Itä-Helsingin kivoin asuinalue lähellä metroa?
Kertokaas kokemuksia. Omistusasunto mielessä, mutta tietämys vähäistä. Myllypuro, Vuosaari, Herttoniemi, entä ne väliin jäävät, kuten Aurinkolahti, Marjaniemi, Vartiokylä?
Arvostamme luontoa, hyviä kulkuyhteyksiä, rauhallisuutta ja liikuntamahdollisuuksia. Etenkin hyvä kuntosali saisi olla lähellä.
Kommentit (226)
Me asumme Tuusulassa ja käymme molemmat autolla töissä Vantaalla, toinen kehä 3 varrella, toinen ihan Tuusulanväylän liittymän vieressä. Suosittelen tätä järjestelyä teillekin ap. Mukava alue eikä olla raideliikenteen varassa.
Voin nyt tähän heti sanoa, että mulle on ihan sama mitä kansallisuuksia taloyhtiössä asuu. Sekakäyttäjät ja julkijuopot (jotka muuten hyvin usein on kantasuomalaisia) sen sijaan ei kiinnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Me asumme Tuusulassa ja käymme molemmat autolla töissä Vantaalla, toinen kehä 3 varrella, toinen ihan Tuusulanväylän liittymän vieressä. Suosittelen tätä järjestelyä teillekin ap. Mukava alue eikä olla raideliikenteen varassa.
Muuten laajennettais mielellämme hakua Vantaalle/ympäryskuntiin mutta meillä ei ole autoa eikä aikomusta hankkia.
Ap
Herttoniemi ei kuulu Itä- Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin nyt tähän heti sanoa, että mulle on ihan sama mitä kansallisuuksia taloyhtiössä asuu. Sekakäyttäjät ja julkijuopot (jotka muuten hyvin usein on kantasuomalaisia) sen sijaan ei kiinnosta.
Ap
Mutta muśIimimamurikolliset ja raiskaajat ovat sinulle ok?
Todennäköisesti ne on ap:lle täsmälleen yhtä OK kuin vastaavat kantasuomalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Kulosaareen, jos ei raha ole este.
Kerrostalojen neliöhinnat Kulosaaressa on yllättävänkin alhaalla verrattuna omakotitalojen hintoihin. Tai no, alhaalla ja alhaalla, mutta ei kuitenkaan isoa eroa esim. Herttoniemeen. Ellen nyt sitten ole ihan väärässä?
Ap
Olet ehkä väärässä. Vertaatko Länsi-Herttoniemen uudehkojen kerrostaloasuntojen hintoja noihin nyt Kulosaaressa Oikotiellä olevien kolmen (?) -60 luvun alussa rakennettujen asuntojen hintoihin. Oikotie antaa muuten Herttoniemi haulla myös Roihuvuoren alueen asunnot.
Hintojen vertailussa kannattaa ottaa huomioon myös se, onko talo rakennettu omalle vai vuokratontille.
Ja mihin omakotitalojen hintoihin sinä vertaat Kulosaaren kerrostaloasuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Todennäköisesti ne on ap:lle täsmälleen yhtä OK kuin vastaavat kantasuomalaiset?
Juuri näin. 30-vuotisen elämäni aikana mua ei ole ahdistellut tasan yksikään ei-kantasuomalainen. Useampi suomalainen sen sijaan on.
Vierailija kirjoitti:
Herttoniemi ei kuulu Itä- Helsinkiin.
Itä-Helsingin muodostavat Kaakkoinen, Itäinen ja Östersundomin suurpiiri. Herttoniemi sijaitsee näistä ensin mainitussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen hyvä, että Helsingissä ja pääkaupunkiseudula on muitakin kuin suomalaisia: lapsista tulee suvaitsevaisia..
Beirut on mainio esimerkki täysin länsimaisesta suurkaupungista jossa lapsilla oli ennätysmäärä kontakteja muihin kulttuureihin, uskontoihin ja rotuihin.
Toinen monien kulttuurien, uskontojen ja etnisten taustojen sulatusuuni löytyy lähempää Sarajevosta.
En tiedä millainen määritelmä "suvaitsevaisuudelle" sinulla on käytössäsi mutta aika harva lähde käyttää kumpaakaan esimerkkinä ympäristöstä joka lisää lasten suvaitsevaisuutta.
Esimerkkini tulee ihan läheltä, omasta lapsestani, joka kysyi minulta pari vuotta sitten, kymmenvuotiaana, että mitä rasisti tarkoittaa.
Kerroin hänelle, joka on helsinkiläisenä tottunut vauvasta saakka eri kieliin, ihonväreihin, perisuomalaisuudesta eroaviin tapoihin, uskontoihin jne., mitä se tarkoittaa.
Hän oli vilpittömän hämmästynyt ja kysyi, miksi hänen pitäisi karttaa tai alkaa inhota parhaita ystäviään, joissa on ihmisiä monista eri uskonnoista, kansallisuuksista ainakin toisen vanhemman puolelta, erilaisia ihonvärejä, tapoja, perinteitä.
Vastasin:
-Ei sinun onneksi tarvitsekaan. ♥
Odotapa vaan kun poika alkaa kasvamaan ja alkaa tulla ne monikulttuurisuuden negatiiviset puolet paremmin selville. Sitten ääni muuttuukin kellossa. Lapset ovat naiiveja ja reseptiivisiä sosiaaliselle painostukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuri näin. 30-vuotisen elämäni aikana mua ei ole ahdistellut tasan yksikään ei-kantasuomalainen. Useampi suomalainen sen sijaan on.
Muuta toki Itä-Helsinkiin, niin saat tähänkin asiaan muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muuta toki Itä-Helsinkiin, niin saat tähänkin asiaan muutoksen.
Mä oon jo niin elähtänyt ja tuulipukuloitunut ettei mua kukaan vaivaudu enää ahdistelemaan:D
Ap
Jos kaipatte Afrikkalaista toria ja tuoksuja on silloin Meri-Rastila paras paikka. Siellä aina ole kun kaipan joskus Algeriaan. Sukulaiset asuvat siis Algeriassa. Musiikkia myös haluan kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaipatte Afrikkalaista toria ja tuoksuja on silloin Meri-Rastila paras paikka. Siellä aina ole kun kaipan joskus Algeriaan. Sukulaiset asuvat siis Algeriassa. Musiikkia myös haluan kuulla.
Emme kaipaa Afrikkaa Suomeen. Sinäkin voisit muuttaa takaisin Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme kaipaa Afrikkaa Suomeen. Sinäkin voisit muuttaa takaisin Afrikkaan.
Aika monet varmaan toivois että sinäkin muuttaisit sinne...
Kuiva hah.
Minusta on ihanaa asua Helsingissä, monikulttuurisessa SUURkaupungissa, jossa väestö ei ole sisäsiittoista, murahtelevaa, persjalkaista sorttia, vaan aitoja omia itsiään.
Alkuperäiseen kysymyksen vastaan, että Myllypuro on erittäin hyvä lapsiperheseutu, mutta myös yksinasujan unelma.
Rauhaa, luontoa, ihmisiä...
Afrikkalaiset kuuluu Afrikkaan ja suomalaiset Suomeen. Itähelsinki takas suomalaisille.
Olen asunut Itä-Helsingissä 34 vuotta. Meillä on kaksi tytärtä ja olemme majoittaneet useamman vaihtaritytönkin. Ihan rauhassa on saatu olla.
Minä asun Itiksessä. Onhan noita kaiken värisiä täällä, mutta täytyy sanoa, ettei yksikään heistä ole aiheuttanut ongelmia. Ei ahdistelua, ei huonoa käytöstä, ei öykkäröintiä. Kyllä ne suomalaiset ovat niitä, joita sietää varoa iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Itiksessä. Onhan noita kaiken värisiä täällä, mutta täytyy sanoa, ettei yksikään heistä ole aiheuttanut ongelmia. Ei ahdistelua, ei huonoa käytöstä, ei öykkäröintiä. Kyllä ne suomalaiset ovat niitä, joita sietää varoa iltaisin.
Jatkan vielä.
Haastattelin juuri äsken liki 18-vuotiasta poikaani. Hän sanoi, että kaikki narkkarit ja syrjäytyneet ovat suomalaisia. On joutunut joskus pinkomaan pakoon, mutta ne ovat aina olleet suomalaisia.
Niin???