Kutsutteko koskaan itse itseänne kylään, siis niin että soitatte
ja kysytte mitä ohjelmassa, voidaanko tulla kylään? Tai vastaavasti käykö teillä paljon yllätysvieraita ?
Kommentit (9)
Toisaalta olen huono kutsumaan ketään kylään (en halua mitään velvollisuusvierailuja), eli meidän vieraat tule useimmiten just tuolla tavalla käymään. Poikkeuksena tietty ystävät jotka asuu kauempana ja ovat yötä kun tulevat.
me käydään tosi harvoin missään eikä meilläkään juuri käy ketään
Perheessä on paljon lapsia ja tiukat aikataulut. Sovimme aina päivän joka heille käy. Muihin kyläpaikkoihin jossa ei niin paljon lapsia/ohjelmaa soitan lyhyemmällä varoitusajalla. Joillekkin esim. anoppi voin soittaa että tulen puolen tunnin päästä. Siis jos hänelle sopii.
Joiltakin ootan että kutsuvat ja mennään sitten, jollekin saatan soittaa/laittaa viestiä että koska voitas tulla kylään tai ehdotan että sopisko ensviikolla joku päivä. Jollekin taas soitan että ootteko kotona jos tullaan nyt piipahtaan. Riippuu ihan henkilöstä/perheestä.
Nää joille voi vaan soittaa kun on menossa niin soittaa itekin että ollaanko kotona jos he tulee nyt. Tai vaan tulevat ovelle tai soittavat pihalta että ollaan muuten kohta siellä:)
Itse olen kaupunkilainen viidennessä polvessa enkä ymmärrä yllätysvieraita, kun taas moni kaveri ja esim. miehen suku on maalaisia ja he ovat alvariinsa tunkemassa.
Äidilleni voin kilauttaa tyyliin " Mitäs touhuat? Keitätkö kahvit jos tullaan kylään?" (ja toki päinvastoin).
Muut kaverini ovat pääasiassa opiskelijoita, joilla on omat aikataulunsa. Heille saatan kilauttaa että " Mitäs teet ensi viikolla? Olisi kiva nähdä joku päivä." . Ja jälleen homma toimii myös päinvastoin.
Muutenkin kakkosen kanssa samalla linjoilla: Voin sanoa ei ja mulle voi sanoa ei, ei haittaa yhtään. Jonkun verran käy yllätysvieraita, mutta aika harvoin kun asumme syrjemmässä. Musta on ihanaa kun käy vieraita. En erikseen siivoa vieraita varten ja, jos on hyvä kaveri, ei haittaa vaikka olisin yöpuvussa. Pakastimesta löytyy aina jotain tarjottavaa.
Sen takii musta on vähän hassua että jotkut miehen kavereista odottelee meiltä jotain kutsua kylään... Ollaankin sanottu että senkus vain soitatte hieman etukäteen jos ootte tulossa mutta silti tuntuu että tarviisivat kirjallisen kutsun että uskaltaisivat tulla kun eivät ole vieläkään pistäytyneet.
mielessaan sadattelee, et kusipaa kutsui ittensa kylaan.