Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUJA Photoshopista: miten saan kaksi digikuvaa liitettyä vierekkäin yhdeksi kuvaksi, yhdeksi tiedostoksi?

Vierailija
21.04.2006 |

Olisin kiitollinen avusta, itse en keksinyt miten onnistuu..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panorama picture

Vierailija
2/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla ne nyt ainakin luulis saavan jos ei muulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kaksi kuvaa leveydet 7,5 cm ja 13,33, molemmissa korkeus 10 cm.

Avasin uuden pohjan 20,83*10.

Mitäs sitten?

Jos vedän ne kuvat, ne " suurenevat" , ja niistä näkyy siten vain pieni osa uudessa ruudussa. En keksi miten niitä pääsisi pienentämään siinä uudessa kuvassa sopiviksi..

Vierailija
4/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Image valikosta (sori mulla enkunkielinen, kolmas valikko) voi säätää erikseen image size ja canvas size. Tarkista, ettei uuteen pohjaan vetämäsi kuva mennyt backgroundiksi, koska silloin se on automaattisesti lukittu.

Vierailija
5/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaa reunat ja voi vaan vetää, niin muuttaa kokoa. sitten pitää hyväksyä check merkistä. Kuvat pitää tietty olla molemmat omana layerinä. Kokeilin just, toimi.

Vierailija
6/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mikään graafikko, vaikka töitten puolesta mulla tuo photari on. Mulla on ylhäällä työkalurivillä (siinä valikoiden alla) kohta show transform controls, johon rasti laittamalla sai sitten vaan kuvan nurkasta vetämällä muutettua kokoa.

Vierailija
7/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan ikkunaan aukeaa vähän eri asioita sen mukaan, millaiset asetukset kullakin on ja mikä versio...

Vierailija
8/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" layerit" (en tiedä mitä ne on suomeksi, olisko " kerros" . Tarkista siitä, ettei toinen kuva ole taustana (background).

Jos molemmat kuvat ovat omina layereinaan uudessa pohjassa, pitäisi päästä muokkaamaan niitä. Tarkista, että päällä oleva kuvan layer on valittuna, muuten et pääse muuttamaan sitä. Tarkista myös että sinulla on oikea työkalu käytössä.

Vierailija
9/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten taustasta silmän kuva pois (sitten se ei näy)

Vierailija
10/10 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten se näkyy taustalla. Sulla on siis kopioinnin jälkeen kaksi samaa kuvaa siinä canvasilla. Yksi taustana ja yksi muokattavana layerina. Taustaa ei voi poistaa (kait, korjatkaa viisaammat), mut sen voi ottaa pois näkyvistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan