Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heilautatko kättä kiitokseksi autoilijalle?

Vierailija
03.04.2018 |

Joka päästää suojatiellä yli? Miksi? Miksi et? Itse en, koska sen pitäisi olla normaali asia, eikä kiireisen autoilijan hyvän tahdon ele, josta pitää erikseen kiittää.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joo, vaikka autoilija noudattaa vain väistämisvelvollisuuttaan eikä ns. anna tietä

2/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

En ole kiitollisuudenvelassa autoilijalle, joka noudattaa liikennesääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toisinaan, esim. tilanteessa jossa moni ei ole antanut ja yksi pysähtyy. Tilanteessa, jossa itse olisin pyöräilijänä väistämisvelvollinen, kiitän. Näissä tilanteissa, joissa suurin osa pyöräilijöistä luulee suojatien vuoksi olevansa etuajo-oikeutettu, vaikkei mitään pyöräilijän suojateitä ole olemassakaan.

Vierailija
4/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä sillä kohteliaisuus ei kuulu nykyaikaan!

t. oikeutensa tietävä AVmami

Vierailija
5/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kiität jokaista ihmistä, joka ei kadulla kävele suoraan päin vaikka voisi? Tai ihmisiä, jotka päästävät metrosta ulostulevat ensin pois ennen kuin itse ryntäävät sisälle?

Vierailija
6/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatietä ylittävälle kuuluu lain mukaan antaa tietä. Lain noudattamisesta ei tarvitse olla kiitollinen, vaan sitä noudattamalla autoilijalla on lupa ajaa sitä autoa.

Ap

Vierailija
7/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan automaattisesti. Eipä tuosta mitään vaivaakaan ole. Hyvä mieli vaan kaikille.

Vierailija
8/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja juuri siksi koska laki.

Vierailija
9/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojatietä ylittävälle kuuluu lain mukaan antaa tietä. Lain noudattamisesta ei tarvitse olla kiitollinen, vaan sitä noudattamalla autoilijalla on lupa ajaa sitä autoa.

Ap

Samaa mieltä. Tein joskus viime vuonna samankaltaisen aloituksen tänne ja minut teilattiin huonotapaisena junttina. Ei auta, vaikka yritin verrata suojatiellä tietä antamista kolmion taakse tai punaisiin valoihin pysähtymiseen. :D

Vierailija
10/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja olen opettanut lapsetkin kiittämään.

Itsellekin tulee hyvä mieli kun joku hymyillen kiittää kun pysähdyn.

Itse myös aina hymyilen. Ja on kiva huomata autoilijan vastaavan hymyyn.

Olen muutenkin sosiaalinen luonne niin se tulee jotenkin luonnostaan. Olen huomennut että että ihmiset tervehtivät minua myös kävelyllä, varsinkin vanhemmat ihmiset. Moni vanhempi herrasmies nostaa hattuaankin 😊

Inhoan suomalaista myrtsikansaa vaikka itsekin olen tavoiltani hyvin suomalainen enkä halua ketään henkilökohtaiselle reviirilleni. Mutta hymy ja käden nosto ei paljoa vaadi ja saa toisetkin hyvälle mielelle!

Vierailija
11/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 

Miten sen muka erottaa siitä että näyttäisi koppavasti autolle että "stop" 

Vierailija
12/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kiittää, mitä haittaa sitä on kellekään?

Jos joku ei kiitä, mitä haittaa sitä on kellekään?

Vierailija
13/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heilautan vaikka laki ei sitä vaadikaan. Kaupan kassaakin tervehdin vaikka työtään hän vain tekee. Eipä tuo väärin eikä laitonta ole jättää heilauttamattakaan mutta hyvä että on jotain mistä tasaisin väliajoin vängätä.

14/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää autoilijana nämä kiittelijät ja etenkin ne lapset, jotka hidastelevat siinä auton edessä tyyliin "kato mua, kato mua, kato mua! Mä vilkutan!"

Vierailija
15/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavaista käytöstä kiittää enkä koe suurena vaivana niin heilautan sitä kättä. Sen sijaan niille jotka eivät näytä vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä, heilautan keskaa.

Vierailija
16/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kättä heilauttaen. Lähinnä siksi, koska haluan kiittää autoilijaa lain noudattamisesta.

Vierailija
17/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan tai nyökkään tai hymyilen kuskille.

Kuuluu musta hyviin tapoihin.

T:n18

Vierailija
18/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toisinaan tervehdin, varsinkin, jos moni auto huristellut pysähtymättä ohi ja sitten joku kortin oikeasti omistava osaa antaa tietä.

Monesti kuitenkin tarvitsee heilutella kättä sen vuoksi, että autoilija antaa tietä pyörätienjatkeella, vaikka ajamassa suoraan ilman kolmiota. Kohteliaisuutta hieman väärässä paikkaa.

Vierailija
19/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä. Tein joskus viime vuonna samankaltaisen aloituksen tänne ja minut teilattiin huonotapaisena junttina. Ei auta, vaikka yritin verrata suojatiellä tietä antamista kolmion taakse tai punaisiin valoihin pysähtymiseen. :D

Se johtuu varmaan siitä että olet tehnyt keskustelun loppuviikosta tai viikonloppuna.

Näin ensimmäisenä arkiaamuna tehdyissä ketjuissa on negatiivisimmat kommentit ja kommentoijat. 😉

Vierailija
20/77 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää autoilijana nämä kiittelijät ja etenkin ne lapset, jotka hidastelevat siinä auton edessä tyyliin "kato mua, kato mua, kato mua! Mä vilkutan!"

Kuka nyt tuolleen jää sun etees heilutteleen ja hymyileen?

Reippaasti kävellään tien yli, nopea käden nosto ja hymy. Yrmyile sä siellä ratin takana ihan vapaasti. Harvemmin tuollaisiin mölleihin itse törmään.