Kuinka paljon kuumetta alentavaa uskaltaa syödä vuorokaudess?
Aloitin kuumeilun viime yönä ja siitä asti olen syönyt n. 3g kipulääkettä. 2g buranaa ja 1g parasetamolia. Kuume taas kovassa nousussa ja olo on sietämätön.
Kommentit (18)
4g parasetamolia 2400mg ibuprofeenia eli j välein voi ottaa
Ibuprofeenia max. 3200mg vuorokaudessa, parasetamolia max. 4000mg.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin kuumeilun viime yönä ja siitä asti olen syönyt n. 3g kipulääkettä. 2g buranaa ja 1g parasetamolia. Kuume taas kovassa nousussa ja olo on sietämätön.
Ibuprofeenia kai saa syödä 3200mg/päivä. Eiks se oo siis niin ku 32grammaa. Onks sulla talosvaakaa millä voit mitata?
Neea22 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ibuprofeenia kai saa syödä 3200mg/päivä. Eiks se oo siis niin ku 32grammaa. Onks sulla talosvaakaa millä voit mitata?
Tarkoitatko tosiaan että saan popsia 32kpl grammasia tabletteja? Milloin kannattaa mennä lääkäriin?
Jos katsoisit sieltä pakkauksesta sen ohjeen miten paljon saa syödä
Miksi pitäisi popsia lääkkeitä enemmän kuin lääkepaketin ohjeissa sanotaan?
Apua!! 3200mg EI ole 32 g!!! Se on 3,2 g! Älä syö sitäkään. Parasetamolia Max 3 g ja Buranaa 600 mg. Jos ei noilla kuume lähde, mene lääkäriin. Keuhkokuume tms?
Sis el.
Saan buranalla/paratabsilla kuumeen alas ja silloinkin se on 37.5 ja sit se lähtee taas nousuun. Mietin että kannattaako lähteä lääkäriin, kun ei ne varmaan siellä mitään ihmeellistä tee tai sit laittaa kuviin ja verikokeisiin ja mulle järkky lasku.
Vierailija kirjoitti:
Saan buranalla/paratabsilla kuumeen alas ja silloinkin se on 37.5 ja sit se lähtee taas nousuun. Mietin että kannattaako lähteä lääkäriin, kun ei ne varmaan siellä mitään ihmeellistä tee tai sit laittaa kuviin ja verikokeisiin ja mulle järkky lasku.
Parin päivän kuume on normaalia, älä mene ruuhkauttamaan pääsiäispäivystystä yhtään enempää. Jos menee yli 40 asteen niin sitten.
Paracetamol rasittaa sit maksaa, että ehdottomasti ohjeen mukaan, eikä päiväkausia. Muuten voi tulla myrkytys. Täti täällä varoittaa, kun itse kuuli tuosta vasta lekurilta, että älä niitä muutaman tunnin välein napostele.
No soitin hoitajalle ja hän neuvoi ottamaan grammasen paratabsin ja 600mg buranan yhtäaikaa kolmesti päivässä. Miksi puoli tuntia lääkkeiden oton jälkeen kuume nousee yli asteella ja sit vasta lähtee alas?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No soitin hoitajalle ja hän neuvoi ottamaan grammasen paratabsin ja 600mg buranan yhtäaikaa kolmesti päivässä. Miksi puoli tuntia lääkkeiden oton jälkeen kuume nousee yli asteella ja sit vasta lähtee alas?
Ap
Oisko toi, et lääkkeillä menee tietty aika ennenkuin imeytyvät ja tehoavat sitä kautta? Ei ne ykskaks heti toimi kun ne nielaisee.
Pelkän kuumeen vuoksi en ite söis mitään lääkkeitä, ellei kuume olisi oikeasti korkea ja olo oikeasti huono. Kuumeen tarkoitus kuitenkin on puolustaa ja taistella taudinaiheuttajia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOisko toi, et lääkkeillä menee tietty aika ennenkuin imeytyvät ja tehoavat sitä kautta? Ei ne ykskaks heti toimi kun ne nielaisee.
Pelkän kuumeen vuoksi en ite söis mitään lääkkeitä, ellei kuume olisi oikeasti korkea ja olo oikeasti huono. Kuumeen tarkoitus kuitenkin on puolustaa ja taistella taudinaiheuttajia vastaan.
Tarkoitan että lämpötila voi olla sama monta tuntia ja sitten kun otan lääkkeet niin kuume pomppaa yhtäkkiä yli asteen verran ylös ja sen jälkeen vasta alas. Mulla jo 37.1 lämpö ajaa petiin ja olen täysin kyvytön tekemään mitään. Siitä korkeampi kuume on jo sietämätöntä joten siksi syön lääkkeitä.
Ap
Kuumeen hoito ei ole buranat ja parasetamolit vaan sen poissulku, että ei ole munuaisiin levinnyt pissatulehdus, jonka ainoaksi oireeksi voi jäädä kuume, tai keuhkokuume tai influenssa tai muu hoidettava tauti. Lääkäriin siitä.
Cat kirjoitti:
Kuumeen hoito ei ole buranat ja parasetamolit vaan sen poissulku, että ei ole munuaisiin levinnyt pissatulehdus, jonka ainoaksi oireeksi voi jäädä kuume, tai keuhkokuume tai influenssa tai muu hoidettava tauti. Lääkäriin siitä.
Jos oireena on pelkästään kuume, on hyvä käydä tutkittavana.
Jos kuumeen lisäksi on flunssan oireita, hoito on juurikin oireenmukaista; ibuprofeenia (aikuisen päiväannos maksimissaan 3200mg jaettuna vähintään neljään osaan), parasetamolia (suositeltu päiväannos maksimissaan 3g jaettuna kolmeen osaan), juomista ja lepoa. Jos ei viikossa hellitä tai jos vointi selkeästi heikkenee, sitten tutkittavaksi.
Perusterveellä ihmisellä influenssa ei tarvitse muuta kuin oireenmukaista hoitoa, lääkitys saattaa lyhentää tai olla lyhentämättä oireiden kestoa noin päivällä...
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta...
Jos et osaa lukea lääkkeiden selosteita, niin ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä apteekkiin tai lääkäriin eikä kysellä ohjeita Vauva-lehden foorumeilta joille kuka tahansa voi kirjoitella mitä tahansa soopaa...
Olen ollut yhteydessä päivystykseen puhelimitse ja sieltä neuvottiin lepoa ja burana/paratabs yhtäaikaa. Se onkin auttanut hyvin. Vielä kun sais tämän yskän rauhoittumaan...
Ap
Noissa on eri vaikuttava aine, molempia saa ottaa sen maksimiannoksen.