Joku naapurustossa antaa koiriensa p*skantaa pihatielleni
En tiedä kuka, koiria on aika monella tässä naapureilla. Pihatielläni on jatkuvasti läjiä, välillä keskelläkin tietä. Olen laittanut kylttejä ja lappuja, että keräisivät edes ne, jos on aivan pakko koiransa päästää toisen maille, mutta ei.
Ja päästää siis ihan reilusti koiraansa siihe pihatielle, en puhu nyt puolesta metristä, vaan joskus jopa kymmenestä metristä tai enemmän.
Olen miettinyt, mitä voisin tehdä, kun nuo laput ja kyltit eivät auta. Jos tietäisin, ketä tätä tekee, kävisin puhumassa asiasta, mutten voi koko päivää päivystää piilossa kyttäämässä, että kuka koiransa siihen päästää.
Mietinkin, että rikonko jotain lakia tmv, jos laittaisin pihatielleni lihapullia tai nakkeja, saisi omistaja sitten miettiä, että uskaltaako päästää koiraansa siihen tielle ja ottaa riskin, että niissä on jotakin myrkkyä? Enkä siis tietenkään niihin aikoisi mitään laittaa, en halua satuttaa viattomia eläimiä.
Tai onko muita ideoita? Riistakameraa olen myös miettinyt, mutta se ei auta siihen asiaan, etten tiedä sitten, missä kyseinen ihminen asuu, vaikka se kamerassa näkyisikin ja kameraa ei kovin hyvään kulmaan saa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teksti niissä sun lapuissa/kylteissä on?
Olen kokeillut kylttiä, jossa on ihan vain koira ja rasti päällä. Sitten on ollut tekstillä, "Ethän päästä koiriasi pihatielle, kiitos!", "Ei koiria pihatielle", "Yksityisalue" ja vielä "Kerääthän edes koirasi jätökset tieltä".
Ap
Ahaa....tiedänkin talosi..
No hieno juttu, lopetathan sitten sen koirien päästämisen sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kylttiä, jossa on ihan vain koira ja rasti päällä. Sitten on ollut tekstillä, "Ethän päästä koiriasi pihatielle, kiitos!", "Ei koiria pihatielle", "Yksityisalue" ja vielä "Kerääthän edes koirasi jätökset tieltä".
Ap
Arveletko tämän ongelman olevan kovin ainutlaatuinen?
Idiootteja koiranomistajia on valitettavan paljon, monet ovat fiksuja, mutta eivät lähellekään kaikki.
Joku sanoi tietävänsä taloni. Ihan mahdollista, tai sitten ei. En usko, että vain minulla ja vain täällä päin Suomea on tämä ongelma, uskon, että se on hyvin yleinen ongelma. Ainakin sen perusteella, mitä katukuvassakin näkee koiranomistajia, ei se järki leikkaa ihan täydellä teholla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun jätät ruokaa pihallesi, ei kait sitä voi kieltää? Mutta myrkkyä ei saa laittaa niihin. Hyvähän se on jos joku tulee valittamaan, että murrensa söi jotain sopimatonta pihaltasi, eikö?
Sitä juuri mietinkin, että kai saan omalle tielleni ja pihalleni ruokaa laittaa, jos haluan. En tietenkään edes ajatellut niihin mitään laittavani, ei ole eläimen vika, jos omistaja on ääliö. Ja se on sitten jo rikoskin, sen tiedän kysymättäkin.
Tätä skenaariota olen päässäni pyöritellyt, että mahtaisikohan kehdata? Jos on silti noin tyhmä, niin miksei kehtaisi tuotakin tehdä.
Ap
Saat laittaa ruokaa mutta haluatko pihaasi rottia ja variksia?
Meillä on sama juttu että joku paskattaa koiraansa meidän postilaatikon juurelle, koita siinä sitten hakea postia läjiä väistellen. Meillä itsellämmekin in todella iso koira, mutta kyllä minä jäljet siivoan, kuten asiaan kuuluu.
keitteleppä huvikses vähän lihalientä tai jotain muuta kunnolla lihalle vahvasti haisevaa, ja kaatamassa ne kasojen päälle... ties vaikka häviää parempiin suihin.....
Rotanmyrkkyä ja ruokaa saa aina laittaa. Jos joku tulee mussuttamaan niin mikään laki ei kiellä rotanmyrkkyä käyttöä.
Pihassa on lintuja, hiiriäkin löytyy, maalla kun asutaan. Uskon, että riittäisi kun muutaman kerran näkisi tiellä olevat nakit tai vastaavat, ettei uskalla enää päästää.
Meillä antaa koiransa tehdä tarpeensa roskiksien juureenkin, todella inhottavaa varmasti roskakuskillekin, jos en ole ehtinyt huomaamaan kasaa ja siivoamaan sitä. Tuo on kyllä ihan kokeilemisen arvoinen idea, kiitos vinkistä!
Rotanmyrkkyä saisin tietysti laittaa, mutten halua vahingoittaa koiria, ei tämä niiden vika ole. Ja jos joku pitääkin kissaansa vapaana, en halua että se menee syömään niitä, tai eläimet metsästä.
Ap
Mahdollisesti jo kyltti jossa lulee kameravalvonta voisi riittää?
Kameran saa laittaa omalle tontilleen kunhan se sitten tosiaankin osoittaa sun tontillesi eikä yleiselle alueelle ja kamerasta kuuluu olla ilmoitus. Näin olen asian käsittänyt (itse miettinyt mm. takapihalle kameroita naapurien takia, kunpa ongelmani olisi vain se uloste).
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta siis omaa alueensa vartioiminen ei todellakaan ole mikään kunnianloukkausjuttu.
Kuvista sitten kätevästi näät kuka tää ulkoiluttaja on. Laita kuvat ilmoitustauluille kuten täällä jo ehdotettiinkin ja jos tunnistat kpään käy kippaan ne pökäleet vaikka sen postiluukkuun tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hieno juttu, lopetathan sitten sen koirien päästämisen sinne?
Totaa...mulla ei ole mitään eläimiä, eikä tule.
Tuo kamera olisi muuten hyvä, mutten usko, että saan sen kuvaamaan vain omaa tietäni samalla kuitenkin niin, että ulkoiluttaja näkyy, en ole ihan varma, pitää vielä hiukan katsoa.
Tuo kyltti ei tullut mieleenikään, pitää vielä kokeilla sillä, josko lopettaisi kuvaamisen pelossa. Tunnistaisin varmaan ulkoiluttajan, mutten varmaankaan sitä, missä asuu. Ja käsittääkseni en saisi kuvia ulkoiluttajasta laittaa mihinkään, kun olisi tunnistettavissa? Tai sitten muistelen väärin.
Ap
Sitä juuri mietinkin, että kai saan omalle tielleni ja pihalleni ruokaa laittaa, jos haluan. En tietenkään edes ajatellut niihin mitään laittavani, ei ole eläimen vika, jos omistaja on ääliö. Ja se on sitten jo rikoskin, sen tiedän kysymättäkin.
Tätä skenaariota olen päässäni pyöritellyt, että mahtaisikohan kehdata? Jos on silti noin tyhmä, niin miksei kehtaisi tuotakin tehdä.
Ap