Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaduttaa se, että opiskelin aineenopettajaksi

Vierailija
02.04.2018 |

Olen opiskellut aineenopettajaksi ja valmistuin pari vuotta sitten.
Kaduttaa.
Töitä ei ole ja jos on, se on vain sivutoimista. Tunteja on niin vähän, ettei saa mitään etuja – kaikki vastuut kylläkin. Kesät menee työttömänä ja seuraavan syksyn työkuvioita murehtiessa. Voi kun voisikin vaihtaa alaa! Tekisin mielelläni mitä tahansa töitä, mutta lähes paikkaan kuin paikkaan olen "ylikoulutettu maisteri".

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinkielenopettaja voisi antaa abeille abikursseja. Pistä ilmoituksia nettiin ja kouluille. Äidinkielen opettajalle luulisi töitä olevan.

Meitä ei ole kohdeltu sen kummemmilla silkkihansikkailla kuin muitakaan opettajia. Ihan samalla tavalla kaikenmaailman säästöleikkurit koskevat myös äidinkielenopettajia. Kannattaa seurata mol.fi:n sivuja. 

Virkoja on vähennetty eikä tuntiopettajienkaan töitä ole enää kuten ennen vanhaan.  Tämä tosiaan koskee ihan kaikkia aineenopettajia. 

Vierailija
22/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidinkielenopettaja voisi antaa abeille abikursseja. Pistä ilmoituksia nettiin ja kouluille. Äidinkielen opettajalle luulisi töitä olevan.

Meitä ei ole kohdeltu sen kummemmilla silkkihansikkailla kuin muitakaan opettajia. Ihan samalla tavalla kaikenmaailman säästöleikkurit koskevat myös äidinkielenopettajia. Kannattaa seurata mol.fi:n sivuja. 

Virkoja on vähennetty eikä tuntiopettajienkaan töitä ole enää kuten ennen vanhaan.  Tämä tosiaan koskee ihan kaikkia aineenopettajia. 

Nimenomaan näin!

Työt ovat kiven alla ja ne paljon parjatut pitkät kesälomat vain haave... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen kielen aineenopettaja, valmistuin v.2003. Ehkä 3 vuotta olen ollut jotakuinkin täyspäiväisessä työssä. Sitten vaihtelevasti tunteja osa-aikaisena, yhtenä vuonna oli vain 4 tuntia. Nyt opetan kansalaisopistossa 10 tuntia viikossa. Se ei kylläkään elätä. Pitkään jaksoin uskoa tuntien lisääntyvän ajan myötä jos tekisin työni hyvin. Kärkkyjiä vähäisiinkin tunteihin on paljon vaikka kansalaisopistossa kurssit voivat lopahtaa vähäisen osallistujamäärän vuoksi ja kaudet ovat tosi lyhyet syyskuu- huhtikuu. Virkoja olen hakenut kymmeniä, usein loppusuoralle päässyt.

Sijaisrekisteristä on kuulunut sijaisuuksia tosi harvoin, koulut käyttävät opiskelijoita kielten sijaisina.

Vierailija
24/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kaduttaa alavalintani. Olen aineenope + luokanopettaja. Molemmissa ammateissa oon toiminut vuosia. Samaa h***iä. Suuret ryhmät, hälisevät muksut, vaativat vanhemmat.

Vierailija
25/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että koulut ihan törkeästi hyväksikäyttävät opettajien huonoa työtilannetta. Tarjotaan hirvittävän huonoja sopimuksia, vuoden määräaikaisuuksiin on videohaastattelu, ryhmähaastattelu (johon pitää ottaa palkatonta vapaata, tietenkin) ja sen jälkeen vielä yksilöhaastattelu. Huoh.