Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi ajatella, kun tuttu postaa Facebookiin jatkuvasti kuvia BDI-kyselyistä?

Vierailija
31.03.2018 |

Pisteitä saa vaihtelevasti 60-63 eli melkein täydet... Itsellänikin on vaikea masennus, joten olen täytellyt myös noita kyselyitä. Tiedän siis miten huono tilanteen täytyy olla, jotta kyselystä saisi täydet pisteet.

Kuitenkin tästä henkilöstä on vaikea kuvitella, että tilanne olisi noin paha. Hänellä on kuitenkin tulevaisuudenhaaveita, haluaisi näyttelijäksi. On myös ottamassa koiranpentua. Mikä voi olla motiivina, kun laittaa noita kuvia? Välillä huolestun, kun tosiaan jotta testistä saa täydet pisteet, täytyy olla tosi vakavia itsemurha-ajatuksia jne. Sitten kuitenkin usein seuraavassa postauksessa on esim. kylpylälomalla kavereiden kanssa. Vaikka siis juuri bdi-kyselyssä on raksittanut, että ei jaksa tehdä mitään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea masennus noiden pisteiden mukaan, tais olla 50 yli pisteet. Olen käynyt jopa ulkomailla. Ihmiset ajattelee, että eihän mulla ole mikään hätänä. Siellä paratiisissa kelluessa mietti vaan, että olisipa mukava ku virta veis.

Koiranpentusuunnitelma on toisaalta hyvä, se sitoo elämään. Mä en juuri sen takia ottanut, etten voi luottaa itseeni 15 vuodeksi. En jaksa ajatella niin pitkälle. Mutta jos olisin ottanut koiranpennun en ainakaan sen eliniän aikana olisi oman käden kautta poistunut.

On mielenkiintoista, että toinen masentunut, jonka luulisi ymmärtävän arvosteleekin toista. Masennuksella on monet kasvot.

Vierailija
22/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kyllä todellakaan noilla pisteillä lähdetä millekään kylpylälomille tai hankita koiranpentuja. Noihin pisteisiinhän nimittäin lukeutuu käsitys siitä, että tulevaisuus on täysin toivoton (miten sitten pystyy suunnittelemaan tulevaisuutta? Näkee itsensä tulevaisuudessa näyttelijänä?), ei saa tyydytystä mistään (miksi hankkii koiranpennun, jos sekään ei tuo tyydytystä?), hyvin akuutit itsemurhasuunnitelmat "tápan itseni heti, kun tulee tilaisuus", totaalinen kiinnostuksenpuute muita ihmisiä kohtaan, kyvyttömyys päätöksentekoon (kuitenkin päättänyt hankkia lemmikin?) jne.

Ei se mene näin todellakaan. Voi nähdä tulevaisuutensa täysin toivottomana ja olla kaikki itsemurhasuunnitelmat valmiina, mutta silti yrittää tehdä jotain, koska kuolema on aina vaihtoehto

No eihän ne itsemurhasuunnitelmat ole aitoja, jos sitten kuitenkin suunnittelee myös muita juttuja, esim. nyt sitten se koiranotto, joka velvoittaa jopa 15 vuodeksi. Mulla on itsemurhasuunnitelmia enkä todellakaan suunnittele edes lähitulevaisuuteen muita kuin kuolemaa. Jatkuvasti mietin sopivaa ajankohtaa.

Miksei olisi? Tekee useita suunnitelmia ja katsoo sitten mikä niistä realisoituu

Suunnitelma = etukäteen pohdittu asia, joka aiotaan toteuttaa tulevaisuudessa. Itse ainakin suunnitelmia tehdessäni myös aion toteuttaa ne enkä suunnittele monia vaihtoehtoja ja katso mihin elämä kuljettaa. Eihän ne silloin edes olisi suunnitelmia?

Mitä ne sitten ovat? Kun suunnittelee niin eikö sen seurauksena synny suunnitelma? Jos henkilö suunnittelee itsemurhansa viimeistä yksityiskohtaa myöten, mutta päättää kokeilla sitä ennen hoitoon hakeutumista, niin eikö silloin kyseessä ole suunnitelma? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mullakin itsemurhasuunnitelma. Tiedän tarkkaan miten sen tekisin, tätä suunnitelmaa en ole vielä toteuttanut, mutta kyllä se olemassa on.

22

Vierailija
24/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kyselystä tuollaiset pisteet. Olin siinä kunnossa, että en jaksanut käydä kaupassa, siivota tai juurikaan edes nousta sängystä. Sain sähköhoitoakin. Itsemurha-ajatuksistani en kuitenkaan kertonut kyselyssäkään, sillä pelkäsin joutuvani osastolle. Ja aivan vihonviimeisenä mielessäni oli someen postailu...

Vierailija
25/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu 👍

Vierailija
27/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat hyvin erilaisia masennuksen suhteen ja nuo testit on suuntaa antavia. Voihan olla että hän on testin teko hetkellä epätoivoinen (maanis-depressiivinen) tai muuta.

Minulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja ahdistuneisuus mutta sinnikkäästi käyn vaativassa työssä. Minulla on niin vahva tarve ”pitää kulisseja” yllä etten voi jäädä kotiin makaamaan vaikka työmatkalla saatan hyvinkin pohtia ajavani auton puuta päin. Pakotan itseni toimimaan. Voi olla että kohdallani masennus diagnoosi on väärä koska vaikka olen uupunut niin minun on pakko siivota ja tehdä töitä ja harjata hiukset. Lääkkeetkään eivät ole auttaneet masennukseen. Vasta fyysiset vaivat saavat minut pysähtymään ja silloinkin vasta kun kuume (yli 38) pakottaa minut lepäämään. Minulla on myös lemmikki jota hoidan hyvin. Olen todella vaativa itseäni kohtaan, minulla ei myöskään ole yhtään läheistä. Ketään ei kiinnostaisi jos jään sänkyyn makaamaan. Kukaan ei huolehtisi lemmikistäni.

Ystävälläsi on joku hätänä, kannattaisiko vaikka kysyä häneltä että miksi laittaa niitä testejä ja sanoa että olet huolestunut. Ei terve ja hyvinvoiva laittaisi sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan