Vauvakuumeiset velat, miten olette lievittäneet oireita, että ette ole sortuneet?
Minulla on ollut aiemmin muutamia vauvakuumekausia. En kuitenkaan halua tehdä lapsia monista syistä. Minulle on taas iskemässä vauvakuume ja fyysiset oireet ovat hyvin voimakkaat. Miten te olette selvinneet vauvakuumeiden yli?
Kommentit (29)
Ei ole kokemusta moisista kuumeista. 52-vuotias vela.
Laita kello yöllä herättämään vartin välein, ihan siis aamuun asti. Toimii.
T. Kahden todella, todella huonosti nukkuneen vauvan äiti ja kolmatta olen kuumeillut
Ei minulla kyllä ole ollut ongelmia olla lisääntymättä vauvakuumeen aikana olosuhteiden ollessa siihen sopimattomia vaikka perhettä aionkin hankkia.
Ei ole vauvakuumetta näkynyt. Olisin varmaan lapsen tehnyt jos olisi tullut.
N43
Mulla toimii mielikuva saastaisesta ulosteroiskeisesta kylppärin lavuaarista, tahmeankarheista pinnoista ja muusta inhottavasta. Se muistuttaa siitä kaikesta jatkuvasta ja loputtomasta huoltotyöstä ja hoitamisesta mihin lasten myötä joutuu. Ymmärrän että haluaisin vaan kokea minkälaista on olla raskaana ja uteliaisuudesta nähdä minkänäköisiä lapsia minä ja mieheni voisimme "tuottaa", mutta en oikeasti alkaa pitää huolta niistä noin käytännön tasolla.
Mä kun luulin että velat ei nimenomaan saa vauvakuumetta? Olen hämmentynyt...
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi päättää olla vapaaehtoisesti lapseton "järkisyistä", moraalisista syistä (jos olisi paska vanhempi) tms. Vauvakuumeen iskeminen taitaa olla aika paljon itsestä riippumatonta.
Joo, ei ole vauvakuumetta koskaan tullut eikä tule.
Toki. Mutta jos kova lapsen kaipuu on kannattaa miettiä onko haave toteutettavissa. Paljon on apua tarjolla. Tämä ei toki vastaa alkuperäiseen kysymykseen kunhan höpisen.
Hankin lapsia ja olen tyytyväinen siitä, että sittenkin uskalsin. Parhaita saavutuksiani elämässä, vitutt.. myöntää
T. Kahden lapsen äiti ja entinen jyrkän vakaumuksellinen vela
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ole vauvakuumetta koskaan tullut eikä tule.
Noin minäkin tunsin ennen kuin sain kuin sainkin vauvan. Nyt itkettää kun vauva-aika menee niin nopeasti ohi ja haluaisin kokea tämän vielä monta kertaa uudestaan.
Ymmärrän hyvin vapaaehtoisesti lapsettomia, mutta kuulostaa kurjalta tuo että vauvakuumeilua kuitenkin tapahtuu usein. Eikö tuollaisessa tilanteessa ole aika suurena se vapaaehtoisen lapsettomuuden pahin riski, että sitten kaduttaa ja pahasti kun on jo liian myöhäistä?
Mutta en minä tietenkään AP:n omia syitä tiedä enkä ole mikään ainakaan ketään tuomitsemaan. Ehkä en vaan täysin ymmärrä koko vauvakuumekäsitystäkään kun minulle ei sellaista ole koskaan tullut.
Mulla oli kerran vauvakuume, kun olin ihastunut erääseen mieheen. Mies ei halunnut seurustella, mutta kun heräsin keskellä yötä tähän todella pakonomaiseen vauvakuumeeseen, arvelin että hän saattaisi siitä kuultuaan muuttaa mielensä. Logiikka? Niinpä.
Ratkaisin asian sopimalla itseni kanssa, että odotan viikon ennen kuin otan mieheen yhteyttä. Ei tarvinnut odottaa kuin 1,5 vuorokautta, ja tila hellitti itsestään.
Sen koommin en ole vauvakuumetta kokenut, vaikka tälläkin hetkellä olen todella onnellisessa parisuhteessa ihanan ja empaattisen miehen kanssa.
Mulla oli kolmevitosena lyhyt vauvakuumeeksi olettamani jakso. Ihan järjen käytöllä siitä selvittiin. Totesin itselleni että jaaha, nyt keho yrittää huijata mua ryhtymään johonkin sellaiseen, mitä olen koko aikuisikäni tietoisesti ja harkiten pyrkinyt välttämään. 484
Vierailija kirjoitti:
Järkisyyt ja kroppa hormonimyrskyineen ovat kaksi eri asiaa.
"Vauvakuumeen uskotaan olevan oma tunteensa. Kyse ei siis ole vain hoivavietistä. Tutkimukset viittaavat siihen, että vauvakuumeen pohja on biologinen ja liittyy hormonien toimintaan. Tätä teoriaa tukee esimerkiksi se, että tunne ei juuri vaihtele sosiaaliluokkien tai maiden välillä. Lisäksi vauvakuumeen on huomattu helpottuvan vaihdevuosien jälkeen, hän kertoo."
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/onko-minulla-vauvakuume/
Edellisessä vauvakuumeessa meinasin ostaa kaikki tarvikkeet ja sisustaa huoneen vauvalle :D
Tahdon veljen pienen lapsen kylään pariksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkisyyt ja kroppa hormonimyrskyineen ovat kaksi eri asiaa.
"Vauvakuumeen uskotaan olevan oma tunteensa. Kyse ei siis ole vain hoivavietistä. Tutkimukset viittaavat siihen, että vauvakuumeen pohja on biologinen ja liittyy hormonien toimintaan. Tätä teoriaa tukee esimerkiksi se, että tunne ei juuri vaihtele sosiaaliluokkien tai maiden välillä. Lisäksi vauvakuumeen on huomattu helpottuvan vaihdevuosien jälkeen, hän kertoo."
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/onko-minulla-vauvakuume/
Edellisessä vauvakuumeessa meinasin ostaa kaikki tarvikkeet ja sisustaa huoneen vauvalle :D
Herranjumala miltä olenkaan säästynyt tajuamatta sitä edes itse.
Millaisia ovat fyysiset vauvakuumeen oireet?
Ota tuttujen lapset koko viikonlopuksi hoitoon