Minuuttiakaan ei ole lastani kaitsenut, ei vaikka ois anonut joskus, että olisi päässyt miehen kanssa leffaan. Isovanhemmat liian kaukana ja muu suku. Siis ainoa verkosto ois ollut hän. Nää lapsenhoitopyynnöt oli 2 x 2-3 VUODESSA! Itse kun tarvii apua usean kerran kuukaudessa ja mies liian vässykkä kieltäytymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän