Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon yksinhuoltajan pitäisi tienata, että tulisi Suomessa toimeen edes kohtuullisesti?

Vierailija
01.04.2018 |

Toisen ketjun innoittamana pohdin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 e/kk netto. Ei elareita, ainoa yh-tuki korotus lapsilisään.

Vierailija
2/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketjuhan täyttyy nopeasti kommenteista, että ei yksinhuoltajan tarvitse tienata yhtään mitään, kun kela maksaa kaiken.

Mun bruttopalkkatulot on 65 000€ vuodessa. Kyllä mä pärjään kohtuullisesti, mutta jos joku kuvittelee, että noilla tuloilla mulla on millä mässätä, kyllähän se pahasti erehtyy.

Lapsilisät yh-korotuksella saan kelalta. Lasten isä on niin paljon pienituloisempi, että en ole mitään elatusmaksuja viitsinyt pyydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tässä vaikuttaa yhtä lailla kuin kahden tienaajan perheissäkin se, missä asuu ja mitä muita kuluja on, sekä montako on lapsia.

Tuleeko 1800 nettona tienaavat oikeasti mielestään kohtuullisesti toimeen? Jos asumiskulut vie tuosta esim. 1000 e, vain 800 jää muuhun elämiseen. Riittääkö se muka?

Vierailija
4/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kuukaudessa 3500e tilille. Elän yhden lapsen kanssa mielestäni melko yltäkylläisesti: lapsi voi harrastaa mitä haluaa, matkustamme useita kertoja vuodessa, ruokakaupassa ei kauheesti tarvitse katsoa mitä ostaa, asunto mukava 3h+k idyllisellä alueella suuren kaupungin keskustan lähellä...

Vierailija
5/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tässä vaikuttaa yhtä lailla kuin kahden tienaajan perheissäkin se, missä asuu ja mitä muita kuluja on, sekä montako on lapsia.

Tuleeko 1800 nettona tienaavat oikeasti mielestään kohtuullisesti toimeen? Jos asumiskulut vie tuosta esim. 1000 e, vain 800 jää muuhun elämiseen. Riittääkö se muka?

Hyvin moni tienaa nettona 1800€/kk, pakko sillä on vain tulla toimeen. Meillä ei ole kalliita harrastuksia, eikä ostella kallista elektroniikkaa. Vaatteisiin, ruokaan ym. menee tuo raha.

Vierailija
6/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisesti pärjääminen on minusta eri asia kuin se, että pärjää joten kuten, kun säästää kaikessa. Millaiset tulot tarvitaan, ettei tarvitse koko ajan murehtia rahasta?

Niin, ja Yh:n tuloihin laskisi myös elarit ja lapsilisät.

Vierailija
7/7 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuli hyvin toimeen 1500 brutto palkalla.Kasvatti minut ja siskon.