Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi sietää vikoja ihmisissä

Vierailija
01.04.2018 |

En siedä vikoja itsessänikään. Minun pitää ymmärtää toista ihmistä todella hyvin sietääkseni hänen vikojaan, muuten, nope.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten itsensä kehittämisen paikka? Psykologi tai Psykiatri voisi olla avuksi jos ei omat eväät riitä.

En minä ymmärrä, miksi minun pitäisi muiden vikoja hyväksyäkään?

ap

Koska kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään. Sinunkin läheisesi sietävät sinulta aika paljon. Sitä kutsutaan normaaliksi ja jopa rakkaudeksi toisinaan.

Minusta ihmissuhteiden ei pidä perustua muiden vikojen hyväksymisiin. Muutenhan minunkin ois kuulunut hyväksyä se, että äitini oli ilkeä minulle.

ap

Ongelmakohtasi on siis tuo vika. Itse pohdin asiaa toihin. Mielestäni pahuutta ei kuulu antaa anteeksi, hölmöydet ja vahingot kylläkin.

Sinkkumies

Vierailija
22/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten itsensä kehittämisen paikka? Psykologi tai Psykiatri voisi olla avuksi jos ei omat eväät riitä.

ap

Koska kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään. Sinunkin läheisesi sietävät sinulta aika paljon. Sitä kutsutaan normaaliksi ja jopa rakkaudeksi toisinaan.

Miten sä voit edes kuvitella, että minun äitini on sietänyt minulta yhtään mitään?! Älä satuile!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mieli projisoi asiat, joita ei hyväksy itsessään, muihin...

Jokin meni pieleen tässä lauseessa.

Vierailija
24/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minusta ihmissuhteiden ei pidä perustua muiden vikojen hyväksymisiin. Muutenhan minunkin ois kuulunut hyväksyä se, että äitini oli ilkeä minulle.

ap

Ongelmakohtasi on siis tuo vika. Itse pohdin asiaa toihin. Mielestäni pahuutta ei kuulu antaa anteeksi, hölmöydet ja vahingot kylläkin.

Sinkkumies

No? Arvaa millä äitini oikeutti pahuuden minua kohtaan?

Keksimällä, että olin pahuuttani viallinen!

Teoriallasi hänellä oli siis "lupa" satuttaa minua! Sehän päteekin, jos ihmisellä on arvostelukykyä. Äidilläni ei ollut. Uskoi omia vääriatyneitä uskomuksiaan.

ap

Vierailija
25/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esimerkiksi mieheni, hän taitaa olla neuvottelukyvytön retardi, no, eihän sellaista voi sietää.

ap

Muissahan tunnetusti ärsyttää omat ominaisuudet. Kukakohan se ei neuvottele, kristallikisuli?

Neuvottelen kyllä, mutta en yleensä anna piiruakaan periksi, mikäli toinen ei saa minua näkemään toiveensa etuja minulle.

ap

Hyvä.. hyvä..

Sinkkumies

Vierailija
26/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö ap tilanteestasi?

Sinkkumies

Vierailija
27/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi äidillesi oikea rangaistus?

Sinkkumies

Vierailija
28/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsitkö ap tilanteestasi?

Sinkkumies

Kyllä :( Totta kai ymmärrän, että siten mulla ei ole juuri mahdollista nähdä rakkautta.

ap

Vierailija
29/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten sä voit edes kuvitella, että minun äitini on sietänyt minulta yhtään mitään?! Älä satuile!

ap

Äitisi on parantumaton hullu, joka ei kykene koskaan muuttumaan.

Vierailija
30/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi äidillesi oikea rangaistus?

Sinkkumies

Ymmärtää, mitä hän on aiheuttanut. Siinä ois tarpeeksi. Oikeasti.

ap

Vierailija
31/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Sinkkumies

Teoriallasi hänellä oli siis "lupa" satuttaa minua! Sehän päteekin, jos ihmisellä on arvostelukykyä. Äidilläni ei ollut. Uskoi omia vääriatyneitä uskomuksiaan.

ap

Kerro joku esimerkki mitä hän teki. Saamme paremman kuvan.

Sinkkumies

Vierailija
32/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mieli projisoi asiat, joita ei hyväksy itsessään, muihin...

Jokin meni pieleen tässä lauseessa.

Tässä oikeaoppinen lauseenmuodostus: "Yleensä mieli projisoi muihin asiat, joita ei hyväksy itsessään".

Vierailija
33/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Sinkkumies

ap

Kerro joku esimerkki mitä hän teki. Saamme paremman kuvan.

Sinkkumies

No siis mitä nyt näitä on normaaleja tilanteita, missä lapsi ei onnistu, viallisuus näkyy.... kaverisuhteet (opettelua, harjoittelua sen pitäisi olla, mua rangaistiin jos en pitänyt siitä, miten mua oli kohdeltu) kotitöihin osallistuminen, olin hajamielinen ja en sisäistänyt äidin tarpeita niin siitä haukuttiin, kuin olisin juonitellut pahoittakseni äidin mielen (=pidä tunkkisi ilmiö äidiltä lapselle) ja kyläilytilanteet, niista haukuttiin raivoamalla mulle jälkikäteen, motiivina jälleen se mun pahuus ei-toimia, niin kuin äiti ois olettanut, vaikka en vain hoksannut jne. Ikinä ei ollut sellainen olo, että äiti antoi mitään anteeksi, eikä ikinä ollut sellainen olo, että mua rakastettiin.

Nää ei ole kauhean hyviä esimerkkejä, koska sitä pahoinvointia aiheuttavaa käytöstä on todella vaikea kuvailla selkein tapahtumin, koska se ei perustu vain niihin.

ap

Vierailija
34/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on beyond help koska ei  halua tehdä työtä oman paremman vointinsa eteen vaan syyttelee virheistään ja pahasta olostaan mieluummin lähisukuaan. Patologinen, menetetty tapaus. Röllänny täällä jo  3 vuotta.

Vierailija
35/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa jauhaa jtn 35 vuotta vanhoja juttuja. Mene jo  eteenpäin.

Vierailija
36/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on beyond help koska ei  halua tehdä työtä oman paremman vointinsa eteen vaan syyttelee virheistään ja pahasta olostaan mieluummin lähisukuaan. Patologinen, menetetty tapaus. Röllänny täällä jo  3 vuotta.

Puhu vaan itsestäs.

ap

Vierailija
37/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on neuvottelukyvytön retardi, miten vaikeaa on haluta keskustella asiat selviksi kumppanin kanssa, ettei tartte vaan olettaa? Jos ois keskustellut alun alkaenkin, niin ois ehkä huomannut, etten mä jousta juuri mistään, ja ei ois kuvitellut, että jaksaa mua(?) En ota vastuuta siitä, jos joku haluaa olla joustamattomuuteni kanssa tekemisissä, sen taustalla on itseni suojelu, ei pahuus. Haluaisin oppia joustavammaksi, mutta miten hlvetissä opin, jos asioista ei keskustella!!?

ap

Vierailija
38/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitini kasvatti sen joustamattomuuden, koska ei osannut kasvattaa. Ei osannut opettaa joustavuutta, vaan pakotti toimimaan, miten hän määräsi.

ap

Vierailija
39/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion etsiä sen kumppanin, joka opettaa joustavammaksi, en jaksa tuollaista, ettei mies osaa edes keskustella. Kyllähän sitä oppii, jos toinen ei ole sellainen kynnyaåsmatto joo joo mies ja osaa perustella miksi haluaa jotain.

ap

Vierailija
40/43 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/04/10/miksi-lapsi-ehtoilee-eli-joust…

Niiih, äitini! Aikuinen ei pystynyt saaatana itse joustamaan missään niin vttuako minäkään tässä rupean stana olemaan se, jonka selkänahoista mitään revitään!

ap