Yhteiskunnan pitää taata kaikille työpaikka..
Kirjoitti joku äsken ja sitten juu know..
Mutta mitä sä sekoilet?
Kuka sulle on opettanut, että yhteiskunnalla on tällainen velvollisuus?. Ei ole eikä kuulukaan olla. Aikuiset ihmiset on itse vastuussa elämästään.
Ei edes mitään yhteiskuntaa tossa mielessä ole olemassakaan. Yhteiskuntahan on me itse. Sanot siis, että meidän (yhteiskunnan) on taattava meille työpaikat. !?
Jotenkin vajaamielinen väite!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
No ainakin itse olen sitä mieltä että jos koko ajan vain v*ttu länkytetään kuinka pitää mennä töihin, pitää mennä töihin, niin tarjotkoot sitten myös helvetti soikoon MAHDOLLISUUKSIA mennä niihin v*tun töihin!
Ei voi vain vaatia, vaatia ja vaatia, jos ei samalla varmista että todella on MAHDOLLISUUS vastata vaatimuksiin!
Nyt sellaista tilannetta ei ole -- on vain tarpeetonta leukojen louskutusta töissä olevien taholta.
Älä kälätä. Työpaikan saat kun perustat itsellesi sellaisen eli alat yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin itse olen sitä mieltä että jos koko ajan vain v*ttu länkytetään kuinka pitää mennä töihin, pitää mennä töihin, niin tarjotkoot sitten myös helvetti soikoon MAHDOLLISUUKSIA mennä niihin v*tun töihin!
Ei voi vain vaatia, vaatia ja vaatia, jos ei samalla varmista että todella on MAHDOLLISUUS vastata vaatimuksiin!
Nyt sellaista tilannetta ei ole -- on vain tarpeetonta leukojen louskutusta töissä olevien taholta.
Älä kälätä. Työpaikan saat kun perustat itsellesi sellaisen eli alat yrittäjäksi.
Tietenkin. Vielä kun olisi maksavia asiakkaita. Niistä on pula tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä jos jäisin työttömäksi, lähtisin mielelläni arkisin tekemään samaa vapaaehtoistyötä, mitä nyt käyn satunnaisesti tekemässä viikonloppuisin. Mutta pelkän työmarkkinatuen varassa ilman lomia se olisi liian raskasta päivästä toiseen. Jotkut sitä kuitenkin tekevät ja silti hallitus moittii heitä koko ajan. En halua hallitukseen tuon takia.
Tarkoitin siis yhdistyksen hallitusta, en Suomen hallitusta. Vaikka haukkuvat hekin
Palkan maksajalla on oikeus saada saajalta vähintään sen palkan suuruinen työpanos. Jos työpanos on nolla, niin miksi palkan pitäisi olla suurempi kuin nolla? Sama homma pätee täysin myös työttömyys- yms korvauksissa.
Jos kukaan ei tarjoa työpaikkaa, työpaikka pitää jotenkin luoda itse. Ei sitä yritystä kukaan anna sille pienyrittäjälle. He ovat luoneet sen itse tyhjästä omalla ideallaan ja omalla työllään.
Tällä hetkellä työpaikkojakin on tarjolla joka toiselle työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on yhtä typerää sanoa, että pitää tukea yrityksiä, koska he työllistävät ihmisiä. Ihan kuin yritykset jotain hyvää hyvyyttään työllistäisivät. Yhteisöveroa alennettiin ja se meni suoraa osinkoihin, investointien ja työllistämisen sijasta.
Yrityksillä ei ole mitään vastuuta työllistää yhtään ketään, se ei ole syy, miksi ne ovat olemassa. Jos ne voivat pyörittää toimintaansa ilman yhtäkään palkollista, ne tekevät niin. Joten lopettakaamme se yritysten hyysääminen.
En vastusta.
-Ap
Mutta, miksi tää aina kuivuu siihen, että mä kerron, että me ollaan köyhyysrajalla, ei matkustella koskaan, ajetaan vanhalla autolla eikä harrasteta lähes mitään. Tingitään vaatteista ja pidetään ruokakaupan kuittia silmällä. Lapsille ei osteta älypuhelimia jne. Vain sen takia, että meillä KUULEMMA on VARAA maksaa isot verot.
Eikö kellään oo vastausta siihen? Miksi sanotte, että meillä on varaa?
Teillä ei sitten epäilemättä ole varaa, ja teidän ei tarvitsisi maksaa muiden elämistä. Se on ihan ookoo. Mutta monella oikeasti rikkaalla olisi todellakin varaa maksaa enemmänkin. Kukaan ei myöskään tarvitse mitään 20000 euron kuukausiliksaa vaikka olisi minkälainen sankari. Väkisinkin tuollaisesta liksasta menee suuri osa joihinkin sijoitusasuntoihin ja muuhun pääoman kasvattamiseen; kyse on pitkälti ahneudesta, kun mikään ei riitä.
Ei, meillä ei ole varaa, mutta se vain vastauksena mainitsemaani väitteeseen.
Muuten tuosta mielipiteestäsi en pysty olemaan samaa mieltä.
Minun mielestä se on ihan asiaton kysymys, että onko jollain varaa. Ei sellaiselle perustalle voi mitään moraalista rakentaa. Se on pelkkää kateutta. Monet sanoo mulle, että mun pitäis olla vihainen rikkaille. eikä köyhille.? En vaan keksi mitään syytä. Kerro mulle se.
Tähän asti olen sitä mieltä, että tehkööt rahoillaan mitä huvittaa eli progressio pois. Jos joku haluaa rikastua, niin tehkööt sen, en minä ainakaan ala pörräämään sen ympärillä, että mulle kans.. En käsitä mikä on se mystinen raja, jonka jälkeen sun tienestit onkin muitten asia. ?
Jos mä haluun päättää rahoistani (sitä yhteiskuntalaskua lukuunottamatta), niin suon sen muillekin. Ei mulla ole mitään tekemistä jonkun Nallen rahoihin. Jos tarpeeksi ärsyttää, valitsen pankin sen mukaan, enkä osallistu rahoittamiseen. Sillä hyvä.
En tiedä miksi sijoitusasuntojen omistaminen on mielestäsi syntiä? Minusta on vain noloa, että asun jonkun toisen rakennuttamassa talossa. Olen siltä osin yhteiskunnan vauva, no onneksi maksan itse kuitenkin sen vuokran.
Mutta on ihmisiä, joille pitää tehdä kaikki. He eivät tee mitään yhteiskunnan eteen, hyvä jos lähimmäistensäkään. Mikä niitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on yhtä typerää sanoa, että pitää tukea yrityksiä, koska he työllistävät ihmisiä. Ihan kuin yritykset jotain hyvää hyvyyttään työllistäisivät. Yhteisöveroa alennettiin ja se meni suoraa osinkoihin, investointien ja työllistämisen sijasta.
Yrityksillä ei ole mitään vastuuta työllistää yhtään ketään, se ei ole syy, miksi ne ovat olemassa. Jos ne voivat pyörittää toimintaansa ilman yhtäkään palkollista, ne tekevät niin. Joten lopettakaamme se yritysten hyysääminen.
En vastusta.
-Ap
Mutta, miksi tää aina kuivuu siihen, että mä kerron, että me ollaan köyhyysrajalla, ei matkustella koskaan, ajetaan vanhalla autolla eikä harrasteta lähes mitään. Tingitään vaatteista ja pidetään ruokakaupan kuittia silmällä. Lapsille ei osteta älypuhelimia jne. Vain sen takia, että meillä KUULEMMA on VARAA maksaa isot verot.
Eikö kellään oo vastausta siihen? Miksi sanotte, että meillä on varaa?
Teillä ei sitten epäilemättä ole varaa, ja teidän ei tarvitsisi maksaa muiden elämistä. Se on ihan ookoo. Mutta monella oikeasti rikkaalla olisi todellakin varaa maksaa enemmänkin. Kukaan ei myöskään tarvitse mitään 20000 euron kuukausiliksaa vaikka olisi minkälainen sankari. Väkisinkin tuollaisesta liksasta menee suuri osa joihinkin sijoitusasuntoihin ja muuhun pääoman kasvattamiseen; kyse on pitkälti ahneudesta, kun mikään ei riitä.
Vaikka kaikkien yli 10 000 ansaitsevien suomalaisten kaikki tulot jaettaisiin tasan muille, niin ei siitä tulisi puolta puupenniä per saaja.
Maassa, jossa on maailman pienimmät elintasoerot rikkaiden ja köyhien välillä on vielä näitä fantasioita, että entäs jos jaettaisiin kaikkien yrittäjien ja eniten työtä tekevien rahat niille, jotka ei tee mitään. Kyllähän siinä aika äkkiä kävisi niin, että sitten kenelläkään ei ole yhtään mitään. Kerjuulle voitaisiin koko kansa lähteä, kun tukirahojakaan ei mistään tulisi. Loistava idea.
Meillä ei yksinkertaisesti rahat enään riitä teidän työttömien elatukseen kun ulkomailtakin vedetään elätettäviä lisää. Huoltosuhde heikkenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti joku äsken ja sitten juu know..
Mutta mitä sä sekoilet?
Kuka sulle on opettanut, että yhteiskunnalla on tällainen velvollisuus?. Ei ole eikä kuulukaan olla. Aikuiset ihmiset on itse vastuussa elämästään.
Ei edes mitään yhteiskuntaa tossa mielessä ole olemassakaan. Yhteiskuntahan on me itse. Sanot siis, että meidän (yhteiskunnan) on taattava meille työpaikat. !?
Jotenkin vajaamielinen väite!
Yhteiskuntahan pyrkii tarjoamaankin työpaikan ainakin osalle ja nykyinen hallitus varmasti haluaisi tarjota työpaikan ihan jokaiselle. Palkkaa yhteiskunta ei kuitenkaan halua maksaa vaikka työpanos kelpaisikin joten siksi kaikki työkokeilut, harjoittelut sun muut orjuutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Vielä kun olisi maksavia asiakkaita. Niistä on pula tässä maassa.
Tämä myös.
-Ap
Ei saa olla ristiriitaa elämässä, sen takia en osta Kiinaa.
Ja mun on myös viestit 11 ja 15 ja pari muuta. Sori huolimaton merkitseminen.
Vierailija kirjoitti:
Sehän lukee vaan perustuslaissa.. Ennen pidettiin huoli yhteiskunnasta.
Se luki aiemmin laissa. Sittemmin laki kumottiin. Siitä oli hirveät mielenosoitukset 80-luvulla (vai oliko ysärillä, en muista tarkkaan).
voipa noille jonkun matalapalkka työnantaa
minulle pääasia on että olen muita rikkaampi