Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä on varaa autoon?

Vierailija
03.04.2018 |

En tajua miten ihmisillä on varaa autoon. Autot itsessään kalliita, varsinkin uudet. Vanhoja saa toki halvemmalla, mutta voivat olla kalliita korjauksineen. Sitten verot, vakuutukset, polttoaine, katsastukset, renkaat, huollot, asukaspysäköinti tms. En työmarkkinatuella voisi mitenkään pitää autoa ja silloin kun olin töissä niin palkka oli lähes yhtä huono kuin tuki nyt. Miten te muut köyhät olette onnistuneet pitämään autoa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun kaikki eivät ole persaukisia elättejä, vaikka se voi tuntua vaikealta hyväksyä.

Vierailija
2/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaalimaailmassa, siinä oikeassa missä elämme, on ihmisillä erilaisia tuloja, joku saa 1000€/kk ja toinen 100 000 €/kk tai jotain siltä väliltä. Jos alottajalla ei ole varaa autoon, aika monella on, kuten varmaan olet huomannut ulkona liikkuessasi? Käytkö muuten ulkona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla varaa. piti myydä auto että sai toimentulotukea

Vierailija
4/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä dilemma onkin. Teen työtä jossa liikutaan omalla autolla. Kysytty on, ei hommaa firma meille työautoa. Ja se lukee työsopparissakin, että ajokortti ja oma auto on välttämätön. No itsehän nämä kulut on maksettava, kilometrikorvaukset nyt vaan ei kata kaikkea. Ja toisekseen täällä maalla ei ole sellaista julkista liikennettä, jolla pärjäisi, työmatkat ja asiakaskäynnit ja siirtymiset pisteestä toiseen.

Onhan se vähän sellainen kehä, että voidakseni tehdä työtä tarviin autoa ja voidakseni pitää autoni tarviin työn. No, pärjää tällä palkalla just ja just. Perustarpeet saa tyydytettyä, mutta mihinkään ekstraan ei juurikaan ole varaa.

Vierailija
5/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmisillä on varaa autoon. Autot itsessään kalliita, varsinkin uudet. Vanhoja saa toki halvemmalla, mutta voivat olla kalliita korjauksineen. Sitten verot, vakuutukset, polttoaine, katsastukset, renkaat, huollot, asukaspysäköinti tms. En työmarkkinatuella voisi mitenkään pitää autoa ja silloin kun olin töissä niin palkka oli lähes yhtä huono kuin tuki nyt. Miten te muut köyhät olette onnistuneet pitämään autoa?

Ei uusilla autoilla ajavat olekkaan köyhiä.

Jossain tapauksissa auto on suunnilleen pakko olla jos aikoo käydä töissä, meilläkin on kaksi.

Jos on työttömänä, niin mihinkäpä sitä autoa edes tarvitsisi?

Vierailija
6/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ois varaa autoon, enkä hirveästi tarvitse. Iso kauppa 200m päässä, jossa käyn ruokaostoksilla ja maksan 40 e kuussa bussikortista jolla liikun muuten. Kun tarvitsen autoa niin voin lainata vanhemmilta aina tarvittaessa koska heillä on useampi auto ja asuvat aivan vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytetty n. kymppitonnin auto. Sellaisen hankintakulu on n. 200 euroa kuukaudessa. Käyttökulut päälle ja vakuutukset päälle eli toiset 200 euroa. Meillä on ajoa vähän.

Vierailija
8/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että on töitä, joissa auto on ihan välttämätön. Myyntiedustaja, jolla on mukana kannettavia tuotteita tarvitsee auton. Metsuri tai maatalouslomittaja ei pääse julkisilla työmaille. Ravintolatyöntekijä tai postinkantaja liikkuu työmatkaa sellaiseen vuorokaudenaikaan, jolloin julkinen liikenne ei liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuohon velattomaan autoon noin 340€/kk. Huollot saan varaosien hinnalla.

Kai se raha sitten on jostain muusta pois, mutta toisaalta jo pelkissä työmatkoissa säästän aikaa 1h 50min joka päivä. Maksan siitä ihan mielelläni :)

Vierailija
10/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ois varaa autoon, enkä hirveästi tarvitse. Iso kauppa 200m päässä, jossa käyn ruokaostoksilla ja maksan 40 e kuussa bussikortista jolla liikun muuten. Kun tarvitsen autoa niin voin lainata vanhemmilta aina tarvittaessa koska heillä on useampi auto ja asuvat aivan vieressä.

Kukapa sitä autoa tarvitsisikaan jos sen saa aina halutessaan ilmaiseksi lainaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tonnin maksaneella autollakin ajelee monta vuotta, eikä korjauksiin välttämättä mene kuin satanen tai pari vuodessa, katsastus muutaman kympin, eikä renkaitakaan ostella jatkuvasti eikä kaikista kalleimpia. Ja jos muutaman kilometrin päivässä ajaa, toki työttömänä ei edes joka päivä, niin ei bensaankaan mene kuin pari kymppiä kuussa. Täällä missä ei julkinen liikenne toimi kuten Helsingissä, on pakko olla auto jos meinaa jotenkin saada sujuvasti asiansa hoidettua.

Vierailija
12/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmisillä on varaa autoon. Autot itsessään kalliita, varsinkin uudet. Vanhoja saa toki halvemmalla, mutta voivat olla kalliita korjauksineen. Sitten verot, vakuutukset, polttoaine, katsastukset, renkaat, huollot, asukaspysäköinti tms. En työmarkkinatuella voisi mitenkään pitää autoa ja silloin kun olin töissä niin palkka oli lähes yhtä huono kuin tuki nyt. Miten te muut köyhät olette onnistuneet pitämään autoa?

Käymällä _vittu_ töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmisillä on varaa autoon. Autot itsessään kalliita, varsinkin uudet. Vanhoja saa toki halvemmalla, mutta voivat olla kalliita korjauksineen. Sitten verot, vakuutukset, polttoaine, katsastukset, renkaat, huollot, asukaspysäköinti tms. En työmarkkinatuella voisi mitenkään pitää autoa ja silloin kun olin töissä niin palkka oli lähes yhtä huono kuin tuki nyt. Miten te muut köyhät olette onnistuneet pitämään autoa?

Silleen että budjetoidaan paremmin.

Vierailija
14/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ois varaa autoon, enkä hirveästi tarvitse. Iso kauppa 200m päässä, jossa käyn ruokaostoksilla ja maksan 40 e kuussa bussikortista jolla liikun muuten. Kun tarvitsen autoa niin voin lainata vanhemmilta aina tarvittaessa koska heillä on useampi auto ja asuvat aivan vieressä.

Kukapa sitä autoa tarvitsisikaan jos sen saa aina halutessaan ilmaiseksi lainaan.

Jep, en valita ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmisillä on varaa autoon. Autot itsessään kalliita, varsinkin uudet. Vanhoja saa toki halvemmalla, mutta voivat olla kalliita korjauksineen. Sitten verot, vakuutukset, polttoaine, katsastukset, renkaat, huollot, asukaspysäköinti tms. En työmarkkinatuella voisi mitenkään pitää autoa ja silloin kun olin töissä niin palkka oli lähes yhtä huono kuin tuki nyt. Miten te muut köyhät olette onnistuneet pitämään autoa?

Käymällä _vittu_ töissä

Kyllä kyllä, prostituutiolla pääsee hyvillekin tuloille, kun oikeat piirit tietää... t: luxushuora

Vierailija
16/43 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kaksi yli kymmenen vuotta vanhaa autoa yhteensä 9 vuotta nyt. Korjauksia on ollut tasan kolme. Takalasin pyyhkijä piti vaihtaa, kun oli murtunut, kerran piti akku vaihtaa ja isoin homma oli laakereiden vaihtaminen. Vanha auto saa olla todella huono, jotta se tulisi kalliimmaksi kuin uusi/uudehko.

Laskeskelin, että auton pitäminen ja käyttäminen tulee vuodessa selvästi edullisemmaksi kuin kuukausibussiliput neljälle.

Vierailija
17/43 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään merkkiliike-huoltoja ei kannatakaan tehdä vaan tärkeimmät pikkuhommat pikkukorjaamoissa tai öljypisteissä.Renkaita harvoin tarvitsee ostaa.

Vierailija
18/43 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen auto on keskimäärin yli 10 vuotta vanha. Siinä ei ole pääomaa siis kiinni ja tuskin käy merkkikorjaamolla määräaikaishuolloissa. Pienellä omatoimisuudella huolloista selviää pikkurahalla eli osien hinnalla ja omalla ilmaistyöllä (renkaanvaihto, öljynvaihto, nesteet, pyyhkiät, jarrupalat ja kaikki suodattimet).

Vierailija
19/43 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pidon kannattavuus riippuu aivan siitä osaako sille autolle tehdä jotain itse.

Ostin jokusia vuosia sitten 100 eurolla auton, josta oli vikalista haettu katsastuskonttorilta (helman ruostevaurio, valoja pielessä, tukivarsia väljänä) laittelin osiin toisen satkun, vein uusintakatsastukseen ja todennäköisesti ajelen tällä autolla vielä useamman vuoden.

Pakollinen liikennevakuutus 170, veroja roistot vie 300 (farkku ja vanha), polttoaineeseen n.100 euroa kuukaudessa ja käytettyjä renkaita ja varaosia romikselta tai varaosaliikkeestä tarpeen mukaan.

Köyhän pitää vain opiskella tekemään kaikki itse :-)

Olen aina ihaillut Kuuban vanhoja amerikanrautoja, tai pikemminkin sitä kansaa, kuinka ne tekevät varaosat niihin autoihin vaikka romuraudasta ja herättelevät henkiin vaikka minkälaisen saadakseen toimivan auton itselleen

Vierailija
20/43 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikortti olisi noin 100e / kk. Autoon menee pääoman kuoletus ja kaikki muut kulut mukaan laskien hieman alle 300e /kk. Tuo 200e / kk erotus ei ole työssäkäyvälle kohtuuton, vaikka toki on poissa muista menoista sitten. Kustannukset pysyvät kurissa kun kyseessä on n. 10 vuoden ikäinen käteisellä ostettu pikkuauto, jota huollan itse. Vakuutuksena se halvin liikennevakuutus eikä kaskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi