Heilautatko kättä kiitokseksi autoilijalle?
Joka päästää suojatiellä yli? Miksi? Miksi et? Itse en, koska sen pitäisi olla normaali asia, eikä kiireisen autoilijan hyvän tahdon ele, josta pitää erikseen kiittää.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen ylitin porukassa viimeisenä suojatietä vihreillä valoilla . taksi kaarsi hiljaisessa liikenteessä risteyksessä suojatielle, eikä muita autoja ollut edes näkyvillä, melkein kantapäilleni. teki mieli kyllä näyttää keskisormea hänelle.
mikä varsinkin taksiautoilijoita vaivaa,ovatko he hulluja??
Olisit näyttänyt. Ei ne muuten opi koskaan...
olisi kai pitänyt. mutta mietin, että jos ihminen meinaa ajaa melkein päälle, miten hän reagoi kun hänelle näyttää keskisormea? alkaa räyhäämään luultavasti. en tosi ollut yksin siinä, mutta ikävä tilanne siitä olisi tullut. joten en siis uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heilautan vaikka laki ei sitä vaadikaan. Kaupan kassaakin tervehdin vaikka työtään hän vain tekee. Eipä tuo väärin eikä laitonta ole jättää heilauttamattakaan mutta hyvä että on jotain mistä tasaisin väliajoin vängätä.
Minäkin tervehdin kaupan kassaa, mutta en kiitä häntä erikseen siitä, että hän ei laskuta minulta liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
välillä tuntuu, että ajokulttuuri on mennyt ystävällisempään suuntaan. mutta taksien kohdalla huomaa päinvastaista lähes aina. aina liikaa vauhtia, aina liian läheltä ajetaan ja joskus tulee tunne että tarkoituksena on ajaa päälle.
paheksun syvästi
90 % taksikuskeista on täysiä kusipäitä.
näinpä, mutta voiko enää edes pistää kusipäisyyden piikkiin jos toiminta on ajoneuvolla niin että näyttää ajavan päälle? en oikeasti tiedä mitä tehdä noissa tilanteissa, tekisi mieli nostaa kunnon meteli ja kutsua poliisit paikalle. jos se opetaisi heitä. ja vielä ovat palveluammatissa.
on monia mukavia kuskeja joiden kanssa on ihan kiva jutella ajon aikana mutta monet on täysiä hulluja.
takseille harvoin heilautan kättä, koska kokemukset heistä on surkeita. ja harvoin he jalankulkijoita huomioikaan.
En koska autoilijan velvollisuus on antaa mulle tietä. Miksi siitä pitäis kiittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heilautan vaikka laki ei sitä vaadikaan. Kaupan kassaakin tervehdin vaikka työtään hän vain tekee. Eipä tuo väärin eikä laitonta ole jättää heilauttamattakaan mutta hyvä että on jotain mistä tasaisin väliajoin vängätä.
Minäkin tervehdin kaupan kassaa, mutta en kiitä häntä erikseen siitä, että hän ei laskuta minulta liikaa
Huono vertaus. Autoasiaan verrattuna vertaus pitäisi mennä niin, että et kiitä asiakaspalvelijaa, koska se asiakaspalvelu on hänen velvollisuutensa työsuhdelain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En koska autoilijan velvollisuus on antaa mulle tietä. Miksi siitä pitäis kiittää?
Vastavuoroista velvollisuutta ei tietenkään ole. Itse kiitän tapauskohtaisesti riippumatta siitä mitä sääntökirjat sanovat. Tervehtimiseni siis ei ole ehdollistettu pavlovin koiran tapaan vaan ajattelen omilla aivoillani. Jos jossakin tietyssä tapauksessa sääntökirja myös sanoo jotakin velvollisuuksista ja oikeuksista niin se on oikeastaan hiukan epäkiinnostavaa.
En heilauta, autoilijahan toimii siinä vain liikennesääntöjen mukaan, ei kai siitä mitään erityiskiitosta pidä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai heilutan jos joku on niin kohtelias että antaa tietä.
Ei ole kohteliaisuutta vaan liikennesääntöjen noudattamista...
Vierailija kirjoitti:
Maalaisia liikkeellä ilmeisesti.
Täällä Helsingissä on aivan itsestäänselvää, että auto pysähtyy suojatien eteen ja sitä ei tarvitse odotella ja kiitellä saadaksensa hyvää mieltä kellekään.
Hehheheheee ja joopa joo, no ei kyllä ole. Ihan samanlaiset juntit siellä autoa kuskaa. Mutta siinä oot oikeassa, ettei stadissa juuri kiitellä saadaksensa hyvää mieltä kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisia liikkeellä ilmeisesti.
Täällä Helsingissä on aivan itsestäänselvää, että auto pysähtyy suojatien eteen ja sitä ei tarvitse odotella ja kiitellä saadaksensa hyvää mieltä kellekään.
Hehheheheee ja joopa joo, no ei kyllä ole. Ihan samanlaiset juntit siellä autoa kuskaa. Mutta siinä oot oikeassa, ettei stadissa juuri kiitellä saadaksensa hyvää mieltä kellekään.
Joo, siellä Stadissa bussikuskitkin v*ttuilee ja raivoo jos on epävarma oikeasta pysäkistä. Hyvä ettei pari tapausta kiinni käynyt, kun painoin väärään aikaan ja pahoittelin erehdystä. On se stadi ja stadilaiset niin paljon parempia kuin muut Suomen kaupungit ja ihmiset. Kumma miten monissa muissa suurkaupungeissa osataan palvella, kiittää ja olla kohteliaita. Helsinki on kuitenkin tuppukylä johonkin Lissaboniin verrattuna muista pääkaupungeista puhumattakaan. Afrikassa on suurempia tuppukyliä mitä Helsinki :D.
Kyllä, aina. Helsingissä siis, mut en missään peräkylillä. Asun Mannerheimintien varressa.
Helsinkiläiset nyt ovat Suomen vastenmielisintä väkeä. Katsovat oikeudekseen mollata muualla asuvia mitä törkeimmillä nimityksillä, mutta ovat samalla olevinaan niin urbaaneja ja suvaitsevaisia. Oikeasti kaksinaamaisia ja sössöttäen puhuvia veteliä inhotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän ja olen opettanut lapsetkin kiittämään.
Itsellekin tulee hyvä mieli kun joku hymyillen kiittää kun pysähdyn.
Itse myös aina hymyilen. Ja on kiva huomata autoilijan vastaavan hymyyn.Mua taas ärsyttää autoilijana nämä kiittelijät ja etenkin ne lapset, jotka hidastelevat siinä auton edessä tyyliin "kato mua, kato mua, kato mua! Mä vilkutan!"
Kuka nyt tuolleen jää sun etees heilutteleen ja hymyileen?
Reippaasti kävellään tien yli, nopea käden nosto ja hymy. Yrmyile sä siellä ratin takana ihan vapaasti. Harvemmin tuollaisiin mölleihin itse törmään.
Suurin osa alle kouluikäisistä lapsista. Eikä ole edes mikään paikkakuntakohtainen ilmiö. Se, että mua ärsyttää tuollainen vetelehtiminen, ei tarkoita sitä että yrmyilisin ratin takana.
En heilauta koska ahdistaa katsoa autoilijaan päin. Haluan mahdollisimman nopeasti pois tukkimasta "kiireisen ja tärkeän" autoilijan tietä, ties vaikka suuttuisi kun joku kehtaa kävellä autonsa editse
Vierailija kirjoitti:
En heilauta koska ahdistaa katsoa autoilijaan päin. Haluan mahdollisimman nopeasti pois tukkimasta "kiireisen ja tärkeän" autoilijan tietä, ties vaikka suuttuisi kun joku kehtaa kävellä autonsa editse
Et ole vallan väärässä. Vielä 90-luvulla oli autoilija liikenteen kingi kaupunkialueillakin. Tuo haitallinen asenne on kuitenkin sulanut pois viihdeautoilun kuihtumisen kera. Tämä ei ole tietenkään itsestäänselvää. Se että autoilu on tänä päivänä pelkkää asiointiautoilua kuitenkin jostakin syystä on tehnyt siitä paljon leppoisampaa ja kiirettömämpää kuin eilispäivän viihdeautoilu. Kävelijä on tänään kaupunkialueilla se kingi. Pyöräilijä on vähän väliasemassa ja pyöräilijän kannattaa olla poikkeuksellisen maltillinen ja muita huomioiva. Tämä ei juurikaan haittaa etenemisen sujuvuutta.
Ei helvetissä pidä heilutella mitään. Autoilijoidenkin pitää noudattaa liikennesääntöjä.
90 % taksikuskeista on täysiä kusipäitä.