En kehtaa mennä jalkahoitoon
Koska minulla on jalkapohjissa yhteensä 4 syylää. Ne ovat olleet ainakin 5-6vuotta jo. Onko kukaan päässyt niistä eroon? Itsellä ei ole koskaan ollut niitä muualla kuin jalkapohjissa.
Kommentit (19)
Kokeile ilmastointiteippiä, vedä teippi jalkapöydän ylitse, niin pysyy paremmin paikallaan. Jos lähtee suihkussa repsottamaan, vaihda uusi. Pidä muutaman viikon ajan tai niin kauan, että ongelma poistuu.
Heidän työnään on mm. sinun auttamisesi. He ovat varmasti nähneet paljon pahempaakin.
Jalkahoitajat hoitavat mm. diabeetikkovanhusten puoliksi kuolleita jalkoja, joten muutama syylä ei kyllä heitä hetkauta.
No älä mene. Elä syyliesi kanssa loppuelämäsi.
Loppuiko nyt miinuspeukuttamisesi?
Mulla on kanssa kaksi ikuisuussyylää jalkapohjassa, olen kokeillut kaikkia mahdollisia konsteja, mutta ei vaan lähde. Käyn jalkahoidossa silloin tällöin ja aina maininnut syylistä ja pyytänyt hiomaan niin paljon kuin vaan irti saa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös jättänyt yogassa käymisen tämän vuoksi. Kohtalotovereita?
Joogassa näkee paljon huonoja jalkapohjia. Käyttäkää jarrusukkia!
Käy apteekissa, farmaseutti neuvoo kyllä syylälääkkeen parissa.
Jos itse yrittää hoitaa, niin jotkut happoa sisältävät ovat tehokkaimpia (esim. Syylend tai sen tapainen nimi), niitäkin pitää käyttää ohjeen mukaan eli pehmittää ja poistaa se kuollut kudos ja lisätä sitten ainetta. Verruxinit ja teipit vain estävät ilman pääsyn känsään, toki joskus joihinkin känsiin auttavat.
Jalkapohjassa on joskus sellaisia tosi pahoja ja kipeitä, joissa on sellainen reikä keskellä.
Multa lähti sellaiset aikoinaan lapiskynällä, jotain happoahan sekin on, mutta ei vissiin enää myydä. Ja kun laihdutin, niin eivät tulleet enää takaisin.
Jalkahoitaja on nähnyt kaiken, ei tarvitse sitäkään yhtään ujostella. Katso että on oikea jalkahoitaja, eikä vain kynsien lakkaaja.
Olen enemmän tai vähemmän säännöllisesti yrittänyt poistaa jalkapohjistani kolmea känsää, jotka eivät ole olleet mistään omista poistoyrityksistäni (Verruxin, jeesusteippi, jäädytys) moksiskaan. Parikymmentä vuotta ne ainakin ovat paikoillaan mollottaneet, mutta nyt kun varpaiden syrjässä olevat känsät alkoivat toden teolla haitata, tajusin mennä jalkahoitajalle. Ärsytti ihan sikana kun känsät lähtivät parilla hoitokerralla, ja minä tyhmä olin niitä katsellut ja ropannut puoli iät ja ajat. Joten ap, älä ole yhtä torvi kuin minä. :D
Mene vaan. Minulla oli käpälät tosi huonossa kunnossa, mutta nyt on pehmoiset jalat.
Minä haluaisin mennä jalkahierontaan, mutta en kehtaa, koska minulla on vaivaisenluu molemmissa jaloissa (isovarvas kääntyy kohti muita varpaita). Pidän jalkojani rumina enkä kehtaa näytellä niitä muille :(
Veikkaan et kyse känsistä, ei syylistä.
Jalkapohjiin tulee ja kehittää keskelle syvän kipeän kraaterin ikään kuin juuren. Itsellä hävisi, kun aloin vanhan ohjeen mukaan pitämään aitoja paksuja villasukkia paljaassa jalassa aina kuin vain voin. Kokeile.
Jalkahoitajien ammatinkuvaan kuuluu hoitaa jalkoja ja niihin liittyviä ongelmia. Kokenut hoitaja on nähnyt kaiken, eikä asiakkailla ole syytä hävetä mitään. Siksihän niitä jalkoja hoidetaaan, jotta ne voivat paremmin. Rohkesti vaan jalkahoitoon, saat varmasti hyviä neuvoja ja ratkaisuja ongelmatilanteisiin. Varaa aika jo tänään! :)
- jooga: käytä sellaisia joogasukkia, joissa on pohjissa tarrat ja joka varpaalle oma paikka
- syylät: kaverin vinkki jolla hän sai sitkeät jalkapohjasyylät pois (jäädytyskään ei tehonnut): rapsuta kerran viikkoon höylällä pintaa, ja laita päälle kynsilakkaa. Lisää lakkaa päivittäin. Varaa tähän vaikka joku vanha lakkapullo jota et käytä muuhun. Lakka tukehduttaa ja tappaa syylän
Syö remasania sekä laita koivuntuhkavettä laastariin ja laastarit syliin.
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ilmastointiteippiä, vedä teippi jalkapöydän ylitse, niin pysyy paremmin paikallaan. Jos lähtee suihkussa repsottamaan, vaihda uusi. Pidä muutaman viikon ajan tai niin kauan, että ongelma poistuu.
Toimii. Myös urheiluteippi ajaa saman asian ja on joustavampi.
Verruxin-geeli apteekista