Miten tunnistaa osaako nainen tehdä ruokaa?
Kommentit (21)
Minä oon laiha ja osaan kokata.. kysele jotenki vaikka että millasia mausteita käyttää ruuissa. Tykkääkö tulisesta ruuasta yms. Jos mausteet on tyyliin öö no käytän aromat suolaa ja ranskanperuna maustetta tms sekoitusmausteita, nii aika amatööri on.. tai kysy pitääkö enemmän leipomisesta vai ruuanlaitosta. Jos sanoo että leipomisesta, tod näk ruuan laitta vähä amatöörimäistä, ja leipomisessa taas hyvä. Ite vihaan leipomista mut tykkään hyvästä ruuasta.
Ruuan laitto vaatii voimia eli tarkastele naisehdokkaan käsivarsia, yläselkää, ryhtiä ja tietysti kaulan pituutta.
Miltäs itse kädet näyttää, jos on kovasti tekokynttä niin ruuan laitto aika vaivalloista yms.
Kyllä sen tunnistaa.
Voit myös nuuhkaista tuoksuuko mikään tuttu ruoka-aine tai eines.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon laiha ja osaan kokata.. kysele jotenki vaikka että millasia mausteita käyttää ruuissa. Tykkääkö tulisesta ruuasta yms. Jos mausteet on tyyliin öö no käytän aromat suolaa ja ranskanperuna maustetta tms sekoitusmausteita, nii aika amatööri on.. tai kysy pitääkö enemmän leipomisesta vai ruuanlaitosta. Jos sanoo että leipomisesta, tod näk ruuan laitta vähä amatöörimäistä, ja leipomisessa taas hyvä. Ite vihaan leipomista mut tykkään hyvästä ruuasta.
Ihan kuin olisi työhaastattelu baarissa. Äkkiä siitä käy ilmi, jos tenttaaja itse ei tiedä mitään ruuanlaitosta, silloin kannattaa lähteä toiseen suuntaan, kun haussa on äiti.
Käy naisen kanssa ruokaravintolassa, ruokakaupassa ja ennen kaikkea hänen asuntonsa keittiössä. Tuota kautta saattaisi saada viitteitä myös hänen suhteestaan ruokaan ja kokkaustaidoistaan. Jos jääkaappi ja muut ruokakaapit vaikuttavat tyhjiltä ja hänellä on suhteellisen vähän astioita ja ruokailuvälineitä, hän on tuskin kiinnostunut ruuanlaitosta. Sama koskee toki myös miehiä.
Jos haet kokkia, niin valitse mies. Miehet osaa tehdä ruokaa paremmin kuin naiset. Eikun rohkeesti juttelemaan miesten kanssa baaritiskillä.
Kasvoista. .Jos näyttää suomalaiselta, niin todennäköisesti ei osaa, jos itä-aasialaiselta, niin todennäköisesti osaa.
Kysymällä se selviää. Kerron yleensä, että osaan tehdä viittä eri ruokalajia: lihapullia perunamuusilla, lohikeittoa, cyrrykanaa riisissä, jauhelikeittoa ja makaronilaatikkoa.
Näillä olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
oletko kokkia hakemassa baarista?
Hän kannattaisi enemmän hakea naista Marttojen toiminnan kautta. He ovat tunnettuja kotitaloustaidoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Usein hyvät ruoanlaittajat ovat vähän pulskia, eivät ainakaan mitään laiheliineja.
Itse olin pulskempi ennen kuin opin kokkaamaan kunnolla.
Sanot suoraan että jos salaatin laitat sinä voisiko nainen tehdä pääruoan. Eli ehdottaa kotiruokailtaa?
Kaikki osaavat tehdä ruokaa, jos on pakko.
Ihan asia on, osaako tehdä terveellistä, herkullista, nopeaa tai edullista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Käy naisen kanssa ruokaravintolassa, ruokakaupassa ja ennen kaikkea hänen asuntonsa keittiössä. Tuota kautta saattaisi saada viitteitä myös hänen suhteestaan ruokaan ja kokkaustaidoistaan. Jos jääkaappi ja muut ruokakaapit vaikuttavat tyhjiltä ja hänellä on suhteellisen vähän astioita ja ruokailuvälineitä, hän on tuskin kiinnostunut ruuanlaitosta. Sama koskee toki myös miehiä.
Ai baarissa eka kysymys, että mennäänkö teille katsomaan "jääkaappia"... tai Prismaan?
Minä kysyisin, että mikä naisen bravuuri keittiössä on. Jos vastaus tulee kiukkuisesti/väsyneesti, että einespullat ja pussimuusi, niin se kertoo jo jotain. Jos taas nainen alkaa kertoa innokkaasti viimeksi tekemänsä occo bucon onnistumista niin toivo joskus päivälliskutsua.
Kutsu nainen kotiisi treffeille ja ehdota, että kokkaatte yhdessä sinun hienossa keittiössäsi. Siinähän se selviää, samalla selviää monta muutakin parisuhteen kannalta olennaista asiaa.
Kysyt suoraan, että onko kokkikoulutusta.
Naiset ovat kovia väittämään vastaan. Voit aloittaa keskustelun kysymyllä epäsuorannaisesti, että " Et sä varmaan mitään ruokaa osaa laittaa".
Usein hyvät ruoanlaittajat ovat vähän pulskia, eivät ainakaan mitään laiheliineja.