Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teiltä yritetty kassalla rahastaa liikaa? Mulla tietääkseni niin että luvattuja alennuksia/tarjouksia ei ole lyöty kassakoneeseen. Ja sitä tapahtuu kyllä luvattoman usein.

Vierailija
01.04.2018 |

Että näin, pahin on citymarket ja heti perässä tulee prisma. Muissa kaupoissa ei tämän kaltaista toimintaa esiinny minun kokemuksen perusteella. Mutta ehkä markkinajohtajilla on valta tehdä mitä haluaa...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi usein käy tuota, että ei lyödä niitä alennuksia.

Vierailija
2/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, kaikkialla sitä tapahtuu.

En tiedä onko oikeasti niin, että hintaa otetaan useammin liikaa kuin liian vähän, vai johtuuko tällainen mielikuva vain siitä, että sen liian suuren hinnan huomaa helpommin kuin liian pienen.

Yleensä jos jokin tuote näkyy kuitissa yllättävän halpana, oletan olleeni hinnasta itse väärässä enkä että siitä on otettu väärä hinta. Kun taas jos hinta on kalliimpi kuin oletin, niin jännä kyllä muistan helpommin, että siellä hyllyn reunalla kyllä varmasti luki halvempi hinta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia Citymarketista sekä K-supermarketista. Kassakuitissa lukee aivan eri hinta kuin hyllyn reunassa tai tarjouskyltissä. Nämä yllärit ovat raivostuttavia etenkin kun käytettävissä on tietty rahasumma ostosten tekoon, eikä budjettia voi ylittää. Olen siis laskenut päässä tuotteiden loppusumman, mutta kassa ilmoittaakin ihan muuta kuin mitä on itse räknännyt.

Vierailija
4/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketissa usein tarjouspäivän aamuna. Sitten korjataan kun joku huomauttaa. Nykyään nyt aika harvoin käyn arkisin aamulla kaupassa, mutta ätiyslomien aikaan ja työttömyysaikaan aika usein, kun Citymarket sattui olemaan lähikauppa.

Vierailija
5/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa on sattunut pari vuotta sitten Tokmannilla ja Citymarketissa.

Vierailija
6/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on otettu kaksi kertaa vähemmän  hintaa kuin olisi pitänyt. Niistä en ole ilmoittanut kun  kukaan ei mulle tule automaattisesti palauttamaan ylimääräisesti rahastettuja rahoja. Ei jaksa, nämä asiat pitäisi mennä automaattisesti. Ne jotka rahastaa ylimääräistä menevät automaattisesti poikottiin.

ap

Vierailija
7/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä K-kaupan kassatyttönä voin kertoa että kassamyyjä on se viimeinen jolle kannattaa mennä asiasta huutamaan. Osastovastaava on unohtanut laittaa tarjoushinnan koneelle ja sitä sattuu jatkuvasti, eikä kassa voi muistaa jokaista tarjousta ulkoa tai huomata ettei kone ottanut oikee hintaa. Laittakaa palautetta kauppiaalle. 

Vierailija
8/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi usein käy tuota, että ei lyödä niitä alennuksia.

Ainoat "lyödyt" alennukset ovat noita -30% -alennuksia, pääsäntöisesti kaikki muu tulee automaattisesti koneelta. Tai ainakin pitäisi tulla, mutta tokikaan tekniikka ei aina pelaa tai tarjouahaukat ovat kärkkymässä tarjoussumppejaan väärässä kaupassa 😂

Vierailija
9/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston metroaseman kupeessa olevassa etnisessä ravintolassa ei lyödä kassaan maksua. Kun pyydät kuittia, niin sitten vasta. Minne voisi ilmoittaa, ärsyttää tällainen tietoinen välistäveto?

Vierailija
10/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä K-kaupan kassatyttönä voin kertoa että kassamyyjä on se viimeinen jolle kannattaa mennä asiasta huutamaan. Osastovastaava on unohtanut laittaa tarjoushinnan koneelle ja sitä sattuu jatkuvasti, eikä kassa voi muistaa jokaista tarjousta ulkoa tai huomata ettei kone ottanut oikee hintaa. Laittakaa palautetta kauppiaalle. 

Just näin.

Tai sitten sinne hyllynreunaan on unohtunut edellisen päivän tarjoushinta, joka ei ole enää tänään voimassa. 

Mutta

mitä asiakas voi itse tehdä homman parantamiseksi, on se mitä itse teen. Käännän kassalle hyvin esiin kaikki punaiset alennuslaput ja sanon vielä etukäteen, että näissä oli alennus. Yleensä vielä kokoan tarjoustuotteet siihen hihnalle ensimmäiseksi, että muistan sanoa niistä.

Itse myös kassalla työskennelleenä voin kertoa, ettei se isoinkaan alennuslappu osunut aina silmään, varsinkin jos ei ruuhkassa ollut aikaa käännellä kaikkia tuotteita ympäriämpäri tai jos sen tuotteen pakkauksen väri oli alennuslapun värinen. Tuntuu hullulta asiakkaasta, mutta se asiakas ei katsele tuhansia tuotteita nopealla tahdilla. Siinä joskus "sokeutuu" tahtomattaan.

Vierailija
11/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää nipotusta, mutta kai köyhillä on siihen oltava aikaa.

Vierailija
12/48 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas voi itse tehdä homman parantamiseksi, on se mitä itse teen.

Ei pitäis joutuu tekemään mitään, kaikki pitää osata ulkoa, mukaanlukien myös naapurikaupan tarjoukset 😂😊

Vierailija
13/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää nipotusta, mutta kai köyhillä on siihen oltava aikaa.

Ihme idis. Niin mitäpä väliä sillä on, esim parturikin voi tehdä ihan mitä haluaa tukallesi.

Vierailija
14/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista ainuttakaan tuollaista tapausta omalta kohdalta. Loppusumma on kyllä laskenut joskus euron, opari kun olen tietämättäni ostanut jonkun kanta-asiakkaiden tarjoustuotteen. Kokemukseni ovat K Supermarketista. 

Olen kyllä nähnyt että joku asiakas on valittanut, että häneltä on otettua liikaa rahaa. Joskus on ollut kyseessä kassan virhe, joskus asiakkaan: tarjous on mennyt umpeen tai koskenut toista tuotetta. Asiaa on mielestäni selvitetty asiallisesti. 

Vierailija
15/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

-hinta on oikeasti muuttunut, mutta hyllynreunassa on vanha hinta (asiakkaan pitää tietysti saada sillä hinnalla, mitä siellä lukee). Hinnat muuttuu keskitetysti järjestelmään, tällaisia virheitä sitten tulee ikävä kyllä (kannattaa laittaa palautetta kauppaan suoraan!)

-tarjous ei vaan tule koneelta (koska se tulee keskitetysti ja on joku virhe tai joku ei ole laittanut sitä koneelle) (tästäkin voi laittaa palautetta!)

-asiakkaalla on tuote, joka ei kuulu tarjoukseen (ei ole lukenut lapusta, mitkä kuuluu ja mitkä ei)

Se, mitä noissa yleensä EI tapahdu on se, että myyjä itse tahallaan laittaisi väärän hinnan tai ei haluaisi, että saat tarjouksen.

Vierailija
16/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on usein käynyt niin pienissä kaupoissa, että on kysytty, otatko 20 sentillä muovipussin. Otan, kiitos. Muovipussi on rahastettu, mutta myyjä ei annakaan sitä. Toljottaa vaan, että menes nyt siitä. Ja joudun erikseen pyytämään, että niin, se muovipussi...

Vierailija
17/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaatte väärän hinnan vasta kun kassa on ehtinyt ottaa jonon seuraavan asiakkaan, niin miten menettelette: menettekö jonon perälle, nykyisen asiakkaan taakse vai miten?

Vierailija
18/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on ammattitaidoton osastovastaava teillä! Jos minä tekisin töissäni vastaavia unohteluvirheitä, potilaani kuolisivat!

Vierailija
19/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettiä K-kaupoissa. Mutta S-kaupassa on yhden ainoan kerran käynyt niin että hyllyssä oli eri hinta kuin mitä tuotteesta perittiin.

Vierailija
20/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se sen kassan vika ole, mutta asiakaspalelutilanteessa hän ottaa palautteen vastaan ja korjaa virheen. Turha siitä on asiakkaille vinkua, vingu työntanatajallesi, hänen syytäänhän se on jos toimitatavat ovat leväperäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme