Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis käyttääkö joku oikeasti sellaisia kävelyvaljaita lapsilla?

Vierailija
30.03.2018 |

Huomasin että niitä oli S-marketissa myynnissä. Paketin kuvassa meni remmit ylävartalon ympäri ja sitten selän puolella oli lenkki mistä talutetaan. En vaan ole ikinä nähnyt että joku oikeasti olisi käyttänyt sellaisia lapsella. Mutta ehkä joku ainakin aikoo käyttää niitä kun niitä kerran kaupassa myydään?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-80 luvulla niiden käyttö oli erittäin yleistä. Tosi hyvä keksintö. Eipä lapsi päässyt hukkumaan isossakaan joukossa. Kannatan!

Hah. Muakin on ulkoilutettu lieassa. Olin ehkä "hieman" vilkas lapsi.

M29

Vierailija
22/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton alle/pyörän alle/vihaisen koiran luokse/kadonnut väenpaljouteen onkin sitten parempi vai? Pienen lapsen on tosi hankala roikkua pitkän aikuisen kädessä koko matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin lapsi auton yliajamana kuin eläimille tarkoitetuissa valjaissa. -Vanha suomalainen sananlasku.

Vierailija
24/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat eivät ole vain kävelyä varten vaan myös syöttötuoliin ja rattaisiin/vaunuihin.

Vierailija
25/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun ulkomailla suurkaupungissa, ja täällä näkee paljonkin noita. Mun mielestä älyttömän käteviä, kun lapsi ei pääse väentungoksessa karkaamaan tai eksymään, eikä sitä tarvitse raahata hankalissa rattaissa, jos osaa jo itse kävellä. En tajua mitä vikaa valjaiden käyttämisessä olisi.

https://i.pinimg.com/originals/a6/9c/8b/a69c8bd684d8c70035a191d107e4bee…

Ei mitään vikaa...?

Tuon isomman lapsen kohdalla on jo sairasta...

Vierailija
26/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-80 luvulla niiden käyttö oli erittäin yleistä. Tosi hyvä keksintö. Eipä lapsi päässyt hukkumaan isossakaan joukossa. Kannatan!

No mä just meinasin kirjoittaa, että mun veljellä on ainakin 70-luvulla ollut. Itse olen ollut vauva tai napero ja veli 2-3 -vuotias. Ei ole ollut seusomlautaa tai tuplaistuinta isommalle. Minä pienempänä olen ollut vaunuissa tai sitten rattaissa ja veli kävellyt vieressä valjaissa. Suomalainen pikkukaupunki Itä-Suomessa.

Nyt kaikki kärrää sitä toista isompaa tuplarattaissa.

Vierailija
27/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun ulkomailla suurkaupungissa, ja täällä näkee paljonkin noita. Mun mielestä älyttömän käteviä, kun lapsi ei pääse väentungoksessa karkaamaan tai eksymään, eikä sitä tarvitse raahata hankalissa rattaissa, jos osaa jo itse kävellä. En tajua mitä vikaa valjaiden käyttämisessä olisi.

Ei mitään vikaa...?

...sanoo ylimielinen av-mamma joka ei tiedä lapsesta mitään. Sehän voi olla vaikka kehitysvammainen lapsi, jolla on taipumus karkailla ja joka ei ymmärrä varoa autoja liikenteessä.

Vierailija
28/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmeisesti ok kytkeä lapsi valjailla rattaisiin, mutta sitten jos niitä samoja valjaita käyttää kävellessä niin homma on no no...

Vierailija
29/35 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat on 60- lukua.

Minulla oli kuulemma pienenä ja itse heittäydyin makaamaan, että äiti sai kantaa valjaissa.

Aika nerokasta jälkeenpäin ajateltuna..

Vierailija
30/35 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelin joskus sitä, kun kaupassa on kyllä pitkät rivit kurahousuja ja muita kuravaatteita, mutta koskaan en ole meidän taloyhtiön pihalla/leikkialueella nähnyt kenellään lapsella sellaisia.

Jos olet lukenut ja ymmärtänyt tämän ketjun viestit, niin varmaan olet huomannut, missä tilanteissa niitä valjaita käytetään. Ei pihoilla ja leikkipaikoilla ainakaan.

Vierailija
31/35 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa...?

...sanoo ylimielinen av-mamma joka ei tiedä lapsesta mitään. Sehän voi olla vaikka kehitysvammainen lapsi, jolla on taipumus karkailla ja joka ei ymmärrä varoa autoja liikenteessä.

Eihän tarvitse olla mitenkään vammainenkaan, jos on vaan vilkas ja vauhdikas tapaus. Jos vaihtoehtona on, että pidetään tiukasti kädestä kiinni, antaahan valjaat siihen verrattuna lapselle paljon enemmän vapauden liikkua.

Vierailija
32/35 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa...?

Eihän tarvitse olla mitenkään vammainenkaan, jos on vaan vilkas ja vauhdikas tapaus. Jos vaihtoehtona on, että pidetään tiukasti kädestä kiinni, antaahan valjaat siihen verrattuna lapselle paljon enemmän vapauden liikkua.

Tokihan vähempikin riittää. Otin vaan sellaisen esimerkin josta tyhmäkin tajuaa, että kyse on todellisesta tarpeesta.

Noin isoa lasta ei ole ihan helppo pitää kädestä kiinni, jos se saa päähänsä rimpuilla pois. Etenkin kun aikuisella on toinenkin lapsi vahdittavanaan.

Vierailija
33/35 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi lapsi tuossa kuvassasi näyttää kouluikäiseltä, eli olisiko joku vammainen tms?

Tuskin on vammainen, sillä ei näytä olevan vaippoja. Varmasti vain hieman villimpi tapaus ja vanhemmat haluavat olla varmoja ettei mitään satu.

Vierailija
34/35 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kätevät  vilkkaan taaperon kanssa, joka ei tahdo istua rattaissa eikä pitää kädestä kiinni.

Valjaissa lapsella on  vapaus  esim.  tutkia tienvarren kukkia  ilman, että on yhtäkkiä ojassa tai ajotiellä!

Vierailija
35/35 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pojalla oli  semmoiset reppuvaljaat 2-4 vuotiaana , olivat sekä äidille että lapselle mukavammat kuin  maassa röhnöttävän  lapsen kädestä kiskominen " Nouse ylös !" " Päästä iiti!"  Reitillä kodistamme kauppaan/leikkipuistoon oli syvä oja sekä vilkas tie, ilman valjaita olisi vilahtanut sekunnissa ajotielle tai  ojaan rypemään !  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi