Keskeytetty yhdyntä "toimii" ehkäisykeinona - olenkohan hedelmätön?
"Ehkäisimme" käyttäen keskeytettyä yhdyntää eksäni kanssa noin vuoden, syistä että vauva olisi ollut ihan ok. En tullut ikinä raskaaksi. Milläköhän todennäköisyydellä jommalla kummalla oli vaikeuksia hedelmällisyyden suhteen? Toimiiko teillä tämä "ehkäisy"?
Kommentit (35)
15 vuotta keskeytettyä yhdyntää, kaksi suunniteltua lasta jotka molemmat tärppäsivät kahden kuukauden sisällä yrityksen aloittamisesta. Toimii, jos mies osaa hommansa ja oikeasti malttaa vetää ajoissa ulos.
Luultavasti.
Me käytettiin kondomia ja varmoja päiviä.
Kun olin 39, löytyi kunnon endo. Se leikattiin. Sen jälkeen lopetettiin ehkäisy, eikä raskautta tullut.
Seuraavassa elämässä varmistan hedelmällisyyden, ettei turhaan haaskaa rahaa kortsuihin.
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta keskeytettyä yhdyntää, kaksi suunniteltua lasta jotka molemmat tärppäsivät kahden kuukauden sisällä yrityksen aloittamisesta. Toimii, jos mies osaa hommansa ja oikeasti malttaa vetää ajoissa ulos.
Eli menetätte parhaan nautinnon?
Minulla on keskeytetty yhdyntä toiminut aina kun on pitänytkin (vuosia yhteensä) ja kun olen halunnut lapsia, niin käytännössä ekasta ovulaatiosta ilman keskeytettyä niitä on tullut. Keskimmäinen vaati 4 kk yrityksen, mutta sillon ei laskettu kiertoa mitenkään. Välillä olen syönyt ehkäisy- ja minipillereitä, nekin ovat toimineet.
Takana 13v parisuhde ja keskeytetty yhdyntä ainoa ehkäisykeino, ei raskauksia tänä aikana. Muutaman kerran vuodessa sisään ”varmoina päivinä”. Kummallakin lapset tehtynä ennen tätä suhdetta. Toimii ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sisään laukeaminen naiselle miltään tunnu. Joutuu vaan kestämään kuvottavat vaikutukset.
Mietin ihan samaa nuorempana, kun toimi silloisessa parisuhteessa yli viisi vuotta. Olin tosiaan aika varma, että mussa on jotain vikaa, enkä pysty saamaan lapsia. No, seuraavassa parisuhteessa tulin raskaaksi muutamassa kuukaudessa, kun jätettiin kortsut pois (eikä tietenkään keskeytetty).
Nyt kun lapsiluku on täynnä, ja kuopus vielä ihan pieni, niin en tokikaan uskaltaisi luottaa moiseen. Mutta jos raskaus ei olisi katastrofi, ja tuon hoitaa kunnolla (ei koskaan tehty niin, että mies viime hetkellä veti ulos, vaan hyvissä ajoin, ja viimeisteltiin suuseksillä tms.), niin kyllä se näköjään voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sisään laukeaminen naiselle miltään tunnu. Joutuu vaan kestämään kuvottavat vaikutukset.
Jos ei tunnu, niin olet jäänyt paljosta paitsi.
Vai onko miehelläsi prinssinakki?
Ensimmäisestä kierrosta olen minäkin tullut raskaaksi kun haluttiin saada vauva. Ennen ja jälkeen raskauden käytetty keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona yhteensä jo viitisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pari vuotta sitten etsin pubmedistä tietoa ja löysin useita artikkeleita jossa todettiin, että touhutipoissa ei ollut pääsääntöisesti siittiöitä. Mutta joillain hyvin harvoilla (tyyliin muutama sadasta) oli. Touhutipat tulee eri paikasta kun siittiöt, ja siemenneste on touhutippanesteen ja siittiöiden sekoitus, joka tulee vasta siemensyöksyssä..
Siis ihan oikeesti. Meinasin pudota tuolilta kun jouduin takavuosina vääntämään rautalangasta akateemiselle 30-vuotiaalle naiselle ettei siemenneste todellakaan tule kiveksistä eikä tämä meinannut uskoa millään. Kuvittelin silloin että se on ainoa laatuaan mutta av-mammat kuuluvat selvästi samaan joukkoon.
Ainoastaan pari prosenttia siemennesteestä on lisäkiveksiin varastoituneita siittiöitä jotka kulkevat siemenjohtimia pitkin virtsaputkeen. Matkalla niihin sekoittuu etu- ja varsinkin rakkularauhasessa muodostuva neste joka siis muodostaa käytännössä koko tilavuuden.
Se mitä kutsutte "touhutipoiksi" eli peniksestä kiihottuneena valuva neste on peräisin noista rauhasista mutta mikään ei estä siemenjohtimista tulevia siittiöitä sekoittumasta mukaan jo ennen orgasmia. Siittiöitä voi olla vaikka virtsankin joukossa.
Ei kerro hedelmällisyydestä :) itse käytin samaa menetelmää useammankin vuoden, lapsi olisi ollut tervetullut muttei vielä "välttämätön". Myöhemmin kun lopetimme ehkäisyn, sain kolme lasta ilman ongelmia.
Me käytettiin yli 2 vuotta. Pelkäsin samaa. Joulukuussa ”jätettiin tämä ehkäisy pois” ja tokasta kierrosta raskaus ”yrittämättä” sen kummemmin.
Ihan turhaan huolehdit ap. Kuten täällä jo moni muukin kommentoinut, mekin käytimme jossain vaiheessa pitkään keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona eikä koskaan käynyt vahinkoa. Raskaaksi tulin lähes heti kun ryhdyttiin oikeasti yrittämään, vaikka ikääkin oli jo siinä vaiheessa sen verran että oltiin varauduttu pitempäänkin yrittämiseen. Joten et todellakaan voi tuolla perusteella päätellä hedelmällisyydestäsi yhtään mitään. :)
Mullakin toimi parisuhteessa keskeytetty yhdyntä aina. Sitten kun toivoimme jälkikasvua, onnistui 1. tai 2. kierrossa ja olin yli kolmekymppinen.
Joskus pari vuotta sitten etsin pubmedistä tietoa ja löysin useita artikkeleita jossa todettiin, että touhutipoissa ei ollut pääsääntöisesti siittiöitä. Mutta joillain hyvin harvoilla (tyyliin muutama sadasta) oli. Touhutipat tulee eri paikasta kun siittiöt, ja siemenneste on touhutippanesteen ja siittiöiden sekoitus, joka tulee vasta siemensyöksyssä.
Mutta, poikkeus siis vahvistaa säännön.