Heilautatko kättä kiitokseksi autoilijalle?
Joka päästää suojatiellä yli? Miksi? Miksi et? Itse en, koska sen pitäisi olla normaali asia, eikä kiireisen autoilijan hyvän tahdon ele, josta pitää erikseen kiittää.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Joka päästää suojatiellä yli? Miksi? Miksi et? Itse en, koska sen pitäisi olla normaali asia, eikä kiireisen autoilijan hyvän tahdon ele, josta pitää erikseen kiittää.
Kyllä, koska se on ystävällinen ele, ja ystävällisyys ei koskaan ole pahasta. Kiitän minä kaupan kassaakin, vaikka on ihan normaali asia, että hän palvelee minua ja laskuttaa ostoksistani. Samoin kiitän, jos joku avaa minulle oven. Tervehdin myös työkavereitani, vaikka tämä on iso talo, enkä ole useimpien kanssa missään tekemisissä varsinaisesti.
Minun mielestäni vaan on ihan ok olla ystävällinen ja kohtelias, vaikka se ei olisi mitenkään pakollista.
Vierailija kirjoitti:
En, koska juoksen vain mahdollisimman pois alta koska ei autoilijoista koskaan tiedä. Milloin isketään jalka kaasulle kun olet vasta hieman suojatiellä, tai milloin hiljennellään autoa mutta koskaan kuitenkaan pysähtymättä täysin, jolloin pelottaa että entäs jos kaadun.
Näin on käynyt mullekin, ollessani suojatietä ylittämässä, näin kuinka lähestyvä auto vain kiihdyttää vauhtiaan. Just kerkesin pois alta onneksi. Oli aika pelottava kokemus. Ap
Kyllä heilautan kättä kiitokseksi ja kun itse olen autoilijana ja jalankulkija heilauttaa kättä tulee siitä hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä sillä kohteliaisuus ei kuulu nykyaikaan!
t. oikeutensa tietävä AVmami
Kai kiität jokaista ihmistä, joka ei kadulla kävele suoraan päin vaikka voisi? Tai ihmisiä, jotka päästävät metrosta ulostulevat ensin pois ennen kuin itse ryntäävät sisälle?
En ole edellinen, mutta miksi ei voi levittää hyvää mieltä kiittämällä? Oikein tekemistä ei siis kannata huomioida mitenkään, mutta annas olla, jos joku tekee väärin. Älä koskaan kehu, hauku vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska se on ystävällinen ele, ja ystävällisyys ei koskaan ole pahasta. Kiitän minä kaupan kassaakin, vaikka on ihan normaali asia, että hän palvelee minua ja laskuttaa ostoksistani. Samoin kiitän, jos joku avaa minulle oven. Tervehdin myös työkavereitani, vaikka tämä on iso talo, enkä ole useimpien kanssa missään tekemisissä varsinaisesti.
Minun mielestäni vaan on ihan ok olla ystävällinen ja kohtelias, vaikka se ei olisi mitenkään pakollista.
ajatellaanko sitä väistämisvelvollisuutta enää lakina, vai pelkkänä kohteliaisuutena, jos ja kun sitä yhtä, joka 20 ohiajaneen jälkeen viitsiii pysähtyä, kiitetään siitä että edes hän noudatti lakia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän ja olen opettanut lapsetkin kiittämään.
Itsellekin tulee hyvä mieli kun joku hymyillen kiittää kun pysähdyn.
Itse myös aina hymyilen. Ja on kiva huomata autoilijan vastaavan hymyyn.Olen muutenkin sosiaalinen luonne niin se tulee jotenkin luonnostaan. Olen huomennut että että ihmiset tervehtivät minua myös kävelyllä, varsinkin vanhemmat ihmiset. Moni vanhempi herrasmies nostaa hattuaankin 😊
Inhoan suomalaista myrtsikansaa vaikka itsekin olen tavoiltani hyvin suomalainen enkä halua ketään henkilökohtaiselle reviirilleni. Mutta hymy ja käden nosto ei paljoa vaadi ja saa toisetkin hyvälle mielelle!
Mua kans tervehditään tässä meidän kylällä. Ja oon samaa mieltä sun kanssa. Enemmän tätä arkeen.
Aurinkoista päivää!
Suomalaiset ovat niin örmyjä, mistään ei kiitetä eikä edes tervehditä naapureita. Naama mutrulla mennään eteenpäin.
Välillä heilautan. Varsinkin jos auto pysähtyy niin, että näyttää aikeensa jo varhain eikä työnnä nokkaa kiinni suojatien.
Ja välillä ihan muutenkin. Välillä autoilijana heilautan toiselle kuskille joka väistää kapealla kotitiellä sivuun.
Ja mikä pahinta, saatan autoilija heiluttaa jopa tapasin jos olen antanut tietä ja joku heiluttaa ensin.
Ei tuo käden heilauttaminen ole ihan kauhean kova ponnistus.
Tulee luonnostaan ja sen kummemmin ajattelematta. Kuten kättely ja muut koton opetetut käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Tää on jotenkin niin surkuhupaisan suomalainen keskustelu. "Ei mun oo pakko olla kiva ja kohtelias". Kamalaa jos tekee jonkun kohteliaan eleen TURHAAN, ajatella nyt että tervehtisi tai kiittäisi jotakuta vaikka ei ole PAKKO. :D
Käytän kiittämistä myös varmistamaan, että autoilija varmasti huomaa minut ja tietää, että käytän hyväkseni hänen tarjoaman mahdollisuuden.
Kiitän jos itse olisin ollut väistämisvelvollinen, muuten en.
Se on syvältä jos pysähdyn itse pyörällä etten pysäyttäisi pitkää linjaa autoja, ja sitten sieltä jonosta yksi pysähtyy ja pysäyttää koko liikenteen että pääsisin yli ja tekee minusta silmätikun. Polkaise siinä sitten hitaasti liikkeelle ja pois näkyvistä kun kaikki töllää. Kiitos, mutta ei kiitos olisin mielelläni odottanut sen ylimääräiset 5 sekuntia kun ajat ohi ja kaikilla olisi helpompaa.
Kiitän autoilijaa, vaikka tämä olisikin lain mukaan velvollinen väistämään joka tapauksessa. Olen ystävällinen ihminen ja haluan tuottaa hyvää mieltä muillekin.
Itse nyökkään kiitokseksi. Tosin jos takana ei tule muita autoja niin mieluummin toivon että ei annettaisi tietä ja molemmilta säästyisi näin aikaa. Ärsyttää kyllä jos autoja on pitkä letka eikä kukaan päästä suojatieltä yli niinkuin pitäisi. Silloin olen erityisen kiitollinen jos letkassa edes yksi ajattelevainen ihminen.
Heilautan kättä, paitsi nyt talvella, kun pitää koko ajan tuijottaa katua, koska tiet ovat niin liukkaita/sohjoisia/vetisiä/jäisiä, ettei uskalla tehdä mitään muuta kuin yrittää selviytyä ostoskassin tms. kanssa tien yli.
Heilautan ja ollessani autolla liikkeellä heilautan takaisin.
Kopautan kengän kannat yhteen, vien käden lippaan ja laulaa luikautan marseljeesin.
Toisinaan kyllä, riippuu päivästä että vtuttaako ja onko käsissäni kauppakassit.
Jos autoilija näkee vaivaa pysähtyäkseen, eli kaikki muut painavat talla pohjassa, heilautan. Samoin, jos pyöräilijänä minut päästetään menemään ensin, vaikka väistämisvelvollisuus olisi minulla. Muuten en.
Kyllä, koska minusta itse autoilijana on kiva jos heilautetaan :) Haluan tehdä hyvän mielen, ei ole minulta pikku heilautus iso "ylimääräinen" asia. Eihän paljoakaan pitäisi tässä elämässä tehdä koska se on ns. normaalia, mutta silti VOI ja SAA tehdä enemmän kuin minimin :)
En, koska juoksen vain mahdollisimman pois alta koska ei autoilijoista koskaan tiedä. Milloin isketään jalka kaasulle kun olet vasta hieman suojatiellä, tai milloin hiljennellään autoa mutta koskaan kuitenkaan pysähtymättä täysin, jolloin pelottaa että entäs jos kaadun.