Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäopinnot ja tuet (AMK)

Vierailija
03.04.2018 |

Ajattelin, että voisin opiskella kesällä vapaavalintaiset pois alta, jotta voisin sitten syksyllä ja ensi keväänä keskittyä kunnolla pakollisiin opintoihin. Voinko siis opiskella kesällä 15op? Ja miten tämä vaikuttaa tukiin?
Olen siis ymmärtänyt, että kesällä on mahdollista saada opintotukea (ja asumistukea?) mikäli suorittaa sovitusti kesäopintoja. Mutta päälle 500€ ei riitä elämiseen, eli mistä se loppuosa sitten koostuu? Voiko kesälle nostaa opintolainaa vai miten kun opiskelijat eivät voi saada toimeentulotukea?

Olisi tosi mukavaa jos joku voisi auttaa. Haluaisin opiskella kesällä mutta en uskalla ilmoittautua kesäopintoihin kun en tiedä miten se vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki pitäisi irrota, kun toimitat suunnitelman kesäopinnoista Kelaan.

Vierailija
2/3 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikki pitäisi irrota, kun toimitat suunnitelman kesäopinnoista Kelaan.

Kiitos vastauksesta. Miten nyt sitten jos opiskelen kesällä niin voiko multa loppua opintotuki ennen kuin olen valmistunut? Joskus oli jotain puhetta, että esimerkiksi palkattomiin harjoitteluihin ei kannata mennä opintojen alussa koska opintopisteet eivät välttämättä riitä opintojen loppuun asti enkä saa enää opintotukea? Tämä koko systeemi hämmentää mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu Kelan asiointisivuille, näet sieltä paljonko sulla on tukikuukausia käyttämättä. Nykyään on ilmeisesti niin, että opintotuet on laskettu tutkintoa kohden sen verran tiukille, että ainakaan joka kesä et pysty tukia nostamaan.

Eikö se ole nykyään myös niin, että opiskelijakin voi saada toimeentulotukea, jos kaikki opiskelijan tuet on haettu ja kaikki opintoainat nostettu, mutta rahat ei silti riitä välttämättömiin menoihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi