Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö kassa-automaatteja

Vierailija
01.04.2018 |

Vai meetkö jonoon kassalle

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin ruokaostospaikka meillä on Kampin K-marketti, siellä on aika monta noita automaatteja. Kun olen yksin menen lähes aina kassalle. En tykkää käyttää automaattia yksin, on jotenkin sellainen olo että en osaa olla tarpeeksi nopea ja tehokas enkä muutenkaan oikein hallitse hommaa. Ja se pakkaustaso on minusta aika pieni. Olen käyttänyt automaattia vain muutaman kerran kun on ollut pitkät jonot (kuten tuolla usein on) ja vain muutama tavara. Sen sijaan kun mies on mukana käytetään aina ja poikkeuksetta automaattia hänen toiveestaan. Vaikka olisi miten isot ostokset, siis vaikka 30 tavaraa. Mutta kahdestaan se meneekin näppärästi kun minun ei tarvitse muuta kuin laittaa tavaroita kasseihin.

Vierailija
22/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja käyttäisin vielä enemmänkin. Pikakassojen ergonomian on suunnitellut selvä sadisti. Prisman itsepalvelukassat ovat epäkäytännöllisiä ja suunniteltu kääpiöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi tai kaksi ostosta, käytän. Muuten minut saa käyttämään automaattikassaa vasta sitten, kun saan loppusummasta parin prosentin alennuksen. S- ja K-ryhmä saisivat ottaa mallia Lidlin kassapalvelusta. Minusta on vihonviimeistä hommaa punnita kaupassa hedelmiä yms.

Vierailija
24/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Olen tottunut käyttämään niitä jo 20 vuotta sitten. Pieni tauko, ennen kuin ne rantautui omaan lähikauppaan. Mielestäni ne on kaupalta hyvää palvelua.

Vierailija
25/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan toisinaan käyttää. Mutta toisaalta nautin siitä, että elävä ihminen "palvelee" juuri minua niin paljon, että mieluummin minä asioin elävän ihmisen kanssa kuin koneen. - Ja kyllä. - Kyse on myös puhtaasta periaatteesta. - Jos aina valitsisin koneen ihmisen asemasta, niin viestittäisin enempi -vähempi suoraan, että haluan vastaisuudessakin asioida vain "kylmien koneiden" kanssa. -Jote jos valitsen mahd. mukaan ihmisen "palvelemaan" minua osoitan, että arvostan hänen työtään ja haluan hänen "palvelevan" jatkossakin minua. - Tätä on vähän hankala selitää, koska Suomessa(han) hyve on lähes joka paikassa se, että saa "palvella" itse itseään, eikä myyjää ole (tai muuta henkilökuntaa) saa näköpiiriinsä, ainakaan silloin kun sitä tarvitsisi. Toki tällöinkin voinee syyttää itseään, jos on valinnut ostopaikakseen sen hehtaaripeltomarketin, niin ei kamalasti voinekaan odotaa, että joku olisi kiinnostunut juuri sinun tarpeistasi.      

Vierailija
26/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vajaakuntoinen ja kun olin vuosia sitten työharjottelussa, olin juurikin pienessä kaupassa kassalla. Nyt saa haukkua, mutta aidosti tykkäsin työstäni! Mulla oli ihanat asiakkaat, työ teki tosi hyvää mielelleni ja koin kassatyön muutenkin mielekkääksi. Jos joku vaan palkkaisi, menisin heti kassahommiin takaisin. :)

Käytän kyllä itse mielelläni automaattia. Ihan siksi, että vähän pelkään sosiaalisia tilanteita ja siinä automaatilla voi sählätä juuri niin kauan kuin tarve vaatii. :D

Vierailija
27/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Kassoilla ei viitsitä palvella kuitenkaan, annetaan ihmisten vaan jonottaa pitkissä jonoissa, kun on kiire kahville. Ei paljon ole asiakkaalla väliä.

No tottakai tauot pidetään, kun sellaiset on. Voi toki johtaa siihen, että sen hetken joutuu pärjäämään vähän vähemmällä miehityksellä, mutta sille nyt ei mitään voi.

Vierailija
28/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailen meidän Prismaan automaatteja. Kassoja on melkein 20, mutta niistä ehkä neljässä on myyjä ruuhka-aikaankin!! Ne jonot ovat naurettavat, paitsi että asiakkaana ei naurata, vaan vituttaa.

Vierailija
29/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin mielellään automaattikassaa, mutta laatu on vielä niissä huono. Heti kun on helppoa ja miellyttävää, niin sitten.

Vierailija
30/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti käytän. Arvostan omaa aikaani ja olen kassahenkilöitä ripeämpi.

Sinkkumies

Vierailija
31/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaan muutama ostos. Jos on enemmän tavaraa, niin mun mielestä niiden skannailu ja siirtely siinä pienessä tilassa on tympeää.

Vierailija
32/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-kaupoissa käytän itsepalvelu automaatteja koska niiden kauppojen toimitusjohtajilla on palkat kohtuulliset ja loput kaupan tuloista menevät jäsenille.

.

K-kaupassa en missään nimessä suostu käyttämään koska näin monet K-Citymarket yrittäjät saavat enemmän rahaa itselleen nostaen satojen tuhansien tuloja itselleen, työläisten kitkutellessa TES palkalla.

Mä taas käytän vain Citymarketeissa, koska niiden itsepalvelukassat ovat aivan huippukäteviä! S-liikkeiden automaatteja en käytä suurin surminkaan, kun ovat niin inhottavan meluisia ja epäjohdonmukaisia.

Vierailija
33/33 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän prismoissa. Ainakin täällä oulun seudulla kun tuntuu prisman kassat käyvän kurssin aiheesta ”näin teen työni mahdollisimman hitaasti”. Muissa kaupoissa en ole törmönnyt niin hitaisiin kassoihin että tarvisi mennä itsepalvelukassoille.