Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Haluaisin lapsia mutten voi hankkia niitä koska arvostan äidin/isän tehtävää niin korkealle että tiedän etten pystyisi siihen" -selitys?

Vierailija
31.03.2018 |

Mitä mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelu siinä missä muutkin.

Vierailija
2/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudosti sanottu, en tiedä kun tuossa vähätellään ikään kuin itseä, mutta myös ehkä muita jotka on ruvenneet vanhemmuuten vähän huonompina kuin lähellä täydellisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioi, ettei ois äitinä niin korkealla, kuin mitä vaatii itseltään ja ajattelee lapsille parhaaksi.

Vierailija
4/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus, että lapsettomuutta pitäisi perustella tai selitellä.

Vierailija
5/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrän ja rehellisen ihmisen selitys. Olisiko muka parempi että hankkisi lapsia itsekkäistä syistä vaikka tietää ettei pystyisi äidin/isän tehtävään? Mitä mieltä itse olet?

Vierailija
6/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veetä??? En oo kyllä ikinä kuullut että joku perustelisi sitä ettei halua lapsia noin. Onko kovin nuori ihminen? Ei kukaan sormia napsauttamalla oo täydellinen isä/äiti, vaan vamhemmuuteen kasvetaan.......

Vierailija
7/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy olla hankkimatta lapsia. Minä en ole vain koskaan *halunnut* lapsia, joten en ole joutunut järkeilemään syitä olla hankkimatta niitä. Mutta jos alkaisin järkeillä vauvakuumetta vastaan, voisin hyvin heittää otsikon virkkeen. Olen niin omaa rauhaa kaipaava ja helposti melusta, sotkusta ja jatkuvista ärsykkeistä ärsyyntyvä, että olisin aivan paska mutsi. No, kaipa siihenkin tottuisi (jotkut tottuvat, toiset eivät), mutta jätän homman mieluummin muille. 

Vierailija
8/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sellaiselta selitykseltä, mikä annetaan lapsellisille sukulaisille ja kavereille, kun ei kehdata suoraan sanoa että inhoaa lapsia eikä missään nimessä halua niitä.

Vierailija
9/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna: vaikka hoidankin työni kunnialla, olen ajattelematon ja vastuuton ihminen ja kaiken lisäksi laiska paska ja en halua rikosoikeudelliseen vastuuseen siitä, että sille vauvalle sattuu jotain, kuten vaikka putoaa hoitotasolta hetkeksi selän kääntäessä kuten siinä yhdessä casessa. En oikeasti osaa ajatella tuollaisia, vaikka muuten olenkin vaativassa työssä. Joo, ehkä vanhemmuuteen kasvaa, mutta mulla se lapsi kärsisi kyllä pahasti kokemattomuudestani ennen sitä.

Vierailija
10/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minun syyni olla hankkimatta lapsia.

Olen lapsirakas ja lapsia haluava nainen, mutta tiedän etten olisi riittävän hyvä äiti terveydellisistä syistä enkä sen takia tule hankkimaan lapsia. Olen surrut asian, mutta saanut varmuuden siitä enkä enää ole surullinen.

Arvostan vanhemmuutta erittäin paljon ja ajattelen, ettei kuka tahansa siihen pysty, mikä näkyy lukuisissa traagista kieltään puhuvissa suomalaistilastoissa.

Itse asiassa palstalla olleiden "miten vela määritellään?" -keskustelujen perusteella tämä on hyvin yleinen syy olla hankkimatta lapsia. Itse en määrittele tätä vapaaehtoiseksi, koska olen joutunut tekemään surutyön asian tiimoilta.

Vierailija
11/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy. Kunpa kaikki olisivat yhtä viisaita.

Vierailija
12/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sanon sellaisille vanhemmille jotka suhtautuvat jotenkin hyökkäävästi valintaani. Se yleensä rauhoittaa heidät, kun ymmärrän nuolla heidän persettään.

Vierailija
13/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ajatus, että lapsettomuutta pitäisi perustella tai selitellä.

Ei sitä _pidä_ selitellä mutta joillekin on ihan ok puhua asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi