Auttakaa! Miten saan oman rähjäämisen loppumaan?
Tilanne siis se että muutaman kuukauden sisään mun pinnani alkoi kiristymään ihan pienestäkin ja nykyään alan huutaa :( esim tänään kun kissanpennut saivat villityskohtauksen ja juoksivat lautasen yli kun söin, sitten huusin täyttä kurkkua ja kiroilin. (Muuta en siis tehnyt) ärjyin itsekseni varmaan 20min kunnes äijä sai tarpeekseen ja lähti ulos (ihan ymmärrettävää)
Räjähtelen lähes kaikesta mikä menee mun mielestä päin v*ttua väh 2x päivässä, en siis kohdista kehenkään, en mieheen enkä kissoihin, mesoan vain itsekseni. Alkaa stressata itseäkin.
On ollut stressiä ja pitkittynyttä selkä/polvikipua joka estää mua tekemästä normaaleja asioita....
En vain pysty kontrolloimaan suuttumustani, ja pelkäänkin että eroamme tämän vuoksi, ihmettelen miten on jaksanut mua näin pitkään...
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala käyttämään mielialalääkkeitä. Olet sekä itsellesi että muille mukavampi.
Jaa, ottaisin keskushermoston tappavia myrkkyjä? Eikä lääkäri niitä määrää vain siksi että räjähdän helposti. Ap
Ei ne lääkkeet sun keskushermostoa mihinkään tapa. Alakuloisuus ja masennus voi ilmetä niin monin eri tavoin.
Onko sulla hajua miten käy kun tarpeeksi kauan noita mielialalääkkeitä syö? Eikä lääkkeet saa olla ratkaisu kaikkeen. Ap
Jatka toki valitsemallasi tiellä. Et taida edes haluta apua minkäänlaista.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on käynyt noin. Joo, en uhriudu, mutta kun asun lapsuudenkodissani, niin saan kuunnella jatkuvaa huutoa, eli, mulle saatetaan huutaa 12h ajasta n. 2h päivässä. Tän seurauksena mun omat hermot on niin kireellä, et alan itekkin huutaa. Koitan aina keskustella aluksia asiallisesti, sanoa, että en jaksa riidellä, voitko mennä pois mun huoneesta, asia loppuunkäsitelty, mutta riidan toinen osapuoli ei usko, huutaa, syyttelee, haukkuu ja korottaa jatkuvasti ääntään, haukkuu mua ties millä nimillä, käy käsiksi, tönii seinää päin ja lopulta oon ite niin puhki, et vaan huudan takasin.
Minkä ikäinen olet? Muuta nyt ihmeessä pois tuolta. Jos olet alaikäinen, niin mene turvakotiin. Jos aikuinen, oma asunto. Sossuun yhteys, jos olet esim. varaton lukiolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivut varmaankin lievittyy, entä pystytkö sille muulle ahdistuksen/stressin aiheuttajalle tekemään jotain?
Kaippa sille pystyy sitten kun lääkärit vihdoin tutkii mun pään.... mulla on selkäkipujen takia nyt 10mg triptyl jotta saisin yöllä nukuttua... ap
No tuohan on mielialalääke, tuo triptyl. Onko sulla sitä ennen ollut hermot kireällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ottaisin keskushermoston tappavia myrkkyjä? Eikä lääkäri niitä määrää vain siksi että räjähdän helposti. Ap
Ei ne lääkkeet sun keskushermostoa mihinkään tapa. Alakuloisuus ja masennus voi ilmetä niin monin eri tavoin.
Onko sulla hajua miten käy kun tarpeeksi kauan noita mielialalääkkeitä syö? Eikä lääkkeet saa olla ratkaisu kaikkeen. Ap
Mitä siinä tapahtuu? t. eri, mutta tietämätön
No näin esim nousee, seksihalut katoavat, se syventää masennusta ja lääkeannokset nostetaan tappiin, muutut hälläväliä-zombiksi, vieroittautuminen muuttuu h*lvetiksi kun vieroitusoireet voivat olla yhtä pahat kuin subussa elleivät pahemmat, lääkkeestä riippuen... t: SSRI-lääkkeitä syönyt ja vieläkin läskejään pois sulattava ja itsetunnoton varjo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivut varmaankin lievittyy, entä pystytkö sille muulle ahdistuksen/stressin aiheuttajalle tekemään jotain?
Kaippa sille pystyy sitten kun lääkärit vihdoin tutkii mun pään.... mulla on selkäkipujen takia nyt 10mg triptyl jotta saisin yöllä nukuttua... ap
No tuohan on mielialalääke, tuo triptyl. Onko sulla sitä ennen ollut hermot kireällä?
Triptyl mulla koska piti auttaa hermokipuihin eikä ole koukkuuntumisriski iso ja vähän sivuvaikutuksia. Oli, mulla oli viha tällaista ennen triptyliä, mähän aloitin tuon lääkityksen vasta (viime keskiviikkona) ja tää rähjääminen alkoi vähän ennen joulua. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka toki valitsemallasi tiellä. Et taida edes haluta apua minkäänlaista.
Tahdon apua. Mutten enää lisää pillereitä... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä tapahtuu? t. eri, mutta tietämätön
No näin esim nousee, seksihalut katoavat, se syventää masennusta ja lääkeannokset nostetaan tappiin, muutut hälläväliä-zombiksi, vieroittautuminen muuttuu h*lvetiksi kun vieroitusoireet voivat olla yhtä pahat kuin subussa elleivät pahemmat, lääkkeestä riippuen... t: SSRI-lääkkeitä syönyt ja vieläkin läskejään pois sulattava ja itsetunnoton varjo.
Siis PAINO nousee.*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triptyl mulla koska piti auttaa hermokipuihin eikä ole koukkuuntumisriski iso ja vähän sivuvaikutuksia. Oli, mulla oli viha tällaista ennen triptyliä, mähän aloitin tuon lääkityksen vasta (viime keskiviikkona) ja tää rähjääminen alkoi vähän ennen joulua. ap
Jotkut mielialalääkkeet pahentaa oireita alussa. Siinä voi mennä parikin viikkoa ennen kuin menee se pahin vaihe ohi. Ihmetyttää miksi joka vaivaan lääkäreiden mielestä parasta on mielialalääkkeet... No lääketeollisuus kiittää ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut mielialalääkkeet pahentaa oireita alussa. Siinä voi mennä parikin viikkoa ennen kuin menee se pahin vaihe ohi. Ihmetyttää miksi joka vaivaan lääkäreiden mielestä parasta on mielialalääkkeet... No lääketeollisuus kiittää ainakin.
Tässä on taustalla se että lääkärit haluaa määrätä lääkkeitä jotka voivat lieventää hermokipuja, mutta eivät tahdo määrätä opioidipohjaisia riippuvuusriskin takia...
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on käynyt noin. Joo, en uhriudu, mutta kun asun lapsuudenkodissani, niin saan kuunnella jatkuvaa huutoa, eli, mulle saatetaan huutaa 12h ajasta n. 2h päivässä. Tän seurauksena mun omat hermot on niin kireellä, et alan itekkin huutaa. Koitan aina keskustella aluksia asiallisesti, sanoa, että en jaksa riidellä, voitko mennä pois mun huoneesta, asia loppuunkäsitelty, mutta riidan toinen osapuoli ei usko, huutaa, syyttelee, haukkuu ja korottaa jatkuvasti ääntään, haukkuu mua ties millä nimillä, käy käsiksi, tönii seinää päin ja lopulta oon ite niin puhki, et vaan huudan takasin.
Onko tämä lapsuudenkotisi Porvoossa päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taustalla se että lääkärit haluaa määrätä lääkkeitä jotka voivat lieventää hermokipuja, mutta eivät tahdo määrätä opioidipohjaisia riippuvuusriskin takia...
Kyllähän masennuslääkkeisiinkin jää koukkuun. Itsestä kuulostais paremmalta kunnon kipulääke yhdistettynä kuntouttavaan liikuntaan esim. selkäkivuissa. Voin toki olla aivan väärässä, mutta itseni oon sillä tavalla saanut kuntoon. Aika monelle noita määrätään melkein yhdellä käynnillä tutkimatta.
Mee puhumaan psykiatrille. Tarvitset selvästi apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että Triptyl on juuri mielialalääke? Trisyklinen masennuslääke. Käytetään myös kipukynnystä nostamaan. Mutta ihan mielialalääke on. Ei sillä, että itse suosittelisin muidenkaan mielialalääkkeiden käyttöä, mutta käytät ihan parasta aikaa jo yhtä sellaista.
Miten sun selkäkivut alkoivat, mikä vaiva selässä tarkalleen on?
Kuinka hyvin nukut? Kauanko tuota rähjäämistä on ollut?
Tiesittekö, että monet joutuvat syömään loppuelämänsä mielialalääkkeitä. Ei niistä aina ole tarkoitus vieraantua ensimmäisessä mahdollisessa käänteessä. Mulla ollut elämä yhtä vuoristorataa lapsesta siihen asti kun sain lääkkeet. Masennus, ei bipo. Nyt tilanne tasoittunut ja tunnen olevani suurinpiirtein niinkuin tavalliset ihmiset. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksensa, mutta kohdallani hoidon vaste on huomattavasti suurempi kuin haitat.
Täällä kirjoittaa paljon sellaisia elämäntapalääkevastaisia. Ok, mutta muistakaa että on sairaita ihmisiä, joille lääke on tehty.
Vierailija kirjoitti:
joogini kirjoitti:
Sinua vaivaa menettämisen pelko ja turvamekanismina saat kiukkukohtauksen suojellaksesi itseäsi. Olet riiputtanut elämäsi ulkoisiin tekijöihin ja elämältäsi putoaa pohja, jos jonkin niistä menetät. Siksi suojelet raivokkaasti asioita. Opettele olemaan ripustautumatta asioihin ja elämäsi muuttuu huomattavasti.
Ei mua vaivaa menettämisen pelko. Mua ilmeisesti sairaalloisesti v*tuttaa se jos joku asia ei mene mun mielestä oikein. (Esim pelatessa, kelan kanssa asiointi verkossa takkuaa jne)
Et tunnista ongelmaa. Pelkäät, että asiat eivät hoidu, jos kelan sivut takkuaa. Pelkäät, että menetät jotain, jos et onnistu pelissä. Pelkäät menettäväsi jotain, jos asia ei mene haluamallasi tavalla. Parempi lipua rauhassa eteenpäin, koska asiat kuitenkin hoituu varmasti tavalla tai toisella. Sinulla on kuitenkin mies, kissoja, koti ja ruokaa eli elämäsi tuskin on kammottavan surkeaa. Mene rauhassa eteenpäin. Suomessa ei hetkeen ole ihmisiä kuollut nälkään, joten olet ihan turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että monet joutuvat syömään loppuelämänsä mielialalääkkeitä. Ei niistä aina ole tarkoitus vieraantua ensimmäisessä mahdollisessa käänteessä. Mulla ollut elämä yhtä vuoristorataa lapsesta siihen asti kun sain lääkkeet. Masennus, ei bipo. Nyt tilanne tasoittunut ja tunnen olevani suurinpiirtein niinkuin tavalliset ihmiset. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksensa, mutta kohdallani hoidon vaste on huomattavasti suurempi kuin haitat.
Täällä kirjoittaa paljon sellaisia elämäntapalääkevastaisia. Ok, mutta muistakaa että on sairaita ihmisiä, joille lääke on tehty.
En nyt tiedä kenelle vastasit vai vastasitko varsinaisesti kenellekään, mutta olen tuo 40. Ihan itselläkin on siis ollut masennusta ja useampia lääkkeitäkin olen kokeillut, jopa pahamaineisia neurolepteja. Enkä ole elämäntapamikään, mutta ainakaan itselleni mitkään mielialalääkkeet eivät sopineet sitten ollenkaan. Pahimmillaan sain unettomuuteen määrätystä vahvasta vanhanaikaisesta neuroleptista pahanlaatuisen neuroleptioirehtymän, mikä oli todella pelottava kokemus.
Sain myös pelkästä Ketipinorista tardiivia dyskinesiaa, joka onneksi se loppui, kun lopetin lääkityksen. Ja siitä myrkystä oli muuten aivan järkyttävä vieroittautua, huh huh. Unet menivät totaalisesti ja pyörin kuukausia aivan tuskaisena sängyssä, ei ikinä ennen ollut niin pahaa unettomuutta ja levottomuutta, meinasin monet kerrat vaan luovuttaa ja vaan ne napit.
SSRI-lääkkeistä tuli myös todella inhottavia ja elämää haittaavia sivuvaikutuksia, mm. täysi haluttomuus ja orgasmikyvyttömyys, hallitsemattomat naurukohtaukset omituisissa tilanteissa ja tunteiden latistuminen.
Tiedän myös monia muita, jotka ovat näitä haittoja kokeneet ja joille muutamille on jopa jäänyt pysyviä vaurioita näistä psyykenlääkkeistä, mm. tardiivi dyskinesia, munuaisten vajaatoiminta, lihominen ja turvotus.
Ootko kuullut biisiä missä lauletaan suicide is painless? Siinä on sanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että Triptyl on juuri mielialalääke? Trisyklinen masennuslääke. Käytetään myös kipukynnystä nostamaan. Mutta ihan mielialalääke on. Ei sillä, että itse suosittelisin muidenkaan mielialalääkkeiden käyttöä, mutta käytät ihan parasta aikaa jo yhtä sellaista.
Miten sun selkäkivut alkoivat, mikä vaiva selässä tarkalleen on?
Kuinka hyvin nukut? Kauanko tuota rähjäämistä on ollut?
Mä oon siis 23, selkäkipuja ollut ainakin +10 vuotta, vuosien aikana pahentunut. En nuku kovinkaan hyvin kipujen takia, siksi lääke että voin nukkua. On tulossa ainakin lantiorangan magneettikuvaus, saa nähdä mitä sieltä löytyy..
Kyllä hän ymmärtää että mua sattuu, ei vaan jaksa kuunnella mesoamistani. (En jaksa tätä itsekään) en ole sairaspäivärahalla kun sitä tässä selvitellään olenko "tarpeeksi" kipeä... mä en pysty enää pyöräilemään kipujen takia, en kävelemään yli 2km, enkä seisomaan/istumaan pitkiä aikoja, enkä venyttelemään. Turhauttavaa! Enkä voi nyt alkaa mässäillä, triptyl lihottaa ja mässäily pahentaa sitä. Ap