Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö "bakteerikammoni" liian pitkälle?

Vierailija
31.03.2018 |

En ole siis mikään hygieniafriikki, mutta kyllä tämä rajoittaa mun elämää jonkun verran.

Perusjutut, mitkä on perushygieniaa:
- Päivittäinen peseytyminen
- Käsienpesu aina kun tulen ulkoota, vessan jälkeen ja ennenkun rupean tekemään ruokaa
- Puhtaat vaatteet
- Hammaspesu 2x päivässä, joskus 3x
- En anna koiran/koirien nuolla naamaa koska tiedän mitä kaikkea kakkaa ulkona on maistellut ja haistanut.

Sitten näitä mitä muut ihmettelee:
- Kotivaatteet (ei sinänsä outo, mutta syy ehkä on). En halua että esim. kodin sohville tulee bakteereita esim. bussin penkeistä tai työpaikan tuoleista, joissa on kuka vaan voinut istua. Vaihdan AINA kaikki päällysvaatteet heti kun tulen ulkoa kotiin. Minulla on tiukasti erikseen kotivaatteet ja muut vaatteet.
- Jos joudun matkustamaan julkisissa liikennevälineissä, niin en istu. Minulla on kai jäänyt jonkinlainen trauma "bussipe*sebakteereista" kun näin erään juopon kusevan alleen bussissa penkille. Ja sitten nousi siitä normaalisti, jonka jälkeen joku pahaa aavistamaton nainen istui sitten hänen kusensa päälle. Mietin aina mitä näissä penkeissä on, joihin istuisin. Sama on nyt viimeaikoina laajentunut noihin työpaikan tuoleihin ja kaikkiin yleisiin istumapaikkoihin.
- En ota koskaan mistään kaiteesta kiinni julkisella paikalla ilman hanskoja. Kädet on tosi epähygieeninen paikka ja ei niistä kaiteista tarvitse ottaa kiinni.
- Sohvalle tai millekään kodin tuolille en istu kun kotivaatteissa. Ikinä. Joskus jos joudun istumaan, eikä kukaan ole näkemässä, otan housuja alas sen verran ettei per*eosio koske tuoliin.
- Sänky. Päiväpeitottomalle sängylle ei ole mitään asiaa istumaan tai makaamaan välttämättä edes kotivaatteissa. Joko alasti tai pikkuhousuissa. En myöskään KOSKAAN laita sängylle mitään tavaroita, koska nekin on ollut ties missä. Tämä on näin tiukkaa, koska nukun alasti. Jos tulee joku kylään, niin on aina päiväpeitto (joka on aina samoin päin, eli päällä oleva osa on aina päällä).

Asun yksin. Ei käy vieraita miehen lisäksi, mutta ei tästä syystä. Onneksi ei käy, ties missä pöpöissä mun sohvat ja tuolit olisi. Onneksi mies suhtautuu huumorilla, mutta kyllä tästä tulisi ongelma jos yhteen muutettaisiin, kun toinen on vähän enemmän hälläväliä. Ja onhan tämä varmasti toiselle aika raskasta pidemmän päälle. En kuitenkaan mitään raivareita vedä vaikka nyt sängylle istuisikin ulkovaatteissa, vaihtaisin vaan lakanat. :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kammoja omaavat kontrolloivat joitain asioita, tunteita, joita eivät pysty käsittelemään itsessään. Helpompi ulkoistaa pelko pöpöihin kuin niihin sydämessä ja sielussa oleviin mörköihin, jotka ahdistavat omaa sisintä. Ei se ole hyvää elämää.

Vierailija
2/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushygienia jutut ok, muut ei.

Käytän itsekin kotivaatteita, mutta siitä syystä että ne ovat mukavammat enkä halua kotona likastaa niitä parempia vaatteitani, jotta voin seuraavanakin päivänä laittaa ne töihin.

Sänkyyn voi mennä kotivaatteissa, mutta ei ulkovaatteissa. Harvoin meillä sängyssä tosin vaatteet päällä lojutaan ja asuessani yksiössä, käytin toki päiväpeittoa jos tuli vieraita.

Bussissa voin istua penkissä ja ottaa kiinni kaiteesta ilman hanskoja. En kuitenkaan laita sormia suuhuni tai nenääni, ennenkuin olen pessyt käteni. Ja kädet pesen aina tullessani kotiin.

"Ulkovaatteet" päällä voi istua kyllä sohvalle, ellei sinulla sitten ole tapana nuolla kalusteitasi. Muuten et saa mitään bakteereja pelkästä istumisesta.

Eli, käyttäytymisesi olisi ihan normaalia, jos hieman vähennät neuroottisuuttasi. Voin kertoa, että ette pysty kovinkaan kauaa asumaan yhdessä jos olet noin hysteerinen.

Ja samaa mieltä kuin eka kommentoija, mitä ajatuksiasi suuntaat tällaiseen käyttäytymiseen? Alat nyt hiljalleen lieventää käyttäytymistäsi normaaliksi. Ja mieti syyt mitä pelkäät ja anna sitten "normaalwiden" ihmisten kumota päättömät ajatuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo on ihan normaaleja toimia. Virallisestikin jos nuo pelot/toimet alkaa viedä huomattavasti aikaa (2h tai enemmän) vuorokaudesta niin sitten on ehkä kyse jostain häiriöstä.

-pakko-oireinen jonka oirekuvaan kuuluu ns. kontaminaatiopelko

Vierailija
4/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on OCD, ja voin silti sanoa, että sun jutut ei suurimman osan mielestä ole enää "normaaleja". Ekana luetellut jutut on ihan ok (käsienpesu ym.), mutta tuo pöpöjen kotiin kulkeutumisen pelko, pakolliset kotivaatteet ja muut kyllä hankaloittaa elämää. Yleensähän näillä säännöillä ja oudoilla tavoilla on tapana lisääntyä, että pidä varasi. Kohta sulla on kotona "likaiset" ja "puhtaat" alueet sekä esineet.

Vierailija
5/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pientä neuroottisuutta havaittavissa. Peilasin omaan tilanteeseeni. Joku voisi sanoa että oot pahastikkin sairas mutta itse tuon varjopolun nähneenä väitän että tilanteesi ei ole vielä paha/ tai jos on ollut pahempikin niin olet jo tervehtymässä. On normaalia pestä käsiään kuten yllä mainitsit. Käytät suhteettomasti aikaa tilanteiden miettimiseen mikä kertoo että tilanne poikkeaa normaalista. Teen myöskin niin itse. Se että sanoit tarvittaessa vaihtavasi lakanat ilman suurempia ahdistuksia ja hermojen menettämistä kertoo että osaat suhtautua tilanteisiin kumminkin hieman rennommin kun pahasti neuroottinen ihminen.  Jos tilanne vaivaa sua joskus niin rupee pikkuhiljaa altistamaan itseäsi ja huomaat että maailma pyörii edelleen samalla radallaan ja elämästäsi voi tulla hieman helpompaa. Tarkoitan siis että meet linkkaan yms ja otat paljain käsin  kiinni kaiteesta, alkuun varmaan tunnet kätesi likaiseksi mutta peset ne sitten sopivan paikan tullen kun meet kotiin. Toinen mitä voisit treenata on että laitat sohvallesi viltin yms johonkin päätyyn ja opettelet että voit istua tuossa viltillä muillakin kuin kotivaatteilla. Lisäksi vieraasi voivat istua siinä, helppo ohjata vieras istumaan viltinpäälle sohvalle kun laittaa toiseen päähän sohvaa omia vaatteita yms jotka siirrät pois kun meet ite istumaan sille puolelle sohvaa. kun nämä sujuu voit kokeilla istumista julkisissa tiloissa, se vaate kumminkin suojaa sua täysin lialta yms. Pikkuhiljaa hyvä tulee! :) Muista että takapakkeja tulee matkalla toipumiseen! Itse kamppailen myöskin erilaisten neuroosien ja pakkooireiden kanssa. Tsemppiä sulle ja mukavaa kevättä

Vierailija
6/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut noista jutuista on aika radikaaleja.

Julkisissa kulkuneuvoissa istun kyllä, mutta tarkistan penkin kädellä koskettamalla ja ihan vaan katsomalla ensin, sillä olen kerran istunut juopon kusemaan penkkiin. :(

Kotivaatteet on ihan ok. Mutta minä käytän kotivaatteita (pierukollarit ja miehen t-paita) vaan siksi, että ne on mukavemmat kuin esim. pillifarkut ja tiukka paita.

Pesen kädet aina ulkoa tullessani, vessakäyntien jälkeen ja ennen ruokailua.

Eikö hampaitten pesu 2 x päivässä ole ihan normaalia?

Joskus pesen kolmannenkin kerran, jos ollaan lähdössä miehen kanssa esim. illalliselle joidenkin tuttujen kanssa.

Peseydyn 1x päivässä. Joskus 2 x, jos kuntoilen illalla.

Päiväpeitettä käytän ainoastaan siksi, koska se on kivannäköinen. Kissat on tervetulleita nukkumaan viereen yöksi, ihan sama vaikka ovat laatikolla juuri kaaputtaneet. (kunhan eivät ole juuri paskoneet)

Kättelen ihmisiä, mutta pesen kädet mahd.nopeasti sen jälkeen, sillä se on paras keino välttyä flunssalta.

Joskus harvoin meillä käy vieraita, mutta en ajattele heitä minään pöpöpesäkkeinä.

Ei kannata olla liioitellun hygieeninen, mutta perusjutut on hyvä tehdä päivittäin.

Vierailija
7/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ocd-diagnoosi ja noinhan se alkaa. Perushygienia asiat ok, muut ei.

Nuo "päiväpeittoon tulee bakteereja" jutut on jo pakko-oireista ajattelua ja kehotankin HETI hakeutumaan terapiaan ,ettet sairastu kunnolla pakko-oireiseen häiriöön, jolloin siitä tulee jo jossain vaiheessa osa persoonallisuutta ja on todella vaikea parantua.

Lääkkeitä älä ota missään nimessä, niistä on vain ja ainoastaan haittaa.

T.kokemusta on

Vierailija
8/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Kenen mielestä on muka normaalia, että on kotivaatteet, jotka on pakko vaihtaa heti päälle. Tai että sängylle ei voi ikinä istua edes kotivaatteissa! Kai sinun oma kehosi on hei likaisempi kuin ne puhtaat vaatteet! En ymmärrä myöskään, miksi sinun pitää istua sohvalle pylly paljaana! Siellä kai niitä bakteereja enemmän vilisee. Suurin osa bakteereista on terveydelle vain hyväksi. Miten pystyt hengittämään kodin ulkopuolella? Vedät ilman mukana kuitenkin bakteereja sisääsi. Etkä ole vielä niihin kuollut. Jos matkustat junalla tai lentokoneella, et siis suostu istuutumaan koko matkalla? Se kuulostaa todella, todella vainoharhaiselta. Hanki nyt jotain apua, että voisit elää kunnolla, eikä koko ajan peläten.

Vierailija
9/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sulla tulee nuo ajatukset bakteereista, jotka mystisesti kulkeutuu ja saastuttaa VAATTEIDEN LÄPI ketään taikka mitään?? Miten kauan joku saastuttava bakteeri on ylipäätään elossa saastumassa yhtään mitään?? Onko sulla kemian/fysiikan/lääketieteen opintoja miten monta sataa pistettä kasassa? Eli veikkaan nolla pistettä mistään.

Terapia olisi nyt aika tilata. Et pysty ahdistumatta ja kontrollomaitta ikinä asumaan miehen taikka kenenkään muunkaan kanssa. Yrität olla suoraan näyttämättä miehelle -> alat siivomaan/pyyhkimään/vaihtamaan lakanoita salaa, ettei se huomaisi. Alat tarkkailla miehen toimia kotona, vessassa, mitä se tekee keittiössä , yrität "estää" saastumisen, näet bakteereja joka paikassa. Koska miehellä ei ole samaa sairautta, hän ei ymmärrä sinua ja yrittää olla reagoimatta ja siten saada sinutkin rahoittumaan -> ei onnistu, vaan ahdistut vielä enemmän. Jne.

Että nyt vaan selvittämään sun neuroosi ennenkuin pahenee.

Vierailija
10/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ystävälläni oli joskus jonkinlainen bakteerikammo sillä hän ei koskaan käyttänyt shampoo pulloa loppuun vaan jätti n. neljäsosan jäljelle ja sitten aloitti taas uudesta pullosta. Muistan kun miehensä oli kerännyt näitä pulloja jätesäkillinen ja päivitteli minulle miten vaimonsa käyttäytyy. Muitakin juttuja oli mutta en muista niitä enää. Pääsi myöhemmin eroon tavoistaan ja myöntää jälkikäteen että hänellä on ollut bakteerikammo.

Minusta bakteerikammoisten tulisi lukea enemmän artikkeleita bakteerien hyödystä ruoansulatuksessa ja immuniteetille.

Vierailija
11/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suurin osa Ok, mutta osaa ihmettelen...

Vierailija kirjoitti:

En ole siis mikään hygieniafriikki, mutta kyllä tämä rajoittaa mun elämää jonkun verran.

Perusjutut, mitkä on perushygieniaa:

- Päivittäinen peseytyminen, minusta Ok, teen näin itsekin.

- Käsienpesu aina kun tulen ulkoota, vessan jälkeen ja ennenkun rupean tekemään ruokaa Näinhän siis tulee tehdä!

- Puhtaat vaatteet Vaihdan itse myös kaikki vaatteet puhtaisiin joka päivä. Farkkuja voin joskus pitää kaksi päivää!

- Hammaspesu 2x päivässä, joskus 3x Näin tuleekin tehdä!

- En anna koiran/koirien nuolla naamaa koska tiedän mitä kaikkea kakkaa ulkona on maistellut ja haistanut. Mä annan mun oman koiran nuolla, mutta en muiden.

Sitten näitä mitä muut ihmettelee:

- Kotivaatteet (ei sinänsä outo, mutta syy ehkä on). En halua että esim. kodin sohville tulee bakteereita esim. bussin penkeistä tai työpaikan tuoleista, joissa on kuka vaan voinut istua. Vaihdan AINA kaikki päällysvaatteet heti kun tulen ulkoa kotiin. Minulla on tiukasti erikseen kotivaatteet ja muut vaatteet.

Myös mulla on näin housujen osalta, en voi käyttää samoja housuja kotona ja julkisissa paikoissa.

- Jos joudun matkustamaan julkisissa liikennevälineissä, niin en istu. Minulla on kai jäänyt jonkinlainen trauma "bussipe*sebakteereista" kun näin erään juopon kusevan alleen bussissa penkille. Ja sitten nousi siitä normaalisti, jonka jälkeen joku pahaa aavistamaton nainen istui sitten hänen kusensa päälle. Mietin aina mitä näissä penkeissä on, joihin istuisin. Sama on nyt viimeaikoina laajentunut noihin työpaikan tuoleihin ja kaikkiin yleisiin.

En kulje julkisilla kuin tosi harvoin ja lyhyillä matkoilla ratikka / metro en istu. Pidemmillä juna / bussi on pakko istua, mutta ällöttää ihan hirveästi...

- En ota koskaan mistään kaiteesta kiinni julkisella paikalla ilman hanskoja. Kädet on tosi epähygieeninen paikka ja ei niistä kaiteista tarvitse ottaa kiinni.

Otan kiinni kaiteista ilman hanskoja vain jos on ihan pakko, talvella helpompaa kun voi pitää hanskoja koko ajan.

- Sohvalle tai millekään kodin tuolille en istu kun kotivaatteissa. Ikinä. Joskus jos joudun istumaan, eikä kukaan ole näkemässä, otan housuja alas sen verran ettei per*eosio koske tuoliin.

Meillä saa istua myös muissa kuin kotivaatteissa. Meillä kuitenkinkoirakin nukkuu sohvalla välillä.

- Sänky. Päiväpeitottomalle sängylle ei ole mitään asiaa istumaan tai makaamaan välttämättä edes kotivaatteissa. Joko alasti tai pikkuhousuissa. En myöskään KOSKAAN laita sängylle mitään tavaroita, koska nekin on ollut ties missä. Tämä on näin tiukkaa, koska nukun alasti. Jos tulee joku kylään, niin on aina päiväpeitto (joka on aina samoin päin, eli päällä oleva osa on aina päällä).

Tätä mä en ymmärrä. Sun takapuolessa on niin likainen etten käsitä tätä sääntö? Meillä kukaan ei istu alasti sängyn tai sängynpeiton päälle! Yök...

Asun yksin. Ei käy vieraita miehen lisäksi, mutta ei tästä syystä. Onneksi ei käy, ties missä pöpöissä mun sohvat ja tuolit olisi. Onneksi mies suhtautuu huumorilla, mutta kyllä tästä tulisi ongelma jos yhteen muutettaisiin, kun toinen on vähän enemmän hälläväliä. Ja onhan tämä varmasti toiselle aika raskasta pidemmän päälle. En kuitenkaan mitään raivareita vedä vaikka nyt sängylle istuisikin ulkovaatteissa, vaihtaisin vaan lakanat. :D

Minulla on pienet lapset joten toisaalta kovin hysteerinen ei voi olla. Toisaalta ajatus toisten uloste/ virtsaperäisistä bakteereista on ihan hirveä, niistä voi oikeasti sairastua. Itselleni kauhea ajatus on kauppojen esittelijöiden maistelujutut! Olen nähnyt kun semmoiseen maistelupöytään toinen asiakas aivastaa! ihan suoraan ja esittelijä jatkaa tarjoilua. En pysty ikinä ottamaan mitään noista maistelujutuista enkä anna lastenkaan ottaa...

Vierailija
12/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan normaali. Jos muutkin pitäisi huolta noin siisteydestä, ei olisi läheskään niin paljon sairauksia.

Vierailija
13/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mielestäni normaalia, mutta tuo alasti nukkuminen on helvetin epähygieenistä jos et sitten vaihda lakanoita yhtä usein kuin pikkuhousuja. Muutenhan nukut aina perseisissä lakanoissa.

Vierailija
14/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut inhottaa työtuolit. Siis ne ovat yleensä sellasia ergonomisia, pehmustettuja ja kankaisia. Niitä ei koskaan pestä. Meillä ei myöskään kovin usein vaihdeta uusiin. Eli niissä voi muhia 10 vuoden bakteerit! Jos ne olisivat esim. nahkaa, niin voisi pyyhkäistä pintaa mutta ei..

Kun ajattelee vaikka nykyisiä vaatteita niin monella on todella ohuet leggingsit housuina. Tästä syystä minua inhottaa istua muiden työtuoleille. Eikä edes aleta puhumaan neuvotteluhuoneiden tuoleista..

Ilman suojaavia kenkiä en suostu kävelemään töissä sen jälkeen kun näin työkaverin kävelevän paljasjaloin tiloissamme. Meillä on lattiapinta sellaista pehmeää "kokolattiamattoa", jota ei todellakaan mopata viikottain. Inhoan kaikkia jalkasieniä ja herpeksiä ja syyliä, miksi v*tussa joku kävelisi siellä paljasjaloin?! En pysty kävelemään enää esim. sukkahousut jalassa siellä, koska ne ovat liian ohuet suojaamaan viruksilta.

Vierailija
15/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heräsi pari kysymystä. Mitä bakteereja niistä tuoleista tarttuu? Ja kuinka kauan ne säilyvät elävinä? Oletko joskus saanut jonkin vaarallisen tappajabakteetin vai mihin se logiikkasi perustuu, että kaikkialla on niin saastaista? Jos istut työpaikalla, pystytkö istumaan esim. autoon sen jälkeen? Ja jos pystyt istumaan autoon, niin millä logiikalla et pysty niillä housuilla istumaan kotona tuolille tai sohvalle? Pystytkö tarttumaan ovenkahvoihin tai valokatkaisimiin, jotka tunnetusti ovat bakteereja viliseviä paikkoja? Oletan, että et mielelläsi käy elokuvissa, konserteissa tai esim. ravintoloissa. Niissähän joutuu istumaan tosi kauan ja ties kuka ihminen on istunut aiemmin. Jos käsi osuu vahingossa penkkiin, tunnetko tarvetta pestä kädet heti? Nämä sinun kuvittelemasi "pahisbakteerit" lienevät sellaisia, että ne pysähtyvät vaatteisiin, eivätkä läpäise vaatekerrosta? Minun tuntemani bakteerikammoinen ihminen ei pystynyt pesemään käsiään julkisilla paikoilla. Kun juteltiin siitä, hän tunnusti, ettei pysty vetämään vessanpönttöä tai pesemään esim. vessakäynnin jälkeen käsiään, koska pelkää vieraiden ihmisten hanoihin jättämiä bakteereja. Hänen logiikkansa mukaan ne bakteerit ovat kamalampia kuin omasta virtsasta tai jopa ulosteesta käsiin pyyhkimisen yhteydessä joutuvat bakteerit. Hän myös käsitteli omaa likapyykkiään kertakäyttöhanskoilla, koska ei luottanut, että kaikki bakteerit lähtevät pyykin käsittelyn jälkeen pesemällä käsistä pois.

Vierailija
16/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo on ihan normaaleja toimia. Virallisestikin jos nuo pelot/toimet alkaa viedä huomattavasti aikaa (2h tai enemmän) vuorokaudesta niin sitten on ehkä kyse jostain häiriöstä.

Samaa mieltä. Ihan normaalia ja hygieenistä toimintaa, kunhan ei mene pakottavaksi tai häiritse muuta elämää.

Vierailija
17/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia kammoja omaavat kontrolloivat joitain asioita, tunteita, joita eivät pysty käsittelemään itsessään. Helpompi ulkoistaa pelko pöpöihin kuin niihin sydämessä ja sielussa oleviin mörköihin, jotka ahdistavat omaa sisintä. Ei se ole hyvää elämää.

Mulla on vielä pahempi OCD kuin ap:lla, ja olen käyttänyt valtavasti aikaa sen miettimiseen, että mitähän nuo käsittelemättömät tunteet oikein voisivat olla. Mutta en keksi. Sen sijaan olen sairastanut koko ikäni paljon, ja minulla on normaalia huonompi vastustuskyky. Niin että olisiko ihan vain sairastumisen pelkoa sitten kuitenkin, eikä mitään salattuja tunteita.

Vierailija
18/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lähes kaikki ihan samat asiat, mutta en mene paniikkiin jos kaikki ei mene aina noin. Ainut mitä en tee tavallasi, on bussien penkkien välttely. Olen kulkenut paljon Tampereella busseilla ja nähnyt kaikenlaista, mutta silti en ole tehnyt tästä ongelmaa. Katson vaan tarkkaan mihin istun, ja tosiaan vaihdan kotivaatteet päälle kotona niin mahdollinen bussinpenkistä tullut lika ei kuitenkaan tartu siellä mihinkään.

Jos joskus joutuu istumaan sohvalla muissa kuin kotivaatteissa niin ei se ole katastrofi, tekeehän näin vieraanikin jotka tulevat luokseni kylään, enkä voi tietää missä he ovat istuneet ennen sitä.

Vierailija
19/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikku vinkki tulevaisuutta varten: jos joku pissaa alleen ja huomaat tilanteen, niin kerro a) kuljettajalle b) muille matkustajille.

EPÄSIISTIÄ maata sängyllä LIKAISISSA pikkuhousuissa. :D

Vierailija
20/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ihan normaalia ja hygieenistä toimintaa, kunhan ei mene pakottavaksi tai häiritse muuta elämää.

Ihan tavallista, juu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän