Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsyn ihmisten seurassa. Voiko tälle tehdä jotain?

Vierailija
01.04.2018 |

Olen nykyään koko ajan väsynyt. Enkä enää kovin hyvin viihdy muiden seurassa. Kyky ylläpitää sosiaalisia verkostoja on nykyään hyvin rajallinen. Kuormitun helposti toisten juttuja kuunnellessani.

Ihmisillä tuntuu olevan kaikenlaisia outoja kuvioita elämässään ja kummallisia ajatuksia. En ymmärrä suurinta osaa ihmisistä lainkaan ja väsyn yrittäessäni turhaan ymmärtää heitä edes jollain tasolla. Mitä tästä eteenpäin? Onko edessä loppuelämä erakkona?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene naisimisiin ja tee pari lasta niin sitten olet samalla tasolla muiden kanssa etkä koe siitä seurassaolemisesta väsymystä. 

Äläkä usko noita hölynpöly introvertti-luokitteluja, koska jokainen seksuaalisesti normaali haluaa ja on oikeutettu olemaan osa yhteisöä. 

Vierailija
22/26 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ääliö nostelee taas ikivanhoja, mutta menköön tämän kerran. Olen samanlainen. Aina ollut ujo ja ambivertti introverttiyteen selkeästi kallellaan. Mutta erittäin omituista on se, että minulla oli lapsesta aikuisuuden alkuun todella paljon kavereita. En ole ikinä ymmärtänyt tätä, koska olen tosiaan aina ollut todella ujo. Nykyään en hengaa juuri kenenkään kanssa. En jaksa. Palautuminen vie jopa PÄIVIÄ. Hengailujen jälkeen jää kaikki puheensorina päähän pyörimään ja käyn läpi asioita uudestaan ja uudestaan. Suutun sisaruksen jutuista yms., vaikka tilanne olisi ollut ohi jo tuntikausia. Sykekin nousee.

Tällä hetkellä olen koko ajan lähtösaappaissa, aikeena vaihtaa maakuntaa. Siellä alkaa jollain tasolla uusi elämä, mutta siitä huolimatta en tule jaksamaan mitään kovin tiiviitä kaveruuksia. Saan ihan tarpeeksi ihmissaastetta työpaikalta (jollaista ei juuri nyt ole, mutta haku alkaa pian.)

Mitä sitä turhaan olemaan jotain mitä ei ole ja pakottamaan itseään asioihin, joista ei nauti. Voihan sitä satunnaista seuraa hommata vaikka deittipalstoilta. Käydä välillä parilla jonkun kanssa siihen asti, että alkaa seurustelemaan, tai mitä milloinkin. En vain jotenkin osaa enää olla ihmisten kanssa, en jaksa, ei kiinnosta (yleensä.) Eikä tämä ole mitenkään huolestuttava piirre minussa, vaan olen vain luonnostani tällainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita tällä tavalla joskus kokeneita? Onko kiinnostuksesi toisten ihmisten seuraan jossain vaiheessa palannut takaisin?

Ap

On kiinnostusta olla 5% ajastani ihmisten seurassa (loput 95% haluan viettää omassa seurassani), mutta suurin osa nyisistä tuttavistani ovat sivistymättömiä ja/tai meillä on vastakkaiset arvot, joten en nauti tapaamisista useinkaan. Onneksi pidän omasta seurastani. m47

Vierailija
24/26 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jätin negatiiviset ihmiset pois elämästä elämä helpottui. 

Vierailija
25/26 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa väsymisen sijaan väsyttämään muita. Näin tein itse, kun minusta tehtiin sosiaailsesti sellainen "dumppausastia" jolle vaan papatettiin omia ongelmia ja muuta vastaavaa. Aloin vaan puhumaan omista asioistani ja kuormittamaan muita takaisin. Hyvin nopeasti yhteydenotot loppuivat. :)

Vierailija
26/26 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaa yhtä tai kahta ihmistä kerrallaan. Toki sosiaalinen piiri pienenee, mutta ei tuo poiskaan mene.