Onko se niin v*tun vaikeaa kaupassa laittaa se kapula niiden ostosten taakse liukuhihnalla?
Kommentit (51)
En minä halua mihinkään saastaiseen kapulaan koskea, tiedä vaikka saisi noron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista kauppareissua, mikä menisi täysin putkeen.
Kapulaa ei useimmiten tosiaankaan viitsitä laittaa (paskat mitään unohdu, kuten joku oli mieltä), takana oleva joko tökkii kärryillä persuksiin tai latelee omia ostoksiaan sekaan, kun on muka niin jumalaton kiire.
Siihen väliin työntyy joku ääliö kyselemään, josko pääsis ohittamaan, kun on "vain tämä kahvipaketti"! Oma lukunsa ovat sitten "Kun heh, heh, juu, mulla onkin nyt kaikki kolikot kerätty piirongin pohjalta ja ajattelin, että näin pyhäruuhkassa olis kiva saada tuo possukin tyhjäksi, heh, heh"-minäminät. Jos jono kuitenkin etenee sujuvasti, on aivan varma, että jostain koodi puuttuu jne. jolloin odotat hälinässä kiltisti kassan soitellessa osastolta toiselle.
Vähintään se yksi kuriton kakara tietenkin paskaisine kumppareineen änkää itsensä juuri siihen eteesi laarin reunalle roikkumaan, niin että joudut anelemaan, josko saisit tavarasi kerättyä kassiin. Pääset lähtemään, jihuu, mutta eiköhän tielläsi peruuttele kärryineen edestakaisin muutama h-moilanen ulko-ovi hukassa. Peliautomaatilla öhöttää viimeisiä eläkeropojaan törsäämässä addiktoitunut Pena kärry poikittain ja iso ahteri työnnettynä kulkuväylälle.
Parkkipaikalla huomaatkin, kuinka autosi ovi on naarmutettu, eli se siitä. (Kuten meille 2 krt tapahtunut).
Voi voi nyyh nyyh on sun elämä yhtä kärsimystä. Ehdotan että perustat oman kaupan, jossa ei käy kukaan muu kuin sinä. Sitten varmaan tappelisit itseksesi, huoh.
Nyyyyh, nyyh, huoh, aaargh, uuuh, nyyh, voi kyynel, popparit esiin, huoh, öööö, öööö (ja muut typerät palstakliseet), ehdotan, että otat asiat hieman löysäpipoisemmin ja huumorilla. Mua ainakin ketuttaa, kun näen lommoisen auton oven. Muut asiat erikseen.
Joo tää vi**ttaa. Yks pyysi anteeksi kun oli unohtanut laittaa kapulan, mutta pari muuta viimeaikoina on ihan omaa ylimielisyyttään jättänyt laittamatta. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä oli kysely, että kenen kuuluu laittaa kapula. 60% oli sitä mieltä, että takana jonossa oleva laittaa sen ennen omia ostoksiaan.
Luku oli kyllä 15%. 83% laittaa omien ostostensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä oli kysely, että kenen kuuluu laittaa kapula. 60% oli sitä mieltä, että takana jonossa oleva laittaa sen ennen omia ostoksiaan.
Luku oli kyllä 15%. 83% laittaa omien ostostensa perään.
Linkki vielä https://www.is.fi/perhe/art-2000001262274.html
Itsehän teen kerran viikossa ostokseni automarketissa jossa käytän ITSEPALVELUKASSAA!
Suosittelen.
Viinakset ostan samalla reisulla viereisestä Alkosta. Helppoa, nopeaa ja kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Tosi usein ne kapulat tai vain yksi kapula ovat siellä kassan läheisyydessä, koska kassa ei viitsi tai ehdi työntää niitä peremmälle. Vaatisi siis, että lähtee koikkelehtimaan edessä olevan eteen tai heittäytyy pitkälleen hihnalle. Itse olen vain pyytänyt edellä olevaa kapulan laittamatonta, että jos voisi ystävällisesti ojentaa kapulan minulle. Voin sitten ihan itse laittaa sen hihnalle kyllä.
Niin en muuten laita silloin kapulaa, jos takana ei näy olevan ketään. Jos jonossa on muitakin niin yleensä siinä käy niin että laitan kapulan sekä ostosten eteen ja taakse.
Sellainen ihminen jolle on mahdotonta huomioida toisia ihmisiä, on aivokapasiteetiltään heikompi. Eli vähälahjaisempi.
Itse laitan kapulan aina omien ostosteni perään, mutta ei minulle ole vaivaa laittaa kapulaa väliin, jos edellinen on sen jättänyt laittamatta. Eipä ole edes tullut mieleenkään, että siitäkin pitäisi mielensä pahoittaa.
Laitan jos perässäni on joku. Menen joko pakkaamaan ostoksiani tai päivystävän maksupäätteen vieressä, en palaa kapuloiden luokse jos näen jonkun tulevan hihnalle.
Kyllähän niitä ajattelemattomia moukkia Suomenmaahan mahtuu. Heti perässä hyvnänä kakkosena ne takanani jonossa olevat koripinon omijat, vaikka vielä tyhjennän omaa koriani hihnalle. Hitto mitä pällejä, oikeesti, mikä vika voi olla päässä ettei ymmärrä ajatella mitään muuta kuin itseä?
Vierailija kirjoitti:
Näköjään on kun kerran et itse sitä voi tehdä.
Samaa mietin minäkin. Jos asia vaivaa niin eikö sen kapulan voi laittaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä ajattelemattomia moukkia Suomenmaahan mahtuu. Heti perässä hyvnänä kakkosena ne takanani jonossa olevat koripinon omijat, vaikka vielä tyhjennän omaa koriani hihnalle. Hitto mitä pällejä, oikeesti, mikä vika voi olla päässä ettei ymmärrä ajatella mitään muuta kuin itseä?
Etkä voi avata suutasi tai vaikka sitten mykkänä heilutella sitä koriasi siinä pinon päällä?
Aloin joskus lappaa omia ostoksia ihan pokalla naamalla suoraan jonkun toisen ostoksien jatkoksi, kun ei laittanut sitä kapulaa ja muutenkin toimi pirun hitaasti ruuhkassa. :-) musta kuuluu hyviin tapoihin laittaa se kapula, sitä vartenhan se on että ostokset pysyy erillään ja seuraava voi alkaa lastaamaan omiaan kun tietää paljon on tilaa jäljellä hihnalla.
Nää jotka ei laita sitä kapulaa on myös niitä, jotka ei vedä vessaa jälkeensä, tai ei siivoa syntyneitä paskaskraiduja...
Ei se mua haittaa. Ostakoot vähän ylimäärästä, jos haluaa eli laitan tavarani silti hihnalle (jätän kyllä väliä).
Toinen ärsyttävä tapa on erityisesti pariskunnilla/nuorisoporukoilla. Kun on omat tuotteet ladottu hihnalle, jäädään seisomaan kylki kiinni kassassa tyhjän hihnan kohdalle niin että seuraava saa ladottua tavaransa vasta kun hihna on jo melkein tyhjä. Itse pyrin aina ottamaan sen verran hajurakoa hihnaan että seuraava saa ladottua tavaransa heti asettamani kapulan perään. Paras oli kerran eläkeläispariskunta jossa rouva meni edellä latoen tavaroita, mies työnsi perässä kärryjä. Luulin miestä maksajaksi, mutta hän vain vilautti bonuskorttia ja rouva maksoi. Koko sen ajan rouvan, kärryn ja miehen varaama hihnatila oli blokattuna pois käytöstä. Huvittavinta että rouva myös pakkasi tavarat ja kantoi ne autolle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä huomaa, että Suomessa asiat on hyvin:
Kun porukka väkisellä keksii kriisiä vaikka kaupan välikapulasta.
Hmmm. Kapulakriisi.