Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-87 syntyneistä 40% on äitejä Suomessa

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 1981 syntynyt lapseton ja yllätyin että minun ikäisillä vain 64%:lla on lapsi eli siis 36% on lapsettomia. Eli useampi kuin joka kolmas on lapseton. En tunnekaan enää itseäni niin kummalliseksi.

Vierailija
42/54 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -87 enkä tunne ketään (suunnilleen) ikäistäni jolla olisi lapsia. En osaa kuvitella tai mieltää itseäni äidiksi, vieras ajatus edelleen ja olen ollut vakiintuneessa suhteessakin yli kymmenen vuotta. Minulle on ihan ok jäädä lapsettomaksi, ei ole mikään murhe se.

En myöskään tunne ketään mielenterveysongelmaista ikäistäni, vaikka meitähän ilmeisesti riittää. Itsekin olen ollut psykiatrian polin asiakas vuosikausia ja varmaan lopun ikääni lääkityksellä. Tämän voi salata ja piilottaa, lapsia ei niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity varsinaisesti tähän, mutta voiko joku selventää, miksi esimerkiksi 50-luvulla syntyneiden elinajanodote on korkeampi kuin 90-luvulla syntyneiden?

Niin näyttää olevan. Olen luullut, että nuorten elinajan odote on korkeampi kuin heidän vanhempiensa, mutta nähtävästi näin ei olekaan. Olisi tosiaan kiva kuulla, että miksi näin on?

Jenkeissäkin v2000 syntyneet häviävät pojat eliniässä 50-lukulaisille isovanhemmilleen.

Vierailija
44/54 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se surullisenkuuluisa ikäluokka, joista joka kolmannella on tai on ollut mielenterveysongelmia 30-vuotiaana. Laman lapsia ovat.

1987 syntyneillä ei ole sen enempää mielenterveysongelmia kuin muillakaan ikäluokilla. 1987 syntyneet ovat tutkimusikäluokka, joita seurattiin sikiöajasta 25-vuotiaiksi asti, siksi heistä uutisoidaan enemmän kuin muista.

Vierailija
45/54 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -87, lääkis puolessa välissä, mielelläni kävisin koulun loppuun ensin. Toki myös häät ensin, ne ovat kesällä 2019. Kaveripiirissäni pariskunnat alkaneet vasta viime vuosina avioitumaan ja tekemään lapsia. Koen olevani "aikataulussa".

Vierailija
46/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 87 syntynyt ja vela. Tuntuu, että vasta hiljalleen omat ikätoverit ovat alkaneet lisääntyä. Tuo prosenttiluku ei mielestäni kerro meidän ikäpolvesta vielä mitään muuta kuin sen faktan, että ihmiset lisääntyvät tänä päivänä aiempaa iäkkäämpinä.

Vierailija
48/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -87 syntynyt ja odotan esikoistani.

Vierailija
49/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmisistä vai naisista?

Vierailija
50/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-87 -syntyneissä äiti-ihmiset ovat kasaantuneet alempiin yhteiskuntaluokkiin. Korkeasti koulutetuilla tuohon ikäluokkaan kuuluvilla on vähemmän lapsia.

Vierailija
51/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömänä 11%, tosi kiva!

Vierailija
52/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei koskaan tule äitiä. 😊

Vierailija
53/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vm. -73. Ikäisilläni 64%:lla on kotona asuvia alaikäisiä lapsia. Lastensaamisikä on vain noussut. Itsekin sain lapseni vasta 40+.

Ei pidä paikkaansa. 70 luvunlapset elää totaallisen toisessa maailmassa kuin 80-90 luvullä syntyneet.

Sitä paitsi harva nainen enää voi edes saada lapsia 40 vuotiaana. 

Vierailija
54/54 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ja opiskelu on kuitenkin se ykkösasia nuorille naisille. Sitten tulee työpaikan hakeminen (heti ei voi lähteä äitiyslomalle, koska ei voi pettää työnantajaa). Niin - ja sitten se kaikkein tärkein asia. Mistä löytää sen ihanan, kunnollisen ja luotettavan miehen ja samalla maailman parhaan isäehdokkaan lapselleen. Kenen tahansa hulttion kanssa lapsia ei pidä hankkia.

Tietysti olisi hyvä olla asuntokin pään päällä ja muutenkin asiat kunnossa. Siis aikaa menee....

Vastuuttomat voivat heti pamauttaa parit lapset ja alkaa sen jälkeen etsiä itseään, lapselleen isää ja työpaikkaa jne jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi