Miten ihmisillä on varaa autoon?
En tajua miten ihmisillä on varaa autoon. Autot itsessään kalliita, varsinkin uudet. Vanhoja saa toki halvemmalla, mutta voivat olla kalliita korjauksineen. Sitten verot, vakuutukset, polttoaine, katsastukset, renkaat, huollot, asukaspysäköinti tms. En työmarkkinatuella voisi mitenkään pitää autoa ja silloin kun olin töissä niin palkka oli lähes yhtä huono kuin tuki nyt. Miten te muut köyhät olette onnistuneet pitämään autoa?
Kommentit (43)
auto on pakollinen jos millään meidän perhe aikoo käydä töissä. asutaan kylläkin ruuhkasuomessa, mutta työajat ovat sellaiset että julkiset eivät useinkaan kulje sinä aikana kun työmatkoja taitellaan. Samoin muksun VUOROpäiväkodin takia koukataan työmatkalla...
Jos menisin töihin julkisilla kiertäen vuoropäiväkodin kautta.. tämän 15 kilometkin kokokaismatkan, joutuisin sen taittamaan 3 bussilla ja 2 junalla. Eli jos joku väittää että julkinen liikenne on AINAtäällä ruuhkasuomessa näppärä, niin ei ose kaikille ole. Poikittaisliikenne ei "toimi". Terkut vaan vantaalta!!
Eli kyllä tää on "pakonsanelema" ratkaisu. Taloa ei myydä sen takia että työpaikan perässä ruuhkasuomessa ravataan, kun työpaikatkin voi vaihtua. Pihistetään sitten jostain muualta, mutta autosta ei voi luopua. Meillä on siis vain yksi auto, ja aika kikkailua sen kanssa... ja auton arvo hikisesti 2000e, mutta hyvin pelittää.
En tajua. Mulla ei olisi koskaan varaa autoon. Palkkani on 1700 e/kk ja kaikki mikä tulee, myös menee. En saa koskaan mitään säästöön. Nytkin luottokorttivelkaa 3000 euroa ja stressaan tuosta hirveästi. Laskeskelin että saan vuoden päästä toukokuuhun mennessä maksettua tuon velan pois :( Tuon jälkeen en kyllä enää käytä luottokorttia. Pirullinen esine.
Minun taas ei tarvitse sijoittaa mihinkään, koska tähän asti olemme pärjänneet palkkatuloillakin ihan hyvin. En tarvitse enempää.