Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joistain ihmisistä tulee älyttömän tarkkoja yksityisyydestään?

Vierailija
31.03.2018 |

Ettei voi kertoa oikein mitään itsestään. Ei kerro missä kävi, mitä teki tai kenen kanssa. Eihän asiat muille kuulu. Ei ole laitonta olla tosi yksityinen. Mutta aiheuttaa se eriskummallisia tilanteita.
- Mitä teit viikonloppuna, oliko jotain erityistä?
- Oli
- Ai mitä?
- Ei mitään.
Ja hiljaisuus.

Olisihan se nyt ihan kamalaa kertoa jotain itsestään. Miksi joistain tulee niin yksityisiä, ettei voi antaa itsestä mitään.

Eivät ole edes mitenkään mielenkiintoisia ihmisiä nämä. Sitten kuin joskus jotain paljastavat, niin ihmetyttää, että mitä niin ihmeellistä salattavaa he kuvittelevat siinä olevan, että kävi viikonloppuna mummilla Jyväskylässä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  sä  et ole niille niin tärkeä ihminen että katsoisivat aiheelliseksi avautua sulle. Älä utele.

Vierailija
2/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ajattelen ettei ketään kiinnosta mitä olen tehnyt. Joskus on ihan tarpeen antaa itsestään hajuton ja mauton kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on kyllästyneet meheviä juoruja kyttääviin ämmiin

Vierailija
4/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sulle kuulu miksi olen yksityinen ihminen.

Vierailija
5/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. En kerro omista asioistani, jos

-toinen ei ole aidosti läsnä ja vaihtaa pian puheenaiheen itseensä

-toinen juoruaa minun jutut pitkin kyliä

Vierailija
6/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu luontevalta kertoa puoli tutuille esim. työkavereille omasta elämästäni. Ystäville ja perheelle puhun kyllä avoimesti mutta käy vituttaa jos joku yrittä minun elämästä udella. Pystyn keskustella kyllä muista asioista luontevasti en ole mitenkään sosiaalisesti jälkeen jäänyt.

Vierailija
7/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaistoaa että se vaivaa sua. Tai sitten et ite osaa olla sellainen että sulle mitään tekis mieli kertoa.

Vierailija
8/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos mä sanon ei mtn, se usein tarkoittaa, etten oo tehnyt mtn, en näe jakamisen arvoiseksi kertoa olleeni kuumessa/käyneeni kaupassa/tehneeni ruokaa/tilanneeni housut, kauppa lähetti väärät, tilasin uudet, joudun palauttamaan/veli kävi kylässä. :D Tai sit just en näe syytä myöskään just tommoselle tyypille avautua yhtään mistään. Eli, mitä tekemiseni hänelle kuuluvat, ei olla läheisiä.

Vierailija
9/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei luota sinuun enää, ei koe sinua lojaaliksi, ei huvita kertoa. On tehnyt jotain, mitä ei halua kertoa, mutta ei osaa valehdellakaan. On siis hiljaa.

Vierailija
10/66 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim SPR piilottelee johdon palkka-asiat, ei tee niitä julkisiksi

Siksi kysynkin että kannattaako ihmisen olla avoin sellaisten kanssa jotka itse eivät ole avoimia? kuten SPR ei ole avoin

Vierailija
11/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne on kyllästyneet meheviä juoruja kyttääviin ämmiin

HAHA! Näin juuri.

Vierailija
12/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin valitsen hyvin tarkkaan, kenelle avauduin tekemisistäni.

Kaikenmaailman juoruämmille tai muille ketkä käyttävät sanomaani minua vastaan, en kerro mitään.

Vierailija
13/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos kuvitellaan vaikka, että viikonloppuna hänen veljensä oli just yrittänyt tappaa itsensä ja heidän äitinsä oli tämän tiedon saatuaan meinannut ryypätä itsensä hengiltä? Ei ehkä halua kertoa tuota stooria ihan jokaiselle kysyjälle... Sanoo sitten vain ympäripyöreästi, että "oli, olin äidillä käymässä Jyväskylässä". Kuulostaa ehkä siltä, että mitäs ihmeellistä tuossa nyt sit oli, mut saattoi olla paljonkin ihmeellistä. Niin ihmeellistä, että hän ei ole valmis sitä jakamaan etkä sinä välttämättä kuulemaan. Millainen olo sinulle jäisi, jos hän olisi ykskaks alkanut avautumaan tuollaisista? Olisitko pelästynyt? Olisitko edes jaksanut kuunnella?

Vierailija
14/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin tarkka yksityisyydestäni. Ihmiset tulevat kateellisiksi todella pienestä. Työympäristössäni on sellaisia useampia, joten yleensä olen aivan hiljaa, kun minulta kysytään mitä tein, missä olin yms. Huomaavat ehkä jostain päivittäisestä puheestani, kun vahingossa tulen sanoneeksi, että Tokiossa tämä oli aivan erilaista tai instagram päivityksestä, että olen ollut toisella puolen maapalloa.

- Olet varmaan niitä tyyppejä, joita pyrin välttelemään. - Kateellisia, juoruilevia ihmisiä.

Vierailija
15/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aloittajan tapana on udella puoliväkisin jotain juoruttavaa ihmisiltä ja sitten juoruta se jokaiselle ohikulkijalle. Tuommoinen on aivan järjettömän rasittava tapa mutta työkaverille ei voi aivan suoraan sanoakaan että suksis nyt kuuseen utelemasta kun sen kanssa on tehtävä töitä jälkeenpäinkin. Lisäksi tuommoisen juoruajan kun suututat niin se rupeaa keksimään juttuja omasta päästään. 

Vierailija
16/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin avautuu kenelle haluaa. Yksityisyys on nimensä mukaan yksityisyys. En ymmärrä miks edes asiasta edes kyselet kun kuitenkin tunnut ymmärtävän sen. Mitä jos miettisit sen sijaan sitä että miksi sinulle ei haluta kertoa? Ehkä tämä postaus on juuri se syy. Etenkin kun juuri itse haukuit nämä henkilöt tylsiksi. Jos tiedät että heidän juttunsa todennäköisesti eivät ole sinusta niin mielenkiintoisia, niin miksi sinua edes kiinnostaa?

Vierailija
17/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin tarkka yksityisyydestäni. Ihmiset tulevat kateellisiksi todella pienestä.

Tätä ahattelua on todella vaikea tajuta ainakin, jos asuu Helsingissä. Tai isommassa kaupungissa. Kateuden pelko on selloinen minäkeskeisyyden ja pahantahtoisen egoismin muoto, ettei sitä tajua, ellei asu jossakin korvessa. Luojan kiitos en asu enää.

Vierailija
18/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aloittajan tapana on udella puoliväkisin jotain juoruttavaa ihmisiltä ja sitten juoruta se jokaiselle

Usko tai älä, mutta kyseessä voi olla ihan normaali ystävällinen keskustelun yritys. Voi myös olla, että sinun asiasi eivät ole niin mielenkiintoisia, että niistä kannattaisi juoruta kenellekään edellä mainitun ystävällisen keskustelun jälkeen.

Meillä on töissä yksi henkilö, joka on suorastaan vihamielinen muiden keskusteluyrityksiä kohtaan. Se on ihan ok, hän saa olla ihan rauhassa. Samalla hän kuitenkin kävi valittamassa pomolle, että muut syrjivät häntä. Eh...

Vierailija
19/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia sinä kyselet muiden ihmisten viikonlopusta? Mitä se sinulle kuuluu? Minua ainakaan ei voisi vähempää kiinnostaa toisten ihmisten asiat. Jos nyt haluaa välttämättä jotain smalltalkia harrastaa, voi sen tehdä jostain yleisistä aiheista. On se vaan ihmeellistä , miten joillekin on niin mahdottoman vaikeaa joissain tilanteissa pitää suunsa kiinni, vaikkei mitään tarvetta olisi puhua tyhjänpäiväisiä.

Vierailija
20/66 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aloittajan tapana on udella puoliväkisin jotain juoruttavaa ihmisiltä ja sitten juoruta se jokaiselle

Usko tai älä, mutta kyseessä voi olla ihan normaali ystävällinen keskustelun yritys. Voi myös olla, että sinun asiasi eivät ole niin mielenkiintoisia, että niistä kannattaisi juoruta kenellekään edellä mainitun ystävällisen keskustelun jälkeen.

Meillä on töissä yksi henkilö, joka on suorastaan vihamielinen muiden keskusteluyrityksiä kohtaan. Se on ihan ok, hän saa olla ihan rauhassa. Samalla hän kuitenkin kävi valittamassa pomolle, että muut syrjivät häntä. Eh...

Eli jos joku ei halua avautua asioistaan teille, suljette hänet pois myös asiallisista keskusteluista ja asioista, jotka pitäisi olla kaikille työntekijöille tietona. Kuulostaa tosi mukavalta työyhteisöltä. Not.