Keskeytetty yhdyntä "toimii" ehkäisykeinona - olenkohan hedelmätön?
"Ehkäisimme" käyttäen keskeytettyä yhdyntää eksäni kanssa noin vuoden, syistä että vauva olisi ollut ihan ok. En tullut ikinä raskaaksi. Milläköhän todennäköisyydellä jommalla kummalla oli vaikeuksia hedelmällisyyden suhteen? Toimiiko teillä tämä "ehkäisy"?
Kommentit (35)
Älä luota tuuriin jos et ole valmis raskautumaan.
Ei välttämättä kerro hedelmällisyydestänne mitään, jos siis ihan oikeasti keskeytitte yhdynnät ennen siemensyöksyä. Ja vaikka olisi käynyt muutama vahinkokin, niin siltikään se ei vielä paljoa kerro. Usein terveillä ja hedelmällisillä ihmisillä vauvan alkuun saaminen saattaa kestää kuukausia vaikkei mitään vikaa hedelmällisyydestä löytyisi. Todellisuutta te ette siis voi tietää ennen kuin kokeilette kunnolla.
Meilläki toimi. Kerran päästettiin romut torveen ihan vaan jos vauva tulis ja nyt on 5 viikkonen vauva sylissä. Samaa mietin silloin että onkohan tässä hedelmällinen ku ei oo vahinkoa käyny
Mullakin on toiminut, kanssa mietin, että jossain varmaan vika, koska noihan pettää aina ennemmin tai myöhemmin, meillä toimi, ei mtn ongelmaa.
Ollaan käytetty keskeytettävä yhdyntää kuuden vuoden ajan ehkäisynä. Olen tullut suunnitellusti raskaaksi kaksi kertaa ensimmäisellä kierrolla. Eli olen erittäinkin helposti raskautuvaa sorttia, jolla keskeytetty on toiminut ja toimii hyvin ehkäisynä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ei ollut muuta vaihtoehtoa. Esimerkiksi äidilläni ei koskaan ollut muuta ehkäisyä. Lapsia on silti vain kolme suunnitellusti hankittua.
Minkähän ikäinen itse mahdat olla? Kortsujakin on ollu jo iät-ajat.
Kyllä se toimii jos mies osaa asiansa.
Käytettiin 4vuotta tuota ehkäisyä. Sit päätettiin yrittää ja nyt rv17. Toimii jos mies osaa homman
Vierailija kirjoitti:
Ollaan käytetty keskeytettävä yhdyntää kuuden vuoden ajan ehkäisynä. Olen tullut suunnitellusti raskaaksi kaksi kertaa ensimmäisellä kierrolla. Eli olen erittäinkin helposti raskautuvaa sorttia, jolla keskeytetty on toiminut ja toimii hyvin ehkäisynä.
Täällä yksi jolla täysin sama kokemus, 2 suunniteltua raskautta 10 vuoden aikana, ja keskeytetty ollut ainoana ehkäisynä aina.
No nämä vastaukset antaa toivoa, kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Ennen ei ollut muuta vaihtoehtoa. Esimerkiksi äidilläni ei koskaan ollut muuta ehkäisyä. Lapsia on silti vain kolme suunnitellusti hankittua.
Samaa luotettavaa keinoa käyttäen meitä lapsia on 11.
Mäkin nuorena jo ajattelin olevani hedelmätön kun yhdessä parisuhteessa tuo ehkäisykeino toimi. Sitten vähän myöhemmin toisessa suhteessa kerran lipsahti sisälle asti ja lapsi tuli (ja sai tullakin). Nyt ehkäisen kierukalla ettei kiihkon keskellä tule tehtyä häriköityjä päätöksiä.
Täällä myös yksi jonka suhteessa 5v keskeytetyllä menty. Sitten kun homma viety loppuun asti niin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. :)
Kaks vai kolme vuotta ehkäisyä keskeytetyllä, sit ekasta kierrosta raskauduin kun annettiin vauvalle lupa tulla, ja oli muuten vielä tosi "kuiva" kuukausi koulustressien takia. Nyt meneillään kolmas raskaus, edellinen meni valitettavasti kesken mutta tosiaan helposti olen aina raskautunut vaikka vielä imetänkin esikoista (mikä toisilla estää ovuloinnin).
No toimii jos mies osaa homman ja vakikuvio. Raskauduin ensimmäisestä keskeytyksettömästä, hormonaalinen ehkäisy ei sopinut eikä 15 vuotta vanha parisuhde kaivannut kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen itse mahdat olla? Kortsujakin on ollu jo iät-ajat.
Yli 50. Vanhemmat olisivat yli 80, jos olisivat elossa.
Meillä on ollut käytössä jo kuusi vuotta ilman vahinkoraskautta. En kuitenkaan väitä, että olisi kaikille toimiva keino ehkäistä.
Kyllä se toimiikin ehkäisynä sikäli että laskee aivan huomattavasti raskauden riskiä. Ja yksi vuosi yrittämistä on se aika, jona hedelmällisen parin voisi odottaa tulevan raskaaksi. Joten ei tässä ole vielä mitään syytä mihinkään erityiseen huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut käytössä jo kuusi vuotta ilman vahinkoraskautta. En kuitenkaan väitä, että olisi kaikille toimiva keino ehkäistä.
Luitkohan edes aloitusviestin? Tai edes otsikon?