Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät ihmiset, tukkikaa suunne kun olette työkkärin/sossun/kelan luona (syyskuusta lähtien tietonne menee jakoon)

Vierailija
01.04.2018 |

Näin sitä perustuslakia kierretään: https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/04/01/luvattiin-…

"Julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annettua lakia muutettaisiin siten, että työ- ja elinkeinoviranomaisten lisäksi myös palveluntuottajat voisivat hoitaa työnhakijan palveluprosessiin liittyviä tehtäviä.

Näin lyhyesti hallitus kertoo työvoimapalvelujen yksityistämisestä, joka etenee kovaa vauhtia."

Eli työttömien haastattelut siirretään sittenkin yksityiselle taholle vaikka laki kieltää sen.

"Perustuslakivaliokunta kuitenkin totesi, että haastattelut ovat viranomaistoimintaa, jota ei voi yksityistää.

Nyt ilmeisesti voi, ainakin hallituksen mielestä."

Sipilän hallitusta ei kiinnosta perustuslaki.

"kaikki haastattelussa esille tulevat henkilökohtaisetkin asiat kirjataan yksityisen palveluntuottajan tietokantaan, ja sen lisäksi näillä palveluntuottajilla on pääsy myös viranomaisten tietokantoihin. Se sanotaan hallituksen esityksessä näin:

Palveluntuottajalla on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta työ- ja elinkeinotoimistolta, työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskukselta ja elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukselta henkilöasiakasta koskevat tiedot, jotka ovat välttämättömiä palvelun järjestämiseksi.

Haastattelu ja paljon muuta viranomaistoistoimintaa siis yksityistetään, koska tämä hallitus on luvannut jakaa kavereille julkista rahaa. Siinä ei paljon yksittäisen työttömän tietosuojakaan paina. Asialla on niin kiire, että muutokset on tarkoitus saattaa voimaan mahdollisesti jo ensi syyskuun alusta."

Eli kaikki tieto mitä olette jo kertoneet, päätyy eteenpäin. Voitte enää vaikuttaa mitä sanotte tulevaisuudessa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuka tahansa nyt voi perustaa jonkun "Teuvon työttömien tuuppaus"-firman ja saa käsiinsä näistä kaikki arkaluontoisimmatkin tiedot. Hienoa.

Vierailija
2/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kuka tahansa nyt voi perustaa jonkun "Teuvon työttömien tuuppaus"-firman ja saa käsiinsä näistä kaikki arkaluontoisimmatkin tiedot. Hienoa.

Ikävä kyllä, juuri näin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään eniten että soten myötä myös terveystiedot sairaalasta päätyvät jakoon, kelalla kun on jo nyt minun sairauslomalappuni. Sotesotku johtaa takuulla siihen että joku ulkopuolinen näkee kaiken.

Ap

Vierailija
4/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän rehellisellä ole mitään salattavaa.

Vierailija
5/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarantuuko tässä kansalaisen oikeusturva ja perustuslailliset oikeudet?

Vierailija
6/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni jakaa itsestään tietoa netissä vapaaehtoisesti niin että miten se poikkeaa tästä?

Vierailija
7/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, kun nykyään ei mikään ole yksityistä. Ja tietojen levitys voidaan tehdä tehokkaasti netissä vs. entisajan lentolehtisillä. Ja tietoja ei saa pois tai muutettua. Yksityisyydensuojaa ei enää ole.

Vierailija
8/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni jakaa itsestään tietoa netissä vapaaehtoisesti niin että miten se poikkeaa tästä?

Ainakin sillä, että saa itse valita mitä julkaisee.

Vierailija
9/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarantuuko tässä kansalaisen oikeusturva ja perustuslailliset oikeudet?

Takuulla.

Ap

Vierailija
10/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim terveysaseman tukityöllistetty vahtimestari saattoi lukea silputtavaksi tarkoitettuja potilastietoja. Siis kuka tahansa voi päästä toisen tietoihin.

Vierailija
11/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kirjainta: GDPR

Astuu siirtymäajan jälkeen "oikeasti" voimaan 25.5.2018

Pistää kuseen yhden sun toisen rekisterinpitäjän, jos ei ole hommat kunnossa.

Elekeepä nyt panikoiko :)

Vierailija
12/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tästä systeemistä jotenkin eroon, vai kuuluuko se kansalaisvelvollisuuksiin? Oikeuksiahan ei enää olekaan.

Vierailija
13/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani yrittäjät odottavat kyllä tosiaan sitä hetkeä että voivat työttömiä työllistäviä yrityksiä. Heti kun palkkatuen siitä työttömästä saa myös välitysfirmalle, niin putiikki pystyyn. Se on kuulemma semmoinen bisnes että rahaa sataa syliin suoraan valtion tuutista.

Vierailija
14/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi aina valita rikollisuuden tulojen hankkimiseksi.

Vierailija
15/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani yrittäjät odottavat kyllä tosiaan sitä hetkeä että voivat työttömiä työllistäviä yrityksiä. Heti kun palkkatuen siitä työttömästä saa myös välitysfirmalle, niin putiikki pystyyn. Se on kuulemma semmoinen bisnes että rahaa sataa syliin suoraan valtion tuutista.

:(

Ap

Vierailija
16/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi aina valita rikollisuuden tulojen hankkimiseksi.

Siihen se pikkuhiljaa johtaa. Kun ihminen ajetaan tarpeeksi nurkkaan, voi tulla rumaa jälkeä.

Ap

Vierailija
17/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä kirjainta: GDPR

Astuu siirtymäajan jälkeen "oikeasti" voimaan 25.5.2018

Pistää kuseen yhden sun toisen rekisterinpitäjän, jos ei ole hommat kunnossa.

Elekeepä nyt panikoiko :)

joku antoi mulle vieläpä alapeukun =) Ihan sama, se mitä kirjoitin on kuitenkin totta ja ei ole kenenkään tämänkään palstan mamman päätettävissä joten kippis :D

Vierailija
18/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii. Yksityisiä firmoja on paljon helpompi uhkailla kuin julkisia virastoja, odotan jo innolla sitä hetkeä kun pääsen "juttusille".

Vierailija
19/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurut UP

Vierailija
20/32 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi näin:

- minä en ole salassapitovelvollinen omien tietojeni suhteen. saan levitellä ne kenelle haluan. kenelle MINÄ haluan. minulla on itsemääräämisoikeus sen suhteen, mitä tietojani kerron kenelle

- terveyskeskuksen Kyllikki on salassapitovelvollinen minun tietojeni suhteen. hän ei saa niitä levitellä kenelle HÄN haluaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi