Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono ihminen jos ärsyynnyn somen täydellisten ihmisten päivityksistä?

Vierailija
31.03.2018 |

Täydellinen puoliso, täydelliset lapset, täydelliset leivonnaiset, täydelliset ystävät, täydellinen kampaus, täydellinen t-paita... Olenko vain kateellinen ja huono ihminen jos tällainen kuvatulva saa minut kateelliseksi? Ikinä ei tällaisella tyypillä mikään ole missään suhteessa huonosti, vaan kaikki on aina muovisen kaunista superkivaa.

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ööh, kyllähän meistä jokainen on ollut kateellinen jollekin täydelliselle kiiltokuvatyypille edes vähän, edes jostain.

Ihme pyhistelyä täällä. Paitsi ne, jotka eivät käytä muuta somea kuin keskustelupalstoja.

AP, olet normaali.

Hyvä kysymys on, miksi jollain on niin kova tarve olla täydellinen kaikessa? Tiedän yhden tuollaisen ihmisen, tosin hän ei ole himosomettaja, mutta silti joka asia tip top. Hän kokee itsensä hyväksi vain kun on parempi kuin muut. Moni asia on hänelle kilpailua. Onhan tuokin raskasta pitkän päälle. Onneksi menee hyvin, mutta jos ei menisikään, niin identiteetti olisi hakusessa ja varmaan pinna kireällä.

Silti voin ottaa tältä ihmiseltä mallia tehdä omastakin elämästä vähän parempaa.

Mitä kateus kertoo? Se on aivan luonnollinen tunne. Se kertoo, että haluaisit elämääsi jotain mitä tuolla toisella ihmisellä on. Mieti oikeasti mitä se voisi olla, ja ala toteutta sitä omassa elämässäsi. Tämä vähentää kateuden määrääkin.

Mistä ärtymys kertoo? Mielestäni siitä, että tuo elämäntyyli ei ole sinun arvojesi mukaista. Et yksinkertaisesti arvosta sitä. Se ei tarkoita että saat luvan sättiä noita toisia ihmisiä joka käänteessä. Vaan saat rauhan itsesi kanssa. Hyväksyt, että tuo ole sinun tapasi elää, eikä sovi sinulle, mutta joku muu nyt elää niin ja se on ok. Sun ei tarvii arvostaa hänen tapaansa. Tee asiat omassa elämässäsi eri tavalla (osoita ystävillesi, että sullakin on huonoja hetkiä). Näillä mä oon päässyt sinuiksi ajatusteni kanssa.

Vierailija
62/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et ehkä huono ihminen, mutta vähän yksinkertainen. Ärsyynnytkö myös käsikirjoitetuista romanttisista elokuvista, joissa on onnellinen loppu tai mainoksista, joissa näkyy vain kauniita ihmisiä?

En, koska ymmärrän niiden olevan käsikirjoitettuja ja niillä pyrittävän tiettyihin lopputuloksiin. Sen sijaan en ymmärrä sitä, miksi joku ihminen haluaa ulospäin brändätä elämänsä olevan pelkästään täydellistä.

Ap

Eli kuten oletinkin, olet hieman yksinkertainen. Ei siinä ole mitään outoa, uutta tai ihmeellistä, että ulospäin näytetään vain hyviä asioita itsestään.

Voinhan ollakin... muita aivan näin fanaattisen pakkopositiivisia ihmisiä en vain tunne.

Ap

Tunnethan. Ihan itse teit aiheesta aloituksen.

Nyt tämä meni ohi hilseen.

Ap

Teit aloituksen henkilöstä, joka tekee pelkästään positiivisia somepäivityksiä ja se on jopa mielestäsi liiallista, mutta sitten sanot, ettet tunne yhtäkään tällaista ihmistä.

En tunne muita kuin tämän yhden henkilön, joka käyttäytyy ihan koko ajan somessa tällä tavalla.

Ap

No entä sitten? En minäkään tunne kuin yhden Jarno-nimisen ihmisen, mutta ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Täh? Sinulla on nyt joku ihme juttu päällä.

Ap

Kuten jo sanoin, taidat olla vähän yksinkertainen. Ihmettelet, jos maailmassa joku muu tekee jotain eri tavalla kuin toinen.

Taidat olla itse vain epäkohtelias. Tällaista juttua palstat ovat täynnä. Ihmiset ihmettelevät milloin mitäkin.

Ap

Ihmettelyssä ei ole mitään vikaa, mutta sinähän et pelkästään ihmettele, vaan arvostelet, vaikkei mitään arvosteltavaa ole. Ja jos ihan tosissasi nyt pelkästään ihmettelet, miksi ihmiset päivittävät pelkästään positiivisia asioita, en varmasti ole ainoa, jonka mielestä olet pelkästään yksinkertainen. Meille kaikille muille asia on ihan päivänselvä. 

Pisteet sinulle itsevarmuudesta. Voimme varmaan tämän yhteisen keskustelumme päättää tähän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ööh, kyllähän meistä jokainen on ollut kateellinen jollekin täydelliselle kiiltokuvatyypille edes vähän, edes jostain.

Ihme pyhistelyä täällä. Paitsi ne, jotka eivät käytä muuta somea kuin keskustelupalstoja.

AP, olet normaali.

Hyvä kysymys on, miksi jollain on niin kova tarve olla täydellinen kaikessa? Tiedän yhden tuollaisen ihmisen, tosin hän ei ole himosomettaja, mutta silti joka asia tip top. Hän kokee itsensä hyväksi vain kun on parempi kuin muut. Moni asia on hänelle kilpailua. Onhan tuokin raskasta pitkän päälle. Onneksi menee hyvin, mutta jos ei menisikään, niin identiteetti olisi hakusessa ja varmaan pinna kireällä.

Silti voin ottaa tältä ihmiseltä mallia tehdä omastakin elämästä vähän parempaa.

Mitä kateus kertoo? Se on aivan luonnollinen tunne. Se kertoo, että haluaisit elämääsi jotain mitä tuolla toisella ihmisellä on. Mieti oikeasti mitä se voisi olla, ja ala toteutta sitä omassa elämässäsi. Tämä vähentää kateuden määrääkin.

Mistä ärtymys kertoo? Mielestäni siitä, että tuo elämäntyyli ei ole sinun arvojesi mukaista. Et yksinkertaisesti arvosta sitä. Se ei tarkoita että saat luvan sättiä noita toisia ihmisiä joka käänteessä. Vaan saat rauhan itsesi kanssa. Hyväksyt, että tuo ole sinun tapasi elää, eikä sovi sinulle, mutta joku muu nyt elää niin ja se on ok. Sun ei tarvii arvostaa hänen tapaansa. Tee asiat omassa elämässäsi eri tavalla (osoita ystävillesi, että sullakin on huonoja hetkiä). Näillä mä oon päässyt sinuiksi ajatusteni kanssa.

Ei se nyt mielestäni ole mitään pyhistelyä, ettei katso aiheelliseksi tehdä asiasta palstalle aloitusta, vaan pitää asiaa ihan normaalina ja jopa yhdentekevänä. Ja itse ihmettelin, miksi asiaa lähdettiin purkamaan sen päivittäjän persoonan ja elämän kautta, jos oli muka tarkoitus pohtia ärsyyntyjän vaikuttimia. 

Vierailija
64/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et ehkä huono ihminen, mutta vähän yksinkertainen. Ärsyynnytkö myös käsikirjoitetuista romanttisista elokuvista, joissa on onnellinen loppu tai mainoksista, joissa näkyy vain kauniita ihmisiä?

En, koska ymmärrän niiden olevan käsikirjoitettuja ja niillä pyrittävän tiettyihin lopputuloksiin. Sen sijaan en ymmärrä sitä, miksi joku ihminen haluaa ulospäin brändätä elämänsä olevan pelkästään täydellistä.

Ap

Eli kuten oletinkin, olet hieman yksinkertainen. Ei siinä ole mitään outoa, uutta tai ihmeellistä, että ulospäin näytetään vain hyviä asioita itsestään.

Voinhan ollakin... muita aivan näin fanaattisen pakkopositiivisia ihmisiä en vain tunne.

Ap

Tunnethan. Ihan itse teit aiheesta aloituksen.

Nyt tämä meni ohi hilseen.

Ap

Teit aloituksen henkilöstä, joka tekee pelkästään positiivisia somepäivityksiä ja se on jopa mielestäsi liiallista, mutta sitten sanot, ettet tunne yhtäkään tällaista ihmistä.

En tunne muita kuin tämän yhden henkilön, joka käyttäytyy ihan koko ajan somessa tällä tavalla.

Ap

No entä sitten? En minäkään tunne kuin yhden Jarno-nimisen ihmisen, mutta ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Täh? Sinulla on nyt joku ihme juttu päällä.

Ap

Kuten jo sanoin, taidat olla vähän yksinkertainen. Ihmettelet, jos maailmassa joku muu tekee jotain eri tavalla kuin toinen.

Taidat olla itse vain epäkohtelias. Tällaista juttua palstat ovat täynnä. Ihmiset ihmettelevät milloin mitäkin.

Ap

Ihmettelyssä ei ole mitään vikaa, mutta sinähän et pelkästään ihmettele, vaan arvostelet, vaikkei mitään arvosteltavaa ole. Ja jos ihan tosissasi nyt pelkästään ihmettelet, miksi ihmiset päivittävät pelkästään positiivisia asioita, en varmasti ole ainoa, jonka mielestä olet pelkästään yksinkertainen. Meille kaikille muille asia on ihan päivänselvä. 

Pisteet sinulle itsevarmuudesta. Voimme varmaan tämän yhteisen keskustelumme päättää tähän.

Ap

Selvä. Keskustelu varmaan jatkuu johdonmukaisemmin jonkun toisen kanssa sitten, kun olet päättänyt, haluatko keskustella tämän kaverisi käytöksestä vai omastasi. 

Vierailija
65/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olet normaali.

Ei se nyt mielestäni ole mitään pyhistelyä, ettei katso aiheelliseksi tehdä asiasta palstalle aloitusta, vaan pitää asiaa ihan normaalina ja jopa yhdentekevänä. Ja itse ihmettelin, miksi asiaa lähdettiin purkamaan sen päivittäjän persoonan ja elämän kautta, jos oli muka tarkoitus pohtia ärsyyntyjän vaikuttimia. 

Aloitusten kirjoittamisesta ei makseta minulle mitään, joten en käytä huikeita aikoja niiden hiomiseen. Uteliaisuudesta kysyn, että miten sinä olisit tätä aihetta aloituksessa lähestynyt, jos olisit tätä aihetta halunnut pohtia? Millaisen aloituksen olisit laatinut? Voit jakaa sen tässä jos haluat. Ehkä opin tyylistäsi.

Ap

Vierailija
66/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse laita hehkutuspäivityksiä, koska ne ei sovi mun tyyliin, mutta en mä ärsyynny jos joku muu laittaa. Mulla on yksi kaveri, joka näin tekee ja hänen elämänsä on ihan objektiivisesti ihan mahtavaa. Mä näen hänen päivityksensä ihan raporttina hänen elämästään ja olen vaan iloinen että hänellä menee niin hyvin.

Sitten on toinen josta tiedän että riitelee kotona koko ajan ja miehensä aikoo erota, silti laittaa koko ajan päivityksiä joissa hehkutusta ihanasta perhe-elämästä jne. En mä hänestäkään osaa ärsyyntyä, pikemminkin tunnen empatiaa.

Yleisesti mua ärsyttää se asenne, että ihmisellä ei voi mennä niin hyvin kuin hän "esittää somessa". Kyllä joidenkin elämä on kaikin puolin hyvää, jopa täydellistä joillain mittapuilla.

Ja toisaalta kuten jo monta kertaa sanottu, ihmisillä on eri raportointitapoja, ei kaikki halua paljastaa ongelmiaan sadoille ihmisille (joillain voi olla tässä myös ammatillinen uskottavuus pelissä tmv.).

Ymmärrän että se voi ärsyttää jos ystävä ei tunnu koskaan paljastavan mitään aitoa itsestään mutta eihän se ole someen liittyvä ongelma.

Vierailija
67/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kyllä itseironian puute somepäivityksissä. Ei näin: "Mahtavaa, sain pestyä kaikki ikkunat ja nyt pakkaamaan karibianlomalle!". Näin: "Ei hitto kerrankin ikkunat ajoissa pesty (ennen elokuuta). Ja sitten pakkaamaan selluliitinpeittimiä lomalle!"

Minulla on yksi tällainen kaveri ja hänen päivityksiä on todella hauska lukea! Kuvatkin on yleensä hauskoja.

On lomakuvia, synttäreitä, illallisia, hienoa omakotitaloa.. Hänen elämää on kuitenkin kiva seurata juuri tuon hauskan kirjoitustyylin takia. Ei sellaista lällällää meininkiä ollenkaan.

Vierailija
68/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olet normaali.

Aloitusten kirjoittamisesta ei makseta minulle mitään, joten en käytä huikeita aikoja niiden hiomiseen. Uteliaisuudesta kysyn, että miten sinä olisit tätä aihetta aloituksessa lähestynyt, jos olisit tätä aihetta halunnut pohtia? Millaisen aloituksen olisit laatinut? Voit jakaa sen tässä jos haluat. Ehkä opin tyylistäsi.

Ap

Olisinkin varmaan kuvaillut, millaisia päivityksiä itse teen ja pohtinut vähän laajemmin, millaisista päivitykstä tulee minkäkinlaisia tunteita. Olisin myös perustellut, miksi olisi mielestäni erityisen tärkeää, että myös negatiivisista jutuista tehdään päivityksiä. 

Vierailija
69/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla mahdollista, että et ole kateellinen tälle ihmiselle siitä, mitä hänellä on, vaan hänen kyvystään iloita siitä, mitä hänellä on?

Mietin, millainen on täydellinen puoliso. Omat vanhempani ovat olleet naimisissa jo 66 vuotta. On heilläkin ollut niin ylä- kuin alamäkensäkin, mutta kyllä mä sanoisin, että he ovat täydellisiä puolisoita toisilleen. Ja loppujen lopuksi täydelliseen puolisona olemiseen mielestäni riittää oikein hyvin, kun pitää sen, mitä on aikoinaan papin edessä luvannut. 

Entä täydelliset lapset? Varsin useinhan omat lapset ovat täydellisiä lapsia omille vanhemmilleen. Ei tarvitse olla mitenkään erityisen upea lapsi vaan ihan tavallinen lapsi. 

Täydelliset leivonnaiset? Minusta on ihan normaalia iloita kaikista tekemistään asioista, jotka onnistuvat hyvin. Varsinkin, jos ne eivät ole alussa onnistuneet erityisen hyvin ja onnistuminen on vaatinut harjoittelua. Mulla on jauhopeukalo keskellä kämmentä, mutta monta muuta asiaa olen oppinut tekemään erittäin hyvin. 

Täydelliset ystävät? Kun mietin omia ystäviäni, he ovat mulle täydellisiä ystäviä. En kaipaa parempia. Eivät he tietenkään ihmisinä ole täydellisiä - ei kukaan meistä ole - mutta ystävinä mulle täydellisiä. 

Täydellinen kampaus? Kuuluu samaan sarjaan kuin täydelliset leivonnaiset. 

Täydellinen t-paita? Täydellinen vaatehan on sellainen, joka istuu hyvin kantajansa päällä ja miellyttää hänen silmäänsä. Mahdollisesti sopii myös hyvin muihin vaatteisiin eli täydentää useampaa asukokonaisuutta. Kenties vielä alennusmyynnistä löydetty, jolloin hinta-laatu-suhdekin oli täydellinen. 

Vierailija
70/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt huono ihminen, mutta tyhmä kyllä. Siis oletan että ikää on jo yli 20.

Vierailija
71/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: miksi katsot niitä "täydellisten ihmisten" kuvia?!?

Tämä ihminen kuuluu lähipiiriin, joten tietyllä tavalla pitäisi olla edes vähän kartalla hänen kuulumisistaan. Päivitysten tulva vain on valtava.

Ap

Miksi? Siis oletko sinä hänen elämässään ihminen, jolta hän ensisijaisesti saisi apua, jos hänellä on jotain vaikeuksia? Jos hänellä on rahahuolia, sinä antaisit taloudellista tukea? Jos hän tarvitsee parisuhdeaikaa, sinä hoitaisit hänen lapsiaan? Voisiko olla niin, että hän kyllä pyytää apuasi, jos sitä tarvitsee? Tai voisiko olla niin, että sinä et olekaan hänelle niin läheinen kuin mitä itse ajattelet?

Vierailija
72/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olet normaali.

Ap

Olisinkin varmaan kuvaillut, millaisia päivityksiä itse teen ja pohtinut vähän laajemmin, millaisista päivitykstä tulee minkäkinlaisia tunteita. Olisin myös perustellut, miksi olisi mielestäni erityisen tärkeää, että myös negatiivisista jutuista tehdään päivityksiä. 

Hyvä aloitus ja olisin varmaan lukenut ja kommentoinut sitä. Itse pidän silti kärjistämisestä tyylillisesti tehokeinona ja käytän sitä, koska sen avulla saa yleensä

keskustelun lähtemään hyvin käyntiin.

Ap

Vierailija
73/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen kuuluu lähipiiriin, joten tietyllä tavalla pitäisi olla edes vähän kartalla hänen kuulumisistaan. Päivitysten tulva vain on valtava.

Ap

Miksi? Siis oletko sinä hänen elämässään ihminen, jolta hän ensisijaisesti saisi apua, jos hänellä on jotain vaikeuksia? Jos hänellä on rahahuolia, sinä antaisit taloudellista tukea? Jos hän tarvitsee parisuhdeaikaa, sinä hoitaisit hänen lapsiaan? Voisiko olla niin, että hän kyllä pyytää apuasi, jos sitä tarvitsee? Tai voisiko olla niin, että sinä et olekaan hänelle niin läheinen kuin mitä itse ajattelet?

Voi hyvin olla. Sukulaisiaan ei voi valita. Ei heitä silti aina omasta elämästä ole järkevää heittää poiskaan. Paljon tekemisissä olo ei aina tarkoita sitä, että suhde olisi erityisen lämmin, vaikka apua puolin ja toisin annettaisiinkin tarvittaessa.

Ap

Vierailija
74/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on suuri Valehtelijoiden klubi. Älä hyvä ihminen usko kaikkea, mitä ne "täydelliset" sinne laittavat. Kirjoittaa voi ihan mitä vaan, vaikka maana ja kroppa mustelmilla kehua, miten ihana aviomies on. Tai kuvia voi muokata, niin että räpsähtäneestä annoksestakin saa upean. Ja kai muistat leipureiden kikan: Epäonnistumiset peitetään kermavaahdolla.

Vierailija
75/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi hyvin olla. Sukulaisiaan ei voi valita. Ei heitä silti aina omasta elämästä ole järkevää heittää poiskaan. Paljon tekemisissä olo ei aina tarkoita sitä, että suhde olisi erityisen lämmin, vaikka apua puolin ja toisin annettaisiinkin tarvittaessa.

Ap

Mulle tuli tuosta aiemmasta kirjoituksestasi mieleen, että sinä olet anoppi ja tämä henkilö miniäsi. Sua kiinnostaisi tietää hänen elämästään enemmän kuin mitä hän haluaa jakaa kanssasi. Sukulaisiaan ei tosiaan voi valita, kaikkien kanssa ei ole läheinen eikä kaikkien läheistenkään kanssa jaa kaikkia asioita elämästään. Mulla on erittäin läheiset ja lämpivät välit äitiini, mutta äitini on ihan viimeinen ihminen, jota haluan rasittaa omilla huolillani. Yksinkertaisesti siksi, että hän huolestuisi paljon enemmän kuin olisi tarpeellista. Jos haluan puhua vanhemmilleni jostain elämäni ongelmasta, puhun mieluummin isälleni, joka aina ajattelee ennemmin järjellä kuin tunteella. Häneltä voisin saada jotain ihan konkreettistakin neuvoa kun taas äitini olisi huolesta suunniltaan eikä osaisi kuin kauhistella asiaa. Yleensä en kuitenkaan puhu vaikeuksistani kummallekaan, ellei asia ole sellainen, jolla on vaikutusta heidänkin elämäänsä. 

Vierailija
76/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olen vaikka riidellyt puolison kanssa minä en saa meikata itkuisia silmiäni ja hymyillä, kun lähden sen jälkeen töihin? Ja minun pitää kaikille vastaantulijoille kertoa, että oli riita? Käytännössä täsmälleen samasta asiasta on kysymys.

Ei tietenkään tarvitse paljastaa kaikkea. Sen sijaan on outoa, jos aina riidan jälkeen huudat kovaan ääneen kaikille joka paikassa olevasi puolisosi kanssa onnellisempi kuin koskaan.

Ap

Vierailija
77/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää some-taukoa jos se aiheuttaa negatiivisia tunteita. Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Et ole huono tai huonompi kuin muut. Sinulla on vaan huono itsetunto. Itseäni auttoi vastaavassa tilanteessa se että en enää selannut somea. Poistin instagram ja Facebook tilit.ne voi myös laittaa tauolle niin että tilisi on vaan piilotettu ja näkyy sitten kun taas kirjaudut sisään. Ei ne oikeat kaverit jätä sinua vaikka et tiedä heidän päivityksistään mitään.

Suosittelen myös kirjaa Tunne lukkosi. Käytä somessa viettämäni aika tehden jotain kivaa. Kohta unohdat koko somen kun teet jotain mistä nautit. Palaa someen vasta kun saat itsetuntosi paremmaksi.

Entä jos itsetuntoni ei tule koskaan olemaan niin hyvä, kuin mitä toivoisin? En silti haluaisi kokonaan jättää somea, koska pidän monista jutuista siellä.

Ap

Vierailija
78/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olet normaali.

Ap

Hyvä aloitus ja olisin varmaan lukenut ja kommentoinut sitä. Itse pidän silti kärjistämisestä tyylillisesti tehokeinona ja käytän sitä, koska sen avulla saa yleensä

keskustelun lähtemään hyvin käyntiin.

Ap

No siinä tapauksessa pitää olla valmis ottamaan vastaan sen kärjistämisen aiheuttamat reaktiot ja hyväksyä se, että keskustelijat eivät ymmärrä varsinaista ongelmaasi ja keskustelu lähtee ihan eri suuntaan kuin tarkoitit. Tässä esimerkiksi olet useissa viesteissä puhunut tuosta ystävästäsi, vaikka sitä et ilmeisesti ollenkaan tarkoittanut. Vai tarkoititko? Se ei nyt ole auennut vieläkään. 

Vierailija
79/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olen vaikka riidellyt puolison kanssa minä en saa meikata itkuisia silmiäni ja hymyillä, kun lähden sen jälkeen töihin? Ja minun pitää kaikille vastaantulijoille kertoa, että oli riita? Käytännössä täsmälleen samasta asiasta on kysymys.

Ei tietenkään tarvitse paljastaa kaikkea. Sen sijaan on outoa, jos aina riidan jälkeen huudat kovaan ääneen kaikille joka paikassa olevasi puolisosi kanssa onnellisempi kuin koskaan.

Ap

Ja kukas näin on sitten toiminut? Sinähän et ainakaan oman kertomasi perusteella tiedä, onko niitä kaverisi positiivisia päivityksiä edeltänyt riita tms. Ja jos on ollut riitaa puolison kanssa, niin kyllä minä voin ihan hyvin kovaan ääneen huutaa kaikille, miten hyviä sämpylöitä tein. Onko se mielestäsi teeskentelyä? 

Vierailija
80/214 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja kukas näin on sitten toiminut? Sinähän et ainakaan oman kertomasi perusteella tiedä, onko niitä kaverisi positiivisia päivityksiä edeltänyt riita tms. Ja jos on ollut riitaa puolison kanssa, niin kyllä minä voin ihan hyvin kovaan ääneen huutaa kaikille, miten hyviä sämpylöitä tein. Onko se mielestäsi teeskentelyä? 

Ei ole. Olet vain mielestäni tosi tylsä seurattava, jos vain koko ajan hehkutat kovaan ääneen kaikkea elämässäsi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi