Ei hitto kun nauratti aiemmin tänään junassa kun kuulin miten viereisellä paikalla istuvat totesi ettei saanut kunnollisia koodareita kesäksi, samalla kun itse olin käyttänyt neljää heidän viidestä mainitsemasta kirjastosta samana päivänä
Muutama opiskelukaveri haki sinne ja ne on varsin kyvykkäytä koodareita mutta ei sitten ollut kelvannut. Tulee mieleen jos heidän rekryjärjestelmässä on jotain vikaa tms.
Ajatelkaa.
Kommentit (24)
Aika jännä. Mitä lainasit näistä kirjastoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko sai työpaikan uudesta paikasta 30 vuoden kokemuksen jälkeen, joten kyllä noita osaajiakin otetaan. eikä miehellä ollut mikään pakko edes vaihtaa paikkaa mutta perhesyistä vaihtoi kun muuten oli jomman kumman valittava pitkä työmatka. Siihen firmaan nimenomaan halutaan osaajia, vastavalmistuneitakin ja opparin tekijöitäkin kyllä ottavat opetettavaksi ja parhaat saa jäädä.
Itse menin tällaisen firman seireeninlauluun ja kadun hulluna. Mainostivat että arvostavat kokemusta ja lisäksi konsultintyöstään saisi osan laskutuksesta suoraan itselleen, eikä niin että sama kuukausipalkka aina vaikka tekisit kuinka.
Ei kyllä paskempaa paikkaa ole näkynyt. Vaatimukset on täysin älyttömiä. Esim. tällä hetkellä olen myytynä kokopäiväisesti kolmen eri yrityksen projekteihin, ja arkeni on sitä että yritän selvitä koodaillen yötä myöten. Ja ei todellakaan auta että menee pomolle sanomaan että en jaksa näin paljoa, siitä tulee vain vihjailuja että jaksavia jonottaa kyllä "oven takana" joten jos jaksaminen loppuu niin se on ulos sitten.
No ei tuo mies tee töitä kuin työpaikalla, eikä tee juurikaan ylitöitä. Kun on tarpeeksi kokenut ja varsinkin tarpeeksi osaava, voi jo sanella itse minkä verran tekee. Hän otti tämän linjan n. 15 vuoden kokemuksen jälkeen ja töitä on kyllä riittänyt. Itse olen toisella insinöörialalla ja töitä on kyllä vaikka kuinka, mutta joustan tarvittaessa, mutta maksimi on kaksi tuntia päivässä ja viikonloppuisin vain hätätapauksessa. Sain viime kuussa satasen ylimääräisen palkankorotuksen indeksikorotusten lisäksi.
Omalla pojalla oli pitkään hakemus eräässä firmassa sisällä, kesätöihin, opiskelee tietotekniikan insinööriksi amk:ssa ja on kohtalaisen lahjakas, kuulemma. Kun samassa firmassa työskentelevälle sukulaismiehelle selvisi, että poika on hakenut sinne, hän vinkkasi pojasta rekryyn. Poika pääsi haastatteluun ja saman tien töihin. Tämä mies sanoi, että sinne nuoret pääsee haastatteluun juuri tuolla tavalla, eli pitää löytyä suosittelija talon sisältä. Kokeneimpia tyyppejä otetaan töihin, mutta avoimen hakemuksen lisäksi pitää olla itse aktiivinen, eli se pelkkä avoin hakemus ei kuulemma riitä, vaan hänkin oli laittanut vielä sähköpostia perään silloin aikoinaan kun oli hakenut.
Työmarkkinat ovat nykyään joka alalla tuollaiset. Hakijoita on vaikka kuinka, mutta millään ei löydy mieleistä sopivaa työntekijää. Sitten valitellaan työvoimapulaa.