Miksi hevimusiikki on niin yksitoikkoista?
Miksi jatkuvasti pitää soittaa täysillä ja mahdollisimman nopeasti?
Kommentit (39)
Viimeinen orkesteri, jonka olen Suomessa käynyt katsomassa (eri kokoonpanolla), en osaa pitää kovin yksitoikkoisena.
Kaikki, joita kiinnostaa hevimusiikin historia:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu soittajista ja kuulijoista.
Yksinkertaista musiikkia yksinkertaisilta soittajilta kaltaisilleen.
Koko genre on Spinal Tapia ja Kummelivitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vieraat musiikkigenret ovat yksitoikkoisia. Klassinen, etno, rock, house, tekno, dance, pop, rap, ihan kaikki.
Onko uskonnollinen musiikki sinulle siis tuttua? Minusta virret ovat yksitoikkoisempia kuin etno - mutta makuasioitahan nämä. Toki molemmat itselleni muusikkona tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen orkesteri, jonka olen Suomessa käynyt katsomassa (eri kokoonpanolla), en osaa pitää kovin yksitoikkoisena.
Kaksi tahtia keskeltä kuuntelin. Oi-punkkia. Ootko skini?!?
Eihän modernin metallin tekijät edes ymmärrä edes perusteita siitä miten tehdään hyviä biisejä. Pelkkää sahausta tai tekniikkanäperrystä jota sitten mehustellaan että "kuulitko miten se heitti sinne kuudestoistaosanuotin pituisen mikrosoolon, on se nero". Tuollaisen mikronysväyksen takiahan jenkeissä onkin käynnissä kasarimetallibuumi ja paluu takaisin perusasioihin ja toimivaan tykitykseen.
Droppivire ja voimasointu. Sit kyrpänä tuplia siihe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tahtia keskeltä kuuntelin. Oi-punkkia. Ootko skini?!?
Loogiset päättelytehtävät kannattaa jättää kärsivällisemmille ja älykkäämmille.
Vierailija kirjoitti:
Loogiset päättelytehtävät kannattaa jättää kärsivällisemmille ja älykkäämmille.
https://www.theguardian.com/music/musicblog/2007/mar/21/whymetalfansare…
Nykyinen konepoppi autotunelaulajieen vs. System of a Down? Eihän tuosta ole kilpailuksikaan, koska SOAD voittaa mennen, tullen ja palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen konepoppi autotunelaulajieen vs. System of a Down? Eihän tuosta ole kilpailuksikaan, koska SOAD voittaa mennen, tullen ja palatessa.
Samaa paskaa molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin miettinyt. Normaalistihan musiikissa on rauhallisempia kohtia ja voimakkaampia kohtia eli dynamiikkaa.
Normaalisti musiikista puuttuu juuri kliimaksit (poislukien taidemusiikki) ja niitä rauhallisempia kohtia on vähän liiankin kanssa.
Normaalisti musiikista puuttuu kliimaksit? mitähän sinä luokittelet normaalimusiikiksi vai kuunteletko semmoista "musaa vähän yksinkertaisemmille" jossa kliimaksit on väännetty rautalangasta tai ehkä ratakiskosta jotta hitaampikin kerkiää ne huomaamaan.
Esim. oopperassa on selkeät kliimaksit samoin sinfonioissa. Progressiivinen rock ym on tekotaiteellista paskaa. Samoin nämä nykypäivän klasari säveltäjät mitä olen kuullut. Puuduttavan tylsää musiikkia Ei ole Rautavaara uusi Sibelius eikä näistä naissäveltäjistä joiden nimiä en edes muista ole Mozarzin tai Händelin voittajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin miettinyt. Normaalistihan musiikissa on rauhallisempia kohtia ja voimakkaampia kohtia eli dynamiikkaa.
Normaalisti musiikista puuttuu juuri kliimaksit (poislukien taidemusiikki) ja niitä rauhallisempia kohtia on vähän liiankin kanssa.
Normaalisti musiikista puuttuu kliimaksit? mitähän sinä luokittelet normaalimusiikiksi vai kuunteletko semmoista "musaa vähän yksinkertaisemmille" jossa kliimaksit on väännetty rautalangasta tai ehkä ratakiskosta jotta hitaampikin kerkiää ne huomaamaan.
Esim. oopperassa on selkeät kliimaksit samoin sinfonioissa. Progressiivinen rock ym on tekotaiteellista paskaa. Samoin nämä nykypäivän klasari säveltäjät mitä olen kuullut. Puuduttavan tylsää musiikkia Ei ole Rautavaara uusi Sibelius eikä näistä naissäveltäjistä joiden nimiä en edes muista ole Mozarzin tai Händelin voittajiksi.
Hei "musiikkinero", se on muuten Mozart, eikä Mozarz :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautavaarakin on kuollut elettyään lähes satavuotiaaksi. Sävelteli jostain 50-luvulta asti joten ei mikään modernismin esikuva.
Mutta klasarihan on kuin blues. Pekan diu-diut on täydellistä musiikkia eikä sitä saa muuttaa. Ikuisuus. Diun syvin olemus!
Vierailija kirjoitti:
Droppivire ja voimasointu. Sit kyrpänä tuplia siihe!
T. Saergh, Blaerah ja Seppo
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut kuunnella yhtään mitään jos tosissas tuollaista suollat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa palstalla sitten pitää olla progehullukin kun muillekin alueille riittää yhdenasianjankuttajia.
Ei tosiaan kaikessa hevissä soiteta koko aikaa täysillä, kovaa ja nopeeta.
esim.
Ensiferum - Victory Song
Turisas - Miklagard Overture
Turisas- The Bosphorus Freezes Over
Olen aivan liian akateeminen taidemusiikin asiantuntija tähän keskusteluun.